eindelijk samenwonen?!

Started by blabla, Sep 22, 2010, 10:44 PM

Previous topic - Next topic

blabla

Hallo iedereen! Goh, sorry dat ik zolang niet meer op het forum ben geweest. Ik zat er even door, op een dag kwam ik thuis en viel het me ineens op dat er een afwas van een week stond en dat zelfs op de salontafel nog de borden en het afval van een hele week stond. Nu is het zo (wat jullie allemaal wss wel schandalig zullen vinden) dat wij een huis huren voor een echt gezin. Met ons tweetjes huren we een huis met 3 slaapkamers en een enorm grote living enz. Nu vraag je je af waarom? Heel simpel, we wilden huren en zelfs het kleinste huisje dat we op 3 maanden zijn tegengekomen had een huur van 650 de maand. Dit is 725 de maand, maar het was het enige waar onze hond mee in mocht. Dus de keuze was snel gemaakt... Met als gevolg: ik kon het huishouden NIET meer bijhouden sinds ik werk. En na die week ben ik erin gevlogen

Kaatje

@blabla, welcome back! kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om je ritme te vinden, zeker in een groot huis. Ik herken dat wel. De link is dan ook ontzettend nuttig! eerste indruk is: leuke site. Ga me daar maar eens in verdiepen, want ook ik heb vandaag een afwas weggewerkt van een week. (ben dan wel alleen, maak niet zoveel afwas, maar toch).

blabla

Quote from: kaatje on Dec 04, 2010, 10:21 PM
@blabla, welcome back! kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om je ritme te vinden, zeker in een groot huis. Ik herken dat wel. De link is dan ook ontzettend nuttig! eerste indruk is: leuke site. Ga me daar maar eens in verdiepen, want ook ik heb vandaag een afwas weggewerkt van een week. (ben dan wel alleen, maak niet zoveel afwas, maar toch).

Dankje kaatje! Het systeem is: de ene dag doe je het maandschema (is meestal 1 kamer opkuisen en opruimen en af en toe eens een extra taak erbij zoals het raam kuisen, dan heb je ook niet veel werk met de iets grotere schoonmaak omdat deze gespreid word) of het weekschema (als je meer tijd hebt, dan kuis je zogezegd het volledig huis op een week ipv 2 weken) en de andere dag het dagelijkse schema (huis opruimen, afwassen, aanrecht kuisen enz.)

Dick

QuoteHihi, gisteren belde ik hem op en hij wou door de telefoon zijn lego laten zien . Voor jullie klinkt dit mss allemaal heel raar, maar ik mis hem zo, ik heb hem mee opgevoed, ja ik weet niet, we waren gewoon zo close en het raakt me wel soms. Wat een verhaal weer pff

Het klinkt helemaal niet raar.

Ik ben blij om te lezen dat het goed met jullie gaat.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: Dick on Dec 04, 2010, 10:34 PM
QuoteHihi, gisteren belde ik hem op en hij wou door de telefoon zijn lego laten zien . Voor jullie klinkt dit mss allemaal heel raar, maar ik mis hem zo, ik heb hem mee opgevoed, ja ik weet niet, we waren gewoon zo close en het raakt me wel soms. Wat een verhaal weer pff

Het klinkt helemaal niet raar.

Ik ben blij om te lezen dat het goed met jullie gaat.

Dank je Dick. Binnen 4 dagen beginnen de maandelijkse aflossingen weer, dus het gaat weer even minder nu, maar dat is 5 dagen tanden bijten en dan ben ik weer blij dat de grote kosten van deze maand voorbij zijn ;)

blabla

weer wat gebeurd :( M'n schoonmoeder had beloofd dat ze de helft ging betalen van alle schulden. Niets van waar, dat wist ik al wel, maar ik kon toch maar proberen he. Dat heeft me wel doen inzien dat ze totaal niet met haar zoon inzit... Totaal niet, want we hadden gezegd dat als zij de helft niet betaalde wij zonder eten zouden komen te zitten.. Gelukkig heb ik daardoor even gechecket of het wel  klopte dat zij beweerde dat ze naar de verzekering had gebeld en dat daar geen schulden waren. Ik belde dus, mijn vriend is werken, en dat mens begint me gewoon uit te maken! Na een tijd kwam dus uit waarom: m'n vriend had zelf moeten bellen. Niemand deed hier moeilijk over! Ik woon samen met hem en ik doe het financiele en administratieve alleen voor geen dubbele betalingen te doen. M'n vriend is wel altijd op de hoogte van alles. Normaal toch pff moet je me daarvoor uitmaken..... En toen... ben ik de brievenbus gaan leegmaken :( nog een andere verzekering pff van waar komt deze weer. Weer een schuld erbij, 180 euro. Waarom toch waarom????? We wonen 2 maanden samen. We zijn 18 en 20 jaar, we hebben zelf nog nooit veel geld uitgegeven, behalve onze tv en de huurwaarborg. En toch komen we nu niet meer rond met 2 lonen per maand. Waarom? Wat heb ik misdaan in godsnaam? Het is me echt teveel.

Ik heb m'n schoonmoeder gebeld, ze durft niet eens meer op te nemen. Heb ingesproken dat ze haar helften nu moet storten want dat we niet rondkomen. IK dacht dat we er binnen een jaar vanaf waren, met wat geluk hadden we al een heel groot deel afbetaald wanneer m'n vriend z'n vakantiegeld kreeg. Ik HAAT haar! ze heeft van 2 mensen een deel van hun leven om zeep geholpen en ze heeft mijn kinderwens weer voor minstens 2 jaar de grond in geboord. Ik haat haar! Sorry, maar ben zo over mijn toeren nu...

peter

Rustig aan meisje, jouw schoonmoeder is niet de alleraardigste persoon op deze wereld. Maar helaas het is wel de moeder van jouw vriend. Je moet nu heel drastisch zijn en alle financiele banden met haar verbreken hoe pijnlijk dat ook is.

Peter
Administrator Forum

blabla

Quote from: peter on Dec 06, 2010, 09:16 PM
Rustig aan meisje, jouw schoonmoeder is niet de alleraardigste persoon op deze wereld. Maar helaas het is wel de moeder van jouw vriend. Je moet nu heel drastisch zijn en alle financiele banden met haar verbreken hoe pijnlijk dat ook is.

hebben we al gedaan peter, de brieven blijven gewoon toekomen van schulden die nog gemaakt zijn toen mijn vriend nog daar woonde. Wat mij betreft zijn niet alleen de financi

Dick

Sterkte Blabla, ik hoop dat je nog een fijne kerst hebt samen met je vriend.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Sterkte Blabla, jullie zijn beter af zonder haar.
Freek en Jolanda

Buster

Jeetje wat lastig.

Het is idd wel iets waar jullie samen uit moeten komen.
Zolang je vriend er niet achter staat, sta je alleen.
Blijf met elkaar praten en leg hem ook uit dat liefde voor zijn moeder ook grenzen kent.
(zeker als de liefde blijkbaar niet van 2 kanten komt)

blabla

Nog een rekening van 200 euro. van 'outdoor wear'. Dit was het dan. Nu moet ik ten eerste voor mezelf kiezen. Ik kan dit niet aan. En ten tweede voor mijn vriend kiezen: hij hoeft me niet te zien sterven onder zijn schulden. Hier stopt het dan denk ik. Ik kan dit niet

peter

Blabla wat lastig. Maar als jullie daar niets hebben besteld, dan hoef je m.i. niets te betalen. Ik denk dat jullie dit bedrijf op de hoogte moeten stellen van de situatie dat je vriend niets heeft besteld. Laat het desnoods maar voor de rechter komen. Als ik in jullie schoenen zou staan zou ik bij een juridisch loket om informatie vragen wat jullie hier tegen kunnen doen. Ik zou alles opzeggen wat op zijn naam is afgesloten, tevens zou ik alle nieuwe rekeningen weigeren. Laat deze bedrijven maar bewijzen dat je vriend deze artikelen heeft aangevraagd, verwijs gewoon naar de schoonmoeder.

Je zit echt in een moeilijke situatie, denk goed na wat je doet. De enige echte en grote schuldige is jouw schoonmoeder. Zij maakt alles kapot door haar gedrag. Als forum management mag ik geen lelijke worden gebruiken, anders had ik er wel een paar in gedachte voor haar.

Ik hoop dat je straks de juiste keuze maakt, ik heb het met je te doen. Sterkte meisje.

Ps hoe was het bezoek aan je klein broer?
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Blabla, het lijkt wel of je een meespeelt in een spannende thriller met een kwaadaardige schoonmoeder die jullie geluk wil verpesten. Sterkte voor de komende dagen, je hebt het niet gemakkelijk.

Freek en Jolanda

marco

Het is tijd om alle banden met je schoonmoeder te verbreken. Het is geen gemakkelijke stap, maar om een goed leven te krijgen met je vriend, zul je hieraan er niet ontkomen.
Marco en Bianca