Voedselbanken gooien deuren open

Started by Freek en Jolanda, Oct 16, 2010, 04:51 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

In een aantal plaatsen in het land kan ter gelegenheid van Wereldvoedseldag een kijkje worden genomen bij de voedselbanken. De organisatie moet het met steeds minder middelen doen.

Bedrijven en particulieren leveren steeds minder eten in terwijl enorme hoeveelheden voedsel in de afvalbak belanden. Daarom is het thema dit jaar ook voedselverspilling. In bioscopen in de grote steden draaien documentaires en filmcollages. Ook zijn er discussies over voedselverspilling. Zeker 1 miljard mensen in de wereld lijden honger.

bron: telegraaf.nl

Freek en Jolanda

marco

Eigenlijk horen er in Nederland geen voedselbanken te zijn!
Marco en Bianca

blabla

Quote from: marco on Oct 16, 2010, 10:21 PM
Eigenlijk horen er in Nederland geen voedselbanken te zijn!
Waarom niet dan? Is altijd geweldig voor mensen die geen eten kunnen betalen. Spijtig genoeg zijn er zoveel mensen die er misbruik van maken.

marco

Ik bedoel ermee dat iedereen voldoende inkomen moet hebben om eten te kunnen kopen, zonder hulp van een voedselbank.
Marco en Bianca

blabla

@Marco: natuurlijk, maar ik snap ergens wel dat iemand die bv nooit gestudeerd heeft en niet kan lezen niet aan werk geraakt.. Hoe zou je zelf zijn als werkgever? Dus voor zo'n mensen is voedselbank de beste oplossing
Ik ken ook iemand die naar de voedselbank gaat (al is het in dat geval meer profiteren ervan), en ze geven gewoon vervallen eten mee en zure melk. Ook deftige dingen, maar niet veel, dat vind ik dus gewoon schandalig, als er mensen zijn die echt geen eten kunnen betalen moet je ze ook niet gaan opzadelen met een hoop afval...

marco

Marco en Bianca

peter

Voedselbanken blijven altijd nodig.............
Peter
Administrator Forum

Buster

Ben vorig jaar, vanuit de gadachte van de Ramadan, na een sponsor loop geld gaan overhandigen bij de Voedselbank.

Het kromme van het hele verhaal aldaar vond ik dat het een stichting is, die volledig draait op vrijwilligers, geen subsidie krijgt, leeft van giften.
De panden, koelkasten, benzine voor het ophalen en wegbrengen, onderhoud van de loods, de machines, noem maar op; ALLES word betaald uit giften.

Wat betreft de houdbaarheid; de Voedselbank heeft het niet voor het uitkiezen en moet roeien met de riemen die ze hebben. Dat er een keer iets tussen zit waar je niets aan hebt; het zij zo.
Zonder de Voedselbank hadden een hoop mensen helemaal weinig.

Freek en Jolanda

Quote from: Buster on Oct 22, 2010, 12:36 PM
Ben vorig jaar, vanuit de gadachte van de Ramadan, na een sponsor loop geld gaan overhandigen bij de Voedselbank.

Het kromme van het hele verhaal aldaar vond ik dat het een stichting is, die volledig draait op vrijwilligers, geen subsidie krijgt, leeft van giften.
De panden, koelkasten, benzine voor het ophalen en wegbrengen, onderhoud van de loods, de machines, noem maar op; ALLES word betaald uit giften.

Wat betreft de houdbaarheid; de Voedselbank heeft het niet voor het uitkiezen en moet roeien met de riemen die ze hebben. Dat er een keer iets tussen zit waar je niets aan hebt; het zij zo.
Zonder de Voedselbank hadden een hoop mensen helemaal weinig.

Het is raar en jammer dat een voedselbank geen subisidie krijgt, en duistere stichting dit wel krijgt.
Freek en Jolanda

marco

Wij hebben gelukkig te eten al moeten wij goed opletten om binnen het budget te blijven. Ik vind het belangrijk dat iedereen te eten krijgt. Kunst of cultuur kan je niet eten en trouwens een echte kunstenaar hoeft geen subsidie.
Marco en Bianca

Buster

@ Marco, praktisch gezien snap ik je wel.
Toch vind ik echt serieus dat we niet zonder kunst en cultuur kunnen.
Tuurlijk moeten er bewuste keuzes gemaakt worden.

Musea, theater, pop initiatieven, je hebt ze nodig om een land gezond te houden.
Zeker voor kinderen erg belangrijk.
En tuurlijk overleef je echt wel als je nog nooit de Nachtwacht hebt gezien, maar weten dat hij bestaat, wie Rembrand was en hoe hij leefde is echt wel belangrijk bij het overeind houden van onze geschiedenis.
Ook dat is cultuur.

We hebben alleen jaren lang in de luxe geleefd dat ieder idioot voorstel beloond werd met een subsidie, dat kan nu echt niet meer. Dus zal ieder initiatief zich moeten bewijzen en commerci

marco

Zo lezen ben ik een cultuurbarbaar.......
Marco en Bianca

jan

QuoteWe hebben alleen jaren lang in de luxe geleefd dat ieder idioot voorstel beloond werd met een subsidie, dat kan nu echt niet meer. Dus zal ieder initiatief zich moeten bewijzen en commerci
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator