Hopeloos

Started by hoopvol, Nov 14, 2010, 11:31 AM

Previous topic - Next topic

Dick

Hopeloos

Kijk eens op: http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,41546.0.html (Hierin staat een artikel wat een incassobureau wel niet mag)

Wat Buster stelt, onderschrijf ik helemaal.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

hoopvol

Eerst morgen op het werk kijken of ik een voorschot hoe klein dan ook kan krijgen op mijn vakantiegeld.
Alles op alles zetten om ABN te betalen om zo Solveon voor te blijven. Met deze club wil niemand te maken hebben, die hou ik liever buiten de deur.
Ben soms nog zo onnozel dat ik dacht met een incasso wel afspraken te kunnen maken maar deze incasso is een dochter van de ABN en daar kan ik ook al geen afspraken mee maken.

@Buster Voor mij is dit de voordeligste manier van reizen, gezien ik echt in de polder woon. Hiernaast heb ik dan ook geen andere kosten (benzine reparatie, verzekering en wegenbelasting wordt belaald door het bedrijf).

hoopvol

Zojuist weer even aan het rekenen geslagen en mijn budget tevoorschijn gehaald.
In alle elende ben ik vergeten dat er ook iets posifiefs te melden valt. Ik ben in de zomer van 2010 begonnen met een schuld van

peter

Je hebt toch aardig wat afgelost, straks als alle kleine schulden weg zijn, kun je concentreren op de grootste schulden. Je moet vooral niet opgeven en doorgaan!
Peter
Administrator Forum

Buster

Das toch maar mooi een dikke

hoopvol

Er was eens. . . . 
En ze leefde nog lang en gelukkig

Wat ben ik toch een dromer! Vandaag een gesprek gehad met mijn baas, helaas een voorschot op mijn vakantiegeld kan hij mij niet geven. Wel kon ik een normaal voorschot krijgen maar dat wordt dan wel van het volgende loon ingehouden. Tja hier heb ik dus helemaal niets aan...
Jammer, nu maar kijken hoe creatief ik kan zijn am ABN toch voorrang te geven op de betaling

peter

Jammer, dit is goed balen. Kan je misschien nog iets krediet opnemen? Je staat zowel met de rug tegen de muur,
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Dit is verschrikkelijk balen voor je
Freek en Jolanda

hoopvol

Ja hoor, weer maar eens een slapeloze nacht achter de rug

Ik heb op 31 januari een bedrag van

Buster

Dat is helemaal niet zo'n gek idee.

Zo'n overzicht maakt heel zakelijk duidelijk dat je er alles aan doet wat in je mogelijkheden ligt.
Zonder een zielig verhaal, dat werkt namelijk vaak averechts.

Wat ik in het begin ook wel eens deed is ze onderling laten weten van het bestaan van de ander.
Met bedragen en aflossingen erbij.
Zo zien ze dat ze niet de enige zijn, en dat ze niet achtergesteld worden.

Maar als je je loon op de 31e binnenkrijgt, das toch ook idioot laat?

peter

Quote from: hopeloosje on Feb 11, 2011, 05:31 AM
Ja hoor, weer maar eens een slapeloze nacht achter de rug

Ik heb op 31 januari een bedrag van
Peter
Administrator Forum

Buster

Wat je kunt doen, als Solveon je benaderd, is een mail sturen naar zowel ABN en Solveon (met beide dossiernummers) en daarin het afschrift bijvoegen.

Dat kan met scannen maar ook met kopi

hoopvol

@ Buster,
om alles lekker houden te houden  ::), ik heb een 4 wekelijks loon. Ik krijg mijn loon elke 5de week op dinsdag of woensdag. Ik heb dus elke maand een andere datum waarop ik mijn loon krijg. Nu is het zo dat andere instellingen hier niet mee werken, en ik dus elke 28ste van de maand mijn rekeningen moet voldoen. Banken rekenen mijn loon om in een maandloon en van daaruit kan ik gaan aflossen, voor mij niet echt de ideale oplossing.

Vanavond begonnen met brieven schrijven en ik heb je tip gelijk meegenomen: nl laat andere instellingen weten hoe het ervoor staat.

@ Peter
ik heb tot op heden van Solveon alleen een schrijven gehad dat als ik niet binnen 6 dagen betaalde, het dossier naar hun overging. Bedragen stonden er verder niet in maar zal dit wel in de gaten houden! Thanx voor de tip!

Dick

Bedrijven die zich bezighouden met incasso, proberen ook een psychologische druk op te bouwen. Dit doen ze door je aan te schrijven, te bellen of te bezoeken. 
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info