Nou hier komt die dan.

Started by may, Sep 25, 2010, 12:48 AM

Previous topic - Next topic

may

Nou hier komt die dan.
Hallo allemaal ik ben nieuw hier was op internet aan het googlen en kwam hier terecht.
Idd fijn dat je hier je verhaal kan doen zonder dat er gelijk wordt gezegd dat het je eigen schuld is en dat je niet met geld om kan gaan.

Nou is dat natuurlijk gedeeltelijk wel zo maar om sommige dingen vraag je niet.
Neem ons nou: wij zijn zo'n 10 jaar geleden gaan samenwonen, leuke hoekwoning (moest het nodige aan gedaan worden wat we ook hebben gedaan) in een rustige doodlopende straat met nette buren.
Perfect om een gezinnetje te stichten, beide een goede baan en alles ging goed.

Nu anno 2010 zien we door de bomen heen het bos niet meer.
Ik ben 30 en zo had ik niet gedacht dat mijn leven eruit zou zien.
We wonen nog steeds in het leuke straatje maar nu wonen er naast ons jonge gasten (stuk of 6) die niet kijken naar hoe het eruit ziet, geen rekening houden met geluidsoverlast en overdag van alles roken. Tegenover ons zijn ze aan het verbouwen en is het doodlopend straatje een doorlopende weg geworden(doordat de parkeergarage in onze straat uitkomt), de speeltuin voor de deur is gewoon bevuild en we hebben te horen gekregen dat ze achter ons ook een apartementen complex gaan bouwen waardoor de privacy ver te zoeken is. (namelijk een toren van 13 hoog waardoor ze zo in mijn badkamer kunnen kijken).

In de eerste "crisis"is mijn vriend zijn zaak failliet gegaan gelukkig konden we de hypotheek omzetten en de schulden hier bij doen (wel een boete voor vervroegd opzeggen). we zijn er weer uitgekomen en het ging redelijk goed eerste kindje was er net en 4 jaar later (toen alles weer goed liep) probeerde we voor een 2e kindje. Dit lukte en alles ging nog goed maar net 2 weken voor mijn verlof begon het gedonder. Inmiddels hadden wij een dk afgesloten voor verbouwingen in het huis, een andere auto (de andere was kapot) een wasmachine en droger (als 1 ding kapot gaat dan gaat alles) we konden dit goed betalen want we hadden beide een goed inkomen. Die 2 weken voor het verlof kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd ( er was gezegd van wel). Dus ik kreeg een uitkering. Maar het was nog te handelen, ondertussen zijn de rekeningen telkens hoger geworden maar het inkomen bleef hetzelfde. Mijn vriend zou promotie krijgen en er kwam een 3e kindje aan. Wat blijkt door dreigend faillisement werd het loon gedeeltelijk of niet uitbetaald, dit gedurende 5 maanden. Snel een andere baan gezocht leuke baan gevonden na een half jaar stopte hun ermee dus vriend in de ww waardoor er weer 30% minder binnen kwam, ik kon het ondertussen niet meer aan en ben bij een psycholoog terecht gekomen. Ik word er helemaal gek van, als je met de schuldeisers probeert te praten gooien ze de haak erop er wordt gewoon niet geluisterd, ze willen afspraken maken maar gaan niet akkoord met het bedrag dat je voorsteld en komen met een bedrag wat je niet kan betalen. Wanneer je dit zegt zeggen ze gewoon dat je pech hebt dat het dit bedrag moet zijn en anders sturen ze de post door naar een andere deurwaarder waardoor er weer meer kosten aan zijn verbonden. Telecom abonnementen (verschrikkelijk) voor een achterstand van

Buster

@ May,...

Jeetje ben er een beetje sprakeloos van.
Van de regen in de drup zeg maar,...

Goed om te lezen dat je het positief bekijkt. Is uiteindelijk ook de enige manier.
Wat betreft die relaties, ja, het druk heel zwaar en kan soms zelfs te zwaar zijn.
Maar het maakt je ook sterker. Wij hebben vanaf het begin van onze relatie te maken gehad met de sorres van zijn schulden.
In 3 jaar tijd hebben we elkaar beter leren kennen en zijn door diepere dalen gegaan dan menig ander stel.
And guess what; we houden alleen nog maar meer van elkaar.

Hou vol! Heel veel sterkte en succes!

Dick

QuoteBedankt dat ik mijn verhaal hier kwijt kon en iedereen veel geluk en succes met het beginnen van een schone lei.
Wel een beetje een lang verhaal geworden he?!
Sorry daarvoor

Welkom May, ik wens jou en je gezin ook veel geluk, want een beetje geluk heeft iedereen nodig. Het maakt ons niet uit of een verhaal lang of kort is, een mens moet af en toe zijn verhaal (anoniem) kwijt. Dus je hoeft geen sorry te zeggen. Wij (mijn gezin) hebben ook diep in de schulden gezeten, dus ik kan mij het e.a. voorstellen hoe jullie je moeten voelen. De kinderen zijn er altijd slachtoffer ook al probeer je dit te vermijden. Ook wij hebben ons schuldig gemaakt door te bestellen bij postorderbedrijven omdat wij geen reserves hadden om een kapotte wasmachine te vervangen. Wij waren ook zo stom om er gelijk wat andere zaken bij te bestellen, zoals een plasma TV. Dit was echt een foute beslissing, maar ook het keerpunt om de schulden te gaan wegwerken. De details zal ik je maar besparen.

Niemand vraagt om ontslag, je kan er soms niets aandoen om in de schulden terecht te komen. Soms heb je daar zelf schuld aan (Zoals ondergetekende). Ik zat niet te wachten op een veroordeling van vrienden en bekenden, dus wij hielden het voor ons. Wij zijn er op eigen kracht uitgekomen en wij hebben er veel van geleerd. (Het was een dure les)

QuoteWe moesten hun
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Linda

hallo May

Dat is niet niks wat er allemaal met jullie is gebeurd.

Ik wil jouw en je gezin  dan ook heel veel sterkte toewensen !!!!

En het maakt niet uit hoeveel je schrijft misschien lucht het juist op.

Groetjes van Linda

Freek en Jolanda

May,

Sterkte, het zit jullie niet mee.
Freek en Jolanda

peter

Dit is heel vervelend voor jullie, gelukkig zijn jullie positief en komen jullie er wel uit.
Peter
Administrator Forum