Schuld

Started by White Lotus, Oct 30, 2010, 01:17 PM

Previous topic - Next topic

White Lotus

Hallo allemaal ik ben Hans 32 jaar.

Fijn dat ik het even van me af kan schrijven.mijn verhaal is dat ik vroeger geld heb uitgegeven dat ik niet heb.en wat me nog kwader maakt is het feit dat als je je schuld niet kan betalen dat het dan bij een deurwaarder word gelegd en dat dan de kosten pas echt uit de pan gaan rijzen.het bedrag wat je geleend hebt word daardoor alleen maar onoverzichterlijker.en veel hoger dan dat je daadwerkelijk geleend hebt.echte maffia praktijken zijn dat vind ik.dan nu mijn verhaal.ik kom uit een liefdevol gezin.maar heb nooit een goede basis gehad in mijn opvoeding.wat je in somige gezinnen wel hoort.geen geld uitgeven wat je niet hebt enz.wel wil ik vooropstellen dat mijn vader nooit akkoord wou gaan met de lening.maar dat mijn moeder die geestelijk ziek is zogezegd de broek aan had.en mijn vader toch zover heeft gekregen om borg te staan voor de lening.
de totale schuld die ik op dit moment heb bedraagt op dit moment 8100 euro.en het was 19.000 euro.dus ik heb toch het gevoel dat ik al heel wat overwonnen heb.wat ik wel heel jammer vind is dat ik 7 jaar geleden de liefde van mijn leven ben tegengekomen.waar ik nu ook een prachtige dochter mee heb van 4 jaar oud.die niks met de shuld te maken heeft maar er ongemerkt ook mee veroordeeld is.als we naar onze vrienden kijken die wel alles hebben voel ik me zeer shuldig.maar betekent dat als iemand schulden heeft hij of zij geen recht heeft op een relatie.we zitten nu al 7 jaar met die schuld.en hoewel ik het grootste gedeelte heb afgelost willen we nu eindelijk verder met ons leven.je relatie staat onder flinke druk.we hadden zelfs besloten om uit elkaar te gaan omdat die shuld er is terwijl we wel veel van elkaar houden.depri word je ervan. >:(veel van onze vrienden hebben echt alles.groot huis,mooie auto,trouwen noem maar op.en wij moeten nog steeds in dit huis wonen.en zijn nog steeds niet getrouwd.wat ik zeer graag wil.maar ik heb me voorgenomen om dit jaar te gaan knallen.niet met vuurwerk wat ik graag doe.maar ik ga meer aflossen.en heb uitgerekent dat ik er over een jaar wel af kan zijn.samen met de hulp van mijn moeder.ik wil mijn gezin niet langer laten wachten op een leven.ik gaf me geld altijd uit aan dure kleding,vuurwerk,karpervissen,vakanties,dus ik heb mijn bankpas afgegeven aan mijn vriendin.wat een verstandig besluit is van mij.verder zijn we nergens lid van.en wonen en rijden zeer goedkoop.ik hoop dat ik die 8100 euro zo snel mogenlijk kwijt ben.dan krijgen wij ook ons leven weer terug. 

met vriendelijke groet een toekomstig schuldenvrij persoon 8)

Dick

Hans, iedereen die zich hier heeft aangemeld heeft hetzelfde probleem. Wij kunnen ons gezin niet alles geven doordat wij in de schulden zijn geraakt. Maar je kan ook uit de schulden komen en volgen mij lukt het jouw aardig.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: White Lotus on Oct 30, 2010, 01:17 PM
wat ik wel heel jammer vind is dat ik 7 jaar geleden de liefde van mijn leven ben tegengekomen.waar ik nu ook een prachtige dochter mee heb van 4 jaar oud.die niks met de shuld te maken heeft maar er ongemerkt ook mee veroordeeld is.
Mijn vriend heeft ook schulden, maar samen geraak je erdoor. Vertel je liefde dat praten echt helpt. Zowel met jou als hier. En geef het niet op, samen geraak je er eens zo snel uit als alleen! Zorg gewoon dat als het even niet meer lukt dat je zorgt dat je partner een dagje verwennerij heeft om de gedachten te verzetten, en daarna vliegen jullie er gewoon eens zo opgeladen terug in! Ik duim in ieder geval al voor jullie!

jan

Je moet niet teveel naar anderen kijken, dan voel je nog ongelukkiger. Als je aan je schuld werkt en deze is afgelost kan je een nieuw en beter leven beginnen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator