Schuldhulpverlening versoberen

Started by Dick, Oct 27, 2010, 12:47 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Schuldhulpverlening versoberen
Naast de armoede en werkloosheid klagen de burgemeesters ook over de plannen om schuldhulpverlening te versoberen. Ook laken ze de veiligheidsplannen die niet tot de beloofde drieduizend nieuwe agenten zouden leiden.

De steden zijn volgens de vier burgemeesters 'de dragers van onze economische vooruitgang'. Maar om met de Randstad de stap te zetten naar een structurele plek in de top vijf van de Europese regio's is volgens hen meer ambitie nodig. Ze willen daarvoor meer eigen bevoegdheden en meer samenwerken met andere regio's.

bron telegraaf.nl
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Als mensen een gelukkig leven wil bieden dan moet je de schuldhulpverlening in stand houden. Het kan iedereen overkomen om diep in de schulden te komen. Als eerste moeten ze verantwoordelijken pakken die hiervoor verantwoordelijk zijn, zoals de DSB en andere woekeraars. Ze moeten paal en perk stellen aan leningen aan mensen die het niet kunnen betalen.

Ik kan hier woest over worden!
Marco en Bianca

Buster

Op het moment dat schuldenaren actief beschermd zouden worden via wetten en regels (bijvoorbeeld zoals is beschreven in Voorwerk II wat helaas pas aangehaald word bij een rechtzaak) zullen schuldenaren zelf ook een actievere rol gaan nemen om hieruit te raken.

De tijd van schulden door plasma tv's ligt ver achter ons. De "moderne" schuldenaar heeft schulden bij zorg verzekeraars, huurachterstand en oplopende rekeningen van gas en licht. Dood normale zaken dus.
Dus met het verhogen van de zorg verzekering, het verhogen van de huren en het duurder maken van gas en licht worden de problemen alleen maar groter.
Ziet nou niemand in Den Haag, of bij het CPB in de doorberekening dat bij het vergroten van de schuldenaren groep dit alleen maar meer geld kost dan dat het oplevert?

Ik bedoel HALLO? Iemand Thuis? Voor een draaiende economie heb je zwemmers nodig, geen verzuipers,....

wilma

Wat dacht je ervan dat het leven steeds duurder wordt en er steeds minder binnenkomt. Al jaren gaat mijn inkomen omlaag, terwijl de boodschappen steeds duurder worden. Mijn schuld wordt alleen maar groter omda t ik bij moet gaan lenenm om rond te komen.

Buster

Precies Wilma, dat bedoel ik dus.

Laat me raden dat er bij jou thuis echt geen plasma tv staat of dat je een lening hebt afgesloten voor het bouwen van een serre.
Het nare van schulden hebben is dat je gelijk de stempel op je hoofd krijgt dat het allemaal je eigen schuld is en dat je er zelf voor gekozen hebt.
Vaak is dat echt niet meer zo. Gewoon door gaten te vullen met gaten ontstaan er schulden.

Maareh,.. heel veel sterkte!

marco

Wij hebben zelf gekozen om een financiering aan te gaan, maar je kan ook het slachtoffer worden van de kleine lettertjes en goedkope maandlasten, waardoor je alleen rente betaald en niets aflost. Een betere voorlichting was op zijn plaats geweest. En Wilma komt gewoon in de problemen omdat leven gewoon te duur wordt.
Marco en Bianca