Nederlandse huishoudens consumeren meer

Started by Dick, Nov 19, 2010, 10:02 PM

Previous topic - Next topic

Dick

DEN HAAG - De consumptie van Nederlandse huishoudens is in september met 1,5 procent gegroeid ten opzichte van dezelfde maand in 2009. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bekend.

bron nu.nl
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

wilma

Dit snap ik niet, het gaat slechter en wij kopen meer??

Dick

Mvgr

Dick

wilma

Het aantal gezinnen dat niet rondkomt stijgt het salaris gaat naar beneden en wij geven meer uit. Sorry dit gaat boven mijn pet.

Dick

Wilma dit jaar is het spaarloon vrijgegeven. De regering wou hiermee de economie stimuleren. Dus mensen geven hun spaarloon uit, zodat de bestedingen (consumptie) stijgen.
Mvgr

Dick

wilma

Ok, maar voor volgend jaar gaat deze vlieger niet op, ook spaarloon kun je maar 1 keer uitgeven!

Dick

Dat klopt, maar als het een zachte winter wordt, dan wordt er ook minder aan gas uitgegeven.
Mvgr

Dick

Buster

Psies, het uitgeven gaat niet alleen over boodschappen maar ook over andere vaste lasten.
Gas, licht, zorgverzekering huur noem maar op.
Logisch als alles duurder word, dat je ook meer MOET uitgeven.

wilma

Buster

marco

Soms denk ik dat ik het begrijp. vervolgens wordt alles zo gewijzigd dat ik weer het spoor bijster ben. Voorbeeld ze veranderen voor de pensioen, gewoon de rekenmethode.....
Marco en Bianca

Buster

De rekenmethode is heel simpel, door vergrijzing en minder kinderen die erbij komen is er tegen de tijd dat "wij" (zeg maar de 30-40 ers van nu) straks geen pensioen meer mogelijk.

Alles wat je dan nog wel krijgt is dan mooi meegenomen.