Hopeloos

Started by hoopvol, Nov 14, 2010, 11:31 AM

Previous topic - Next topic

hoopvol

Bij mijn grootste schuldeiser A(mag ik hier eigenlijk een naam noemen?) langsgeweest en dit liep uit op een grote teleurstelling. De bank blijft bij de maandelijkse aflossing van

peter

Hoi,

Je mag hier gerust namen noemen, maar het mag geen valse beschuldiging zijn of beledigingen. Om van je schulden af te komen is een zeer vervelende en lange weg. Een troost je bent niet alleen, op dit forum zijn meer lotgenoten. Ik wens je sterkte in de aanpak van je schulden en hoop dat je straks zicht krijgt op een beter leven.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Komop Hopeloos, ook jij gaat het redden!
Freek en Jolanda

jan

Het valt zo te lezen niet mee. Het starten met aflossen is altijd het moeilijkst. Zo te lezen heb je het niet makkelijk.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Dick

Quoteik hoop dat ik het net zo ga bekijken als jullie allemaal

Dat moet je wel, anders overleef je, je schulden niet.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

hoopvol

@ Peter, Freek & Jolanda, Jan en Dick,

Tuurlijk weet ik dat ook jullie dit traject ooit met kopzorgen en obstakels zijn ingegaan en naast ons alle zijn er nog veel meer "schuldigen" toch valt het mij erg zwaar. Ik ben door mijn lieve :-\ ex gewoonweg bedonderd en moet daar de komende 5 jaar voor op de blaren zitten. (zelfs met 40 jaar heb ik nog een hoop te leren)
Ik was naief en te goede trouw, zou mijn laatste euro nog delen als iemand me dat vroeg.
Ben in het bezit van een goede baan en juist daarom zwijg ik en weet niemand hoe ik er werkelijk voorsta. Dit in je eentje verwerken valt niet mee maar goed het is niet anders.

Ondanks mijn goede bedoelingen kan ik met de bank geen regeling treffen en dat zit me hoog want ik kan het bedrag op geen ene manier bij elkaar krijgen. Nu dus weer niet betaald en dus ben ik bang vandaag of morgen daar weer de rekening van gepresenteerd te krijgen.

Ik worstel, vecht en kom echt wel weer boven alleen nu zie ik het even somber in. Van jullie verhalen leer ik veel en ik hoop dat ik volgend jaar ook een positief rekensom kan laten zien van wat ik heb afgelost.

Succes allemaal en bedankt voor de lieve woorden

peter

Peter
Administrator Forum

wilma

Mijn lieve ex liet mij (en zijn kinderen) ook zitten in de schuld mijnheer had een tweede (duur) leven

hoopvol

Vandaag weer contact gehad met de bank (ABNAMRO) wat zij per maand vragen aan aflossing kan ik met de beste wil van de wereld niet missen.
Heb nu nog totaal een schuld van 25.937,- waarvan bij de ABNAMRO een bedrag van 12.700 open staat waarop zij een aflossing van 300 euro per maand willen ontvangen. Daar ik dit echt niet kan en zij niet met minder genoeg nemen, geven ze het nu uit handen en krijg ik een rechtzaak.
Per maand kan ik 650euro aflossen, wat ik nu zou moeten aflossen is 998,- zelfs zonder te eten enz heb ik dit bedrag absoluut niet.

Geen idee wat mij boven het hoofd hangt maar prettig zal het beslist niet worden.

Wordt hier echt hopeloos van en krijg nu het idee dat ik voor niets al die tijd aan het beknibbelen ben want tenslotte trek ik aan de kortste lijn en ben ik financieel ten dode opgeschreven

Kaatje

hopeloosje, ik heb er echt niet veel verstand van, maar wat mij opviel is dat jou aflosbedrag 998 euro het dubbele is van wat ik moet aflossen (zonder extra's), terwijl mijn schuld het dubbele is.

Kan je met de andere schuldeisers geen andere afspraken maken?
En op dit forum zitten medeforummers die er meer verstand van hebben dan ik.

hoopvol

helaas heb ik een negatieve aantekening bij BKR en ook al staat erbij dat ik dezelfde maand mijn achterstand heb ingelost, hij blijft staan. Op deze basis is er geen ene bank die mijn leningen willen oversluiten naar 1 grotere lening.
Ik ben al bij een paar banken gaan praten maar hoor steeds hetzelfde, terwijl ik met mijn salaris veel meer kan lenen en dan idd ook nog eens vele malen goedkoper uitben per maand met aflossen

Kaatje

Ik heb ook die negatieve aantekening en heb begin vorig jaar het over kunnen sluiten via een soort tussenbedrijf. Nadeel wel is dat ik nu voor 5 jaar aan zo'n verzekering vast zit. Maar heb het toen wel over kunnen sluiten in 1 lening. En het rentepercentage was voor mij daar ook lager. Ok. bij de bank is het lager, maar daar kreeg ik het niet voor elkaar.

Ik hoop dat je wat vind waardoor je uit deze situatie komt. Want een rechtszaak is zeker niet leuk! En kost ook alleen maar energie die je ergens anders voor kan gebruiken.

hoopvol

Nu voel ik me alweer ontzettend sloom maar waar vind ik zo'n tussenbedrijf? Heb tot nu toe alleen de banken geprobeert.
Door mijn leuke ex zit ik aan leningen vast met een veel tehoog rente percentage vandaar dat mijn maandlasten zo hoog zijn.

Kaatje

ik weet eigenlijk niet of ik uberhaupt hier namen mag noemen. Maar ik zit via dat tussenbedrijf bij Defam.
Maar bij de ABN zouden de rentepercentages volgens mij veel lager zijn.

hoopvol

Mijn schuld bij ABN is iets minder dan de helft van mijn totale schuld. Doordat ik niet kon voldoen aan de betaling die zij eiste zit ik nu helemaal lelijk in de knoei.
van tussenbedrijfen heb ik nooit gehoord dus weet ook niet hoe ik ze kan vinden