schuldenverhaal voor krant

Started by gpd, Oct 14, 2010, 11:14 AM

Previous topic - Next topic

gpd

Hallo allemaal

Voor een verhaal over het toenemend aantal mensen met een bovenmodaal inkomen dat in de schuldhulpverlening zit ben ik op zoek naar iemand die ik daarover vandaag, 14 oktober, telefonisch zou kunnen interviewen.
Ik ben journalist van de GPD-dagbladen, een persbureau waarbij alle regionale kranten zijn aangesloten. In het verhaal komen ook de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet aan het woord en het Nibud. 'Bovenmodaal' is meer dan 1600 euro netto per maand, inclusief vakantietoeslag. Voor het verhaal zou het mooi zijn als iemand die ver boven deze grens zit en de afgelopen twee jaar toch in financiele problemen is geraakt daarover wil vertellen.

Vriendelijke groet
Koos van Wees
redacteur GPD
tel. 070-3420530
06-52472662
kvwees@gpdnieuws.nl 

jan

Ik denk dat niemand heeft gereageerd. Mensen willen graag anoniem blijven, als je reageert wordt die anonimiteit aangetast.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Je bent alleen goed voor het verhaal en verder niet.
Freek en Jolanda

marco

QuoteVoor het verhaal zou het mooi zijn als iemand die ver boven deze grens zit en de afgelopen twee jaar toch in financiele problemen is geraakt daarover wil vertellen.

Het gaat dus enkel maar om het verhaal, maar niet over de mens (in de problemen) achter de schulden.
Marco en Bianca

blabla

Ik denk dat het bij velen zo is (zoals bij mij) dat als ze hun verhaal vertellen en het komt in de krant, dat er toch al een aantal mensen doorhebben dat het over hun gaat...

marco

Klopt helemaal, het gaat niemand wat aan. Met dit verhaal verdient hij geld, voor hem zijn wij gewoon een gebruiksvoorwerp, die hij na gebruik weggooit.
Marco en Bianca

blabla

Klopt, maar bekijk het positief: waarom wil hij zo'n verhaal schrijven? omdat het verkoopt. Waarom verkoopt het? Omdat er mensen zijn die zich hierin interesseren. Dus we staan zeker niet alleen;)
Maar aan degene die dit verhaal wil publiceren: mensen zonder geld gebruiken om geld te verdienen, tot daaraan toe, maar vraag het tenminste met een beetje tact of zorg dat als er mensen zouden zijn die dit willen doen dat ze er ook iets aan verdienen.

peter

Je zou kunnen zeggen dat het leedvermaak is en ja, je zou het met meer tact kunnen vragen.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Het is een soort van leedvermaak. Ik maak mij er ook schuldig aan, want ik lees die verhalen en wij kijken altijd naar een dubbeltje op zijn kant of soortgelijkige programma's

Freek en Jolanda

blabla

Quote from: Freek en Jolanda on Oct 20, 2010, 12:28 PM
Het is een soort van leedvermaak. Ik maak mij er ook schuldig aan, want ik lees die verhalen en wij kijken altijd naar een dubbeltje op zijn kant of soortgelijkige programma's

Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar je kan ook zo'n verhalen lezen uit interesse of om te weten dat je niet de enige bent. Je hoeft het niet per se uit leedvermaak te doen. (Anders zou iedereen op dit forum alleen maar posts lezen uit leedvermaak en ik denk niet dat dat het geval is)

Freek en Jolanda

Blabla, wij kijken er na om ons goed te voelen, iemand die het slechter heeft dan ons. In feite zijn wij niet goed bezig, je probeert zo je eigen schulden te relativeren of goed te praten. Maar aan de andere kant, openen deze programma's ook je ogen. Verleden jaar stonden wij er niet goed voor en door het lezen berichten op de diverse forums kamen wij er achter dat wij ook op weg waren naar een huisuitzetting.
Freek en Jolanda