Vraagje incassobureau

Started by Sje, Oct 31, 2010, 12:12 AM

Previous topic - Next topic

Sje

Ik heb een schuld van 5000 euro. Ik heb een regeling getroffen van 400,- per maand, maar kan het niet meer betalen. Wil het verlagen naar 150,- per maand, maar dit is niet meer mogelijk. Het ligt nog niet bij een incassobureau. Kan je altijd een regeling treffen met een incassobureau??
Dankjulliewel!

Dick

Het incassobureau handelt in de naam van de opdrachtgever. Voordat er een incassobureau bijkomt gaat er nog een aantal juridische handelingen aan vooraf. Je kan aan de schuldeiser het aanbod om het aflossen ter verlagen. Wel eens gedacht om hulp te zoeken bij de gemeente?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Sje

Misschien een domme vraag, maar wat kan de gemeente voor mij betekenen?

Dick

Het is geen domme vraag, maar de gemeente kan jouw ondersteuning bieden in de vorm van schuldhulpverlening. Voor plaatsen en meer hulp zie http://www.nvvk.eu
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

jan

Er zijn hier geen domme vragen. Vraagje waar gaat de schuld over en hoeveel heb je al afgelost?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Sje

Ik heb een betalingsregeling kunnen treffen met het incassobureau, waar het dossier inmiddels ligt. Sta ik nu geregistreerd bij het bkr? Want de schuldeiser zie ik niet in de deelnemerslijst van het bkr staan! want ik heb geen waarschuwingen gehad. Is alleen een aanmaning nodig als waarschuwing om je bij het bkr te registreren?

bedankt!

peter

Nee, tenzij het een hypotheek, lening, postorderbedrijf, telefoon of dergelijke bedrijven. Je kan ook je bkr status opvragen als je het zeker wilt weten.
Peter
Administrator Forum

marco

QuoteIk heb een schuld van 5000 euro. Ik heb een regeling getroffen van 400,- per maand, maar kan het niet meer betalen. Wil het verlagen naar 150,- per maand, maar dit is niet meer mogelijk. Het ligt nog niet bij een incassobureau. Kan je altijd een regeling treffen met een incassobureau??
Dankjulliewel!

Sje, gaat het om deze schuld?
Marco en Bianca