'Huurders benadeeld'

Started by peter, Oct 01, 2010, 11:15 AM

Previous topic - Next topic

peter

'Huurders benadeeld'

Huurders van woningen gaan erop achteruit, terwijl de positie van kopers onaangetast blijft. Die klacht komt van de Nederlandse Woonbond. De vereniging van huurders en woningzoekenden vindt de ongelijke behandeling van huurders ten opzichte van kopers
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Het was toch al bekend dat als het rechtse kabinet er zou komen, dat dit zou gebeuren? Ik baal er flink van! Maar wat moet je anders? Die pieten in den haag beslissen het, maar ik vind het zo niet normaal. Mensen die huren, die huren vaak, omdat ze wel willen kopen, maar niet kunnen kopen. Betekent dus dat deze mensen het vaak al moeilijker hebben, en dan nu de huurders meer belasten door de huren zo op te krikken! En niets doen met de hypotheekrente. Ik vind het oneerlijk.

Dick

Wij hebben een koophuis, dus voor ons blijft de lasten gelijk. (Behalve de gemeentebelasting) De huurders moeten ze ook ontziek, 150 euro is heel veel geld.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Ik betaal nu al bijna 600 euro huur in de maand, als dit dan 750 of nog wel meer wordt, dan wordt het leven er voor mij totaal niet makkelijker op. Het zal afwachten zijn, denk ik, wanneer deze veranderingen doorgevoerd zullen worden.

Dick, wel fijn dat jij een koophuis hebt en dat de lasten gelijk blijven op de gemeentebelasting na.

Freek en Jolanda

QuoteDe Woonbond rekende uit dat huurders in Amsterdam en Utrecht door maatregelen van het kabinet Rutte-Verhagen moeten rekenen op huurverhogingen van 120 euro per maand. En dat terwijl de hypotheekrenteaftrek onaangetast blijft, klaagt de bond.

De woondbond is tegen de hypotheekrenteaftrek, ik weet niet waar is dat huurders zoveel moeten gaan betalen, 120 euro vind ik nogal veel.
Freek en Jolanda

marco

Iedereen gaat erop achteruit, maar of het echt waar is, betwijfel ik ook. 120 euro, is ruim 1440 euro per jaar, (voor sommige een maand salaris) is heel veel!
Marco en Bianca

jan

Is dit bedrag niet per jaar?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

wilma

Quote from: jan on Oct 02, 2010, 07:42 PM

Ik hoop van wel, anders red ik het niet

peter

Quote from: wilma on Oct 03, 2010, 07:20 AM
Quote from: jan on Oct 02, 2010, 07:42 PM

Ik hoop van wel, anders red ik het niet

Het klinkt misschien heel stom, is het een optie dat je gaat voorbereiden op de mogelijk hogere kosten?
Peter
Administrator Forum

Buster

Momenteel is 5% op jaarbasis toegestaan.
Als je start met een huur van

Dick

QuoteAls ze het over maandbasis hebben,.... dan gaat het om een verhoging van 35%,... dat lijkt me wat overtrokken.

Dit lijkt heel erg op bangmakerij.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info