Hopeloos

Started by hoopvol, Nov 14, 2010, 11:31 AM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Ik heb toen via google gezocht. Alleen moet je dus opletten, want velen willen je een verzekering erbij afsluiten. is hier ergens anders op het forum al op gewezen dat je hiervoor op moet letten. Ik had dat toen niet gedaan. Dus ik zit aan zo'n verzekering vast.

Dick

Wel eens gedacht aan schuldhulpverlening, deze kunnen soms beter onderhandelen met banken etc. Je hebt tussenpersonen van bijvoorbeeld de Nederlands voorschotbank, die je een lagere rente aanbieden dan de ABNAMRO.

Ik hoop dat je er snel uitkomt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

@ Hopeloos,

Idd zoals Dick zegt, bij de schuldhulpverlening heb je ook een soort van beschermde status.
En dan leef je idd wel een poos met een klein weekbedrag maar dat is niet anders dan je nu waarschijnlijk doet.

Je kunt zelf je VTLB (vrij te laten bedrag) uitrekenen. In principe is alles wat daarboven overblijft te besteden aan schuldeisers.
Als je een traject in gaat zal de hulpverlening de eerste periode er zoveel mogelijk aan werken om je vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen door het opzeggen van diensten, wel of geen auto, verzekeringen enz. enz.

Daarnaast doen ze een haalbaar voorstel aan de eisers.
Die gaan daar mee akkoord of worden daartoe gedwongen.
Maar dat is in het alleruiterste geval.

Je kunt het ook zelf in handen houden door dit bedrag zelf te berekenen en aan de slag te gaan met het verlagen van je lasten. Daardoor behoud je bepaalde vrijheid, je kunt bijvoorbeeld zelf kiezen hoe je het geld inzet naar wat jij belangrijk vind.
Nadeel is wel dat je ten alle tijden het volle pond zal moeten afdragen en de rente gewoon doorgaat.
Bij de hulpverlening bevriezen ze de rente.

Succes!

hoopvol

De afgelopen dagen veel contact gehad met intermediairs om te bekijken wat zij voor mij kunnen betekenen. Helaas steeds hetzelfde antwoord, probeert u het over een aantal maanden nog maar eens. Per 1 februari krijg ik een vast contract.Dit contract komt komende week binnen dus dat kan het niet zijn.
Bij navraag aan

marco

Toen wij het moeilijk hadden heb ik een voorschot gevraagd op mijn vakantie geld, dit gaf bij ons de ruimte om uit de rood stand te komen. Jouw baas moet ook begrip hebben dat je financieel niet goed uit een scheiding bent gekomen.
Marco en Bianca

Buster

Jou baas heeft er geen last van, die moet alleen het geld naar een andere rekening overmaken, that's it.

Het word lastiger met loonbeslag enzo.
Maar een goed gesprek kan geen kwaad, zeker niet als je uit kan leggen dat het om een eigen initiatief gaat en geen gedwongen situatie.
(al voelt het misschien niet zo)

hoopvol

@Marco,
een voorschot vragen op mijn vakantiegeld heeft geen zin daar ik pas 4 maanden voor deze baas werk. Doordat ik zo in de elende zat ben ik van baan veranderd puur om meer salaris te genereren. Dacht dat ik op deze manier mijn hoofd boven water kon houden maar begin langzaam toch te verdrinken.
Heb voor volgende week een gesprek met mijn baas staan, eens polsen wat er kan met voorschotten enz.
Moet voor Februari 985,- extra aflossen, dat heb ik niet, of ik moet andere betalingen laten liggen, dat is al helemaal geen optie.
Met mijn vrij te laten bedrag kan ik niet eens mijn vaste lasten betalen, dus dat wordt ook weer een strakke uitdaging.

Buster

hoopvol

ik ben al een langetijd aan het proberen mijn maandlast omlaag te krijgen bij de bank, daar ik die echt niet kan betalen. Nu hebben ze mijn lopende rekening omgezet in een andere vorm (dit kunnen ze als je niet tijdig betaal) en moet ik 300 euro betalen. Dit niet gedaan en ze willen ook niet onderhandelen. Ben op gesprek geweest en heb meerdere malen telefonisch contact gehad met ze.
Nu ben ik telaat en het is 650 (had me vergist in bedrag zie ik) plus 300 van deze maand betalen of ze nemen gerechtelijke stappen. Had vorige week een zeer irritante man aan de lijn die mij behandelde als een crimineel en op alles wat ik zei als tegenwoord had: mevrouw u moet voor het eind van deze maand 950,- eur betalen anders nemen wij gerechtelijke stappen, Het leek wel een bandje wat keer op keer werd afgedraaid!
Geen idee hoe deze gerechtelijke stappen gaan worden maar met de ABNAMRO kom ik ook niet verder.

Buster

Das balen zeg!

Ik zou sowieso overmaken wat je kan missen en de rest,...
Als ze die stappen gaan maken, dan word het inderdaad erg kostbaar.

Banken zijn meestal de eisers die overal bij dwarsliggen, bij minnelijke trajecten, omdat ze geen genoegen willen nemen met een prognose bedrag. Zij willen gewoon het volle pond.

Heb je al eens een gesprek gehad bij de gemeente voor een GKB traject?
Dan word de rente in elk geval bevroren.

hoopvol

Tot nu toe heb ik de kleinere schulden voorrang gegeven met het afbetalen. Over 2 maanden weer meer lucht daar ik van 2 kleine schulden af ben. Nu alles op alles zetten om de bank te betalen doe ik niet. Ten eerste omdat de vreselijke irritante meneer van de ABNAMRO mij heeft verteld echt die 950,- euro te willen en hij anders toch die gerechtelijke stappen onderneemt, ten tweede heb ik weer meer lucht als die andere schulden wegzijn. Kan ik eindelijk de bank gaan betalen al is het te laat.

Geloof dat ik met dit gedrag mijn kop weer in het zand steek

marco

Wat wij hebben gedaan om een bepaald bedrag bijelkaar te schrapen. De auto van 3 jaar oud, hebben wij verkocht en er 12 jaar oude auto hebben wij hier voor teruggekocht. Alles wat wij niet nodig hadden hebben wij verkocht. Dat wij sommige dingen, later duur moesten terugkopen is een ander verhaal.

Maar de achterstand was weg.
Marco en Bianca

hoopvol

@Marco, helaas heb ik geen eigen auto maar rij ik een auto van het werk. Ik heb de kleinste (goedkoopste) auto van het wagenpark, wat mij

Buster

Ben even voor je gaan Googelen en heb dit bij Tros Radar gevonden;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=29920

Word je op zich niet vrolijk van.
Ik zou in elk geval een regeling voorstellen, op dat moment ben je namelijk geen onwillige betaler en kunnen ze geen blokkade op je rekening zetten.
Wat die blokkade betreft, mocht die er komen; je hebt ten alle tijden recht op je VTLB.
Daar mag niemand (ook de belastingdienst) beslag op leggen.

Wij hebben wel eens eerder zo'n situatie gehad.
Je andere aflossingen blijven wel gewoon doorgaan.
Maar dit stukje ligt dan bij het incasso.
Ze mogen maximaal

marco

Ja, ze hebben zich te houden aan Rapport Voorwerk II. Een rechter kijkt ook naar of de aflossingsbedragen niet te zwaar zijn. Het bedrag dat je zelf per maand blijft ontvangen wordt het
Marco en Bianca