Geschrokken

Started by klaasvaak, Nov 18, 2010, 05:54 PM

Previous topic - Next topic

klaasvaak

Vandaag heb ik me ingeschreven op uw forum aangezien ik onlangs ook ben toegelaten tot de WSNP. Surfend over het Internet kwam ik dit forum tegen en ga de diverse onderwerpen eerst eens lezen. Maar....ik schrik van sommige info op dit forum, namelijk...
Al die reklame over mogelijkheid tot geld lenen en weer aflossen. Zo breng je mensen wel weer in ge(ver) legenheid. Ik denk dat ieder zijn eigen reden heeft om WSNP aan te vragen maar om ze nu zoveel geldreklame onder de neus te duwen, daar schrik ik echt van.
Ik weet dat een gratis forum inkomsten heeft door reklame, maar is het niet mogelijk om te zorgen dat die reklame voor geldlenen niet meer zichtbaar wordt, c.q. door de gebruiker zelf uit te schakelen is.
Verder zouden jullie als forumbeheerders wellicht dit forum bij de diverse bewindvoerders onder de aandacht kunnen brengen. De meeste WSNP-gangers zullen wel internet hebben en het is prettig om te weten dat dit soort fora bestaat.

met groet

Klaas

PS: Het is behoorlijk storend om steeds van links naar rechts te moeten scrollen om berichten te lezen. Is daar iets aan te doen?

Dick

Klaas,

Ik zal kijk wat ik hieraan kan doen voor het uitschakelen van de reclame. Ik ze wel uitschakelen voor een aantal gebruikers. Ik moet even uitzoeken hoe dit werkt, daarna schakel deze optie bij jouw uit. Om de kosten te kunnen blijven betalen hebben gekozen voor advertenties zodat wij het forum budgetneutraal kunnen blijven draaien, op een paar euro na lukt dit ook. Wij zijn namelijk ook (ex) schuldenaren.

En het meest belangrijke, welkom op ons forum en gefeliciteerd dat je bent toegelaten tot de WSNP.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

klaasvaak

Quote from: Dick on Nov 18, 2010, 06:08 PM
Om de kosten te kunnen blijven betalen hebben gekozen voor advertenties...
En het meest belangrijke, welkom op ons forum en gefeliciteerd dat je bent toegelaten tot de WSNP.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je via de advertenties geld binnenhaalt, daar is helemaal niets op tegen. Dat doe ik op mijn hobbyforum ook. Alleen de inhoud daar schrok ik van. Dit raakt zo erg de intentie van de materie en de reden waarom mensen hier ( moeten) komen.
Bedankt voor het welkom en ik hoop met het plaatsen van mijn bevindingen in de komende 3 jaar een bijdrage te leveren om, mensen die in dezelfde situatie zijn beland, "steun" te geven. Nu is er voor mij in ieder geval "licht aan het einde van een zeer donkere tunnel".

Buster

Hoi Klaas,

De advertenties worden samengesteld door Google Ads.
Simpel gezegd, de woorden die in de berichten worden gebruikt komen terug in de advertenties.
Als we hier zouden schrijven over paarden krijg je ineens reclame over ruitersport.
Om het forum gratis te beheren ben je verplicht minimaal 1 blokje Google Ad Words te plaatsen.

Het is krom.
Je kunt de instelling van je beeldscherm veranderen, de breedte en hoogte van het aantal pixels.
Op die manier hoef je niet meer te scrollen.

Succes!

Enne,.. inderdaad gefeliciteerd met de toelating!

klaasvaak

Quote from: Buster on Nov 18, 2010, 07:02 PM

Je kunt de instelling van je beeldscherm veranderen, de breedte en hoogte van het aantal pixels.
Op die manier hoef je niet meer te scrollen.

Ook jij bedankt voor de felicitatie. Alleen voelt dat op dit moment nog niet zo! Ik ben net begonnen ;D Maar het geeft al een prettig gevoel dat er een begin is.

Je moet me even verder helpen met die beeldscherminstellingen. Als ik dat doe dan heb ik weer een probleem op andere fora. En daar is alles goed en overzichtelijk. Is er geen optie in "my profile" ? Ik dacht dit te kunnen wijzigen in "look and layout" maar zie daar geen optie waar ik dat zou kunnen wijzigen. Of is het alleen maar op/via mijn eigen monitor te wijzigen?

Buster

Als je op je bureaublad klikt met je rechter muis knop krijg je een lijst met opties.

Je kiest dan voor "eigenschappen"

Bij het blad "instellingen" kun je met het schuifje je beeldscherm instellingen passend maken voor wat er past bij jouw afmetingen.

Wel even op OK drukken, anders slaat ie het niet op.
Als het goed is zou de goede afmeting toepasbaar moeten zijn op alle schermen.

Wat betreft die "felicitatie", ja het klinkt inderdaad dubieus, maar je snapt me wel denk ik ;)

klaasvaak

Quote from: Buster on Nov 18, 2010, 10:17 PM
Je kiest dan voor "eigenschappen"
De opmerking en de intentie die er achter zat/zit snap ik.
Stap via "eigenschappen" had ik reeds uitgevoerd maar daarmee wordt het bezoek aan andere fora weer moeilijk. We vergeten het verder maar.
Het is heel goed dat jullie zo'n forum hebben opgezet voor deze doelgroep. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat het wellicht verstandig is dit bij de bewindvoerders ook bekend te maken. Daarmee kunnen de BV nieuwe toegelatenen ook wat duidelijkheid geven.

Succes. Ik ga wat lezen de komende dagen op dit forum.
"Paarden" zal ik wel niet tegenkomen ;)

Dick

Klaasvaak,

Als het goed krijg jij geen advertenties meer te zien.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

klaasvaak

Klopt Dick. Geweldig bedankt. Ik kan niet meer in de verleiding gebracht worden ;D Hte was voor mij een storend element alhoewel ik me daar toch niet meer aan zou bezondigen. Ik heb mijn les geleerd. Nu zijn de berichten ook volledig leesbaar, zonder te scrollen.
Dank