Nieuw kabinet perkt zorgpakket in

Started by marco, Sep 30, 2010, 08:05 PM

Previous topic - Next topic

marco

DEN HAAG - Het nieuwe kabinet van VVD en CDA gaat het pakket voor de basisverzekering inperken. De maatregel moet 1,2 miljard euro opleveren. Het gaat met name om behandelingen voor lichamelijke en psychische aandoeningen.

Dat staat in het nieuwe regeerakkoord, dat wordt gesteund door de PVV. Het is niet duidelijk om wat voor aandoeningen het precies gaat. Als criterium wordt ''lage ziektelast'' aangehouden, maar als later blijkt dat dit begrip niet goed is aan te geven, wordt het pakket op een andere manier ingeperkt.

Verder moeten volwassenen straks vijftien behandelingen voor fysiotherapie zelf betalen of zich aanvullend daarvoor verzekeren. Ook wordt alleen nog een eerste ivf-behandeling vergoed.

IQ

Daarnaast worden in zorginstellingen de kosten voor wonen en zorg gescheiden. Het moet de instellingen prikkelen om beter in te spelen op woonwensen van cli
Marco en Bianca

Dick

QuoteVerder moeten volwassenen straks vijftien behandelingen voor fysiotherapie zelf betalen of zich aanvullend daarvoor verzekeren.

Dit kan veel problemen gaan geven

QuoteOok wordt alleen nog een eerste ivf-behandeling vergoed.

Hier kan ik mij niet in vinden.

QuoteOuderenzorg

De nieuwe coalitie investeert ook in de zorg. Zo wordt 0,7 miljard extra uitgetrokken voor de langdurige zorg (AWBZ), waaronder ook de ouderenzorg valt. Dat zou tienduizend banen extra moeten kunnen opleveren.

Dit is beter, maar ik heb geen goed gevoel bij het totale zorgpakket.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info