eindelijk samenwonen?!

Started by blabla, Sep 22, 2010, 10:44 PM

Previous topic - Next topic

blabla

Quote from: jan on Oct 15, 2010, 07:18 PM
Bevalt het werk een beetje? Werk is altijd een opstapje naar ander werk.
Ja hoor, ik doe het enorm graag. Het klinkt misschien stom, maar een hele dag brood snijden en klanten bedienen is best wel leuk :) en m'n collega's zijn ook heel tof, dus beter had ik niet kunnen vinden!

blabla

Gisteren zonk de moed me even in de schoenen... Er zat een rekening in de bus. Het is te zeggen, het was een waarschuwing dat als het binnen 15 dagen niet betaald is er een incassobureau langskomt. Een rekening van de Pabo van 500 euro. Weer iets waar we niets over wisten. Dan is er nog fortis die me niet kan verder helpen, er is daar een verzekering geweest die mijn vriend zijn moeder dus al meer dan een jaar niet betaald heeft (kwamen we achter met zelf een verzekering af te sluiten toen we verhuisden). Daar gaat natuurlijk ook schuld opstaan, maar bij fortis kunnen ze me niet zeggen hoeveel want ik moet naar de makelaar zelf bellen en raad is?? Geen telefoonnummer te vinden, fortis zelf heeft die ook niet! Maar dit alles heeft me er wel toe aangezet meteen naar alles te bellen voor een afbetalingsplan! Even een overzichtje:

Pabo:

peter

Blabla, zo te lezen houdt het niet op. Gelukkig hebben jullie nu stappen ondernomen in de juiste richting. Ik heb bewondering hoe je dit allemaal oppakt.
Peter
Administrator Forum

blabla

Quote from: peter on Nov 03, 2010, 07:20 AM
Blabla, zo te lezen houdt het niet op. Gelukkig hebben jullie nu stappen ondernomen in de juiste richting. Ik heb bewondering hoe je dit allemaal oppakt.
Nee en het is nog lang niet gestopt vrees ik. We hebben trouwens mijn vriend zijn bankkaart ook terug nu, en het water gaat zijn moeder ook overnemen. Het enige waarmee ze dan nog iets kan misdoen is schulden maken op mijn vriend zijn naam bij telenet (maar dat zou ze nooit doen want ze kan zelf niet zonder internet). Dus het positieve: vanaf de dag dat het water overgenomen is kan er niets meer bijkomen, tenzij dingen van daarvoor waar we nog niets over gehoord hadden. Dank je voor de post!

Dick

Je moet maar zo denken, het einde van de ellende is nu in zicht. Jullie moeten zo snel mogelijk de financiele banden met haar doorknippen. Jullie raken zo geheel buiten jullie schuld in de financiele problemen.

Maar als jullie niets bij de PABO hebben besteld, dan hoef je m.i. ook niets te betalen. De rekening is dan toch voor haar. Ik ben dezelfde mening toegedaan als Peter, ik heb bewondering hoe je dit oppakt.

Sterkte Blabla, laat je niet gek maken.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: Dick on Nov 03, 2010, 09:39 PM
Maar als jullie niets bij de PABO hebben besteld, dan hoef je m.i. ook niets te betalen. De rekening is dan toch voor haar.

Het probleem is dat het is aangekocht toen mijn vriend nog bij haar woonde, en hoogstwaarschijnlijk voor ontvangst heeft getekend zonder te kijken wat het was. Hoe ze zo'n dingen voor elkaar krijgt, ik weet het niet, maar we zullen de rekening moeten betalen. Geen probleem, als dit het einde van het begin maar is :-)

Daarbij heb ik al tijd genoeg gehad om het slecht op te pakken, we moeten er toch door, dus het beste ervan maken dan he! In ieder geval bedankt voor het compliment.

marco

Uiteindelijk komt het allemaal goed, over een aantal jaren kan je er om lachen.
Marco en Bianca

frekske

je vriend zal spijtig genoeg van zijn hart een steen moeten maken wil hij een toekomst
kunnen opbouwen.
schulden van ouders kan men niet verhalen op de kinderen als deze niet inwonend zijn zoals in jullie geval.
snap het niet MAAR mag men wel een naam van een minderjarige gebruiken om
bijvoorbeeld vaste maandlasten te betalen.
denk niet dat men hem daarvoor verantwoordelijk kan houden en als deze toch op zijn naam staan, onmiddellijk afsluiten.
klinkt hard maar jullie hebben ook recht op een toekomst al is het zijn moeder.
zeg dat ze altijd welkom is voor een boterham/maaltijd maar dat het voor de rest STOP is.
best is dat je vriend dit doet zodat je niet overkomt als de slechte schoondochter want het is en blijft familie en die steun kan niemand missen.
wat je niet hebt ... kan je niet opdoen.

blabla

Quote from: frekske on Nov 05, 2010, 12:21 PM
je vriend zal spijtig genoeg van zijn hart een steen moeten maken wil hij een toekomst
kunnen opbouwen.
schulden van ouders kan men niet verhalen op de kinderen als deze niet inwonend zijn zoals in jullie geval.
snap het niet MAAR mag men wel een naam van een minderjarige gebruiken om
bijvoorbeeld vaste maandlasten te betalen.
denk niet dat men hem daarvoor verantwoordelijk kan houden en als deze toch op zijn naam staan, onmiddellijk afsluiten.
klinkt hard maar jullie hebben ook recht op een toekomst al is het zijn moeder.
zeg dat ze altijd welkom is voor een boterham/maaltijd maar dat het voor de rest STOP is.
best is dat je vriend dit doet zodat je niet overkomt als de slechte schoondochter want het is en blijft familie en die steun kan niemand missen.

Frekske, mijn vriend is al 2 jaar niet meer minderjarig. We hebben het grootste deel al afgesloten en mijn vriend staat al zover dat hij er een halt toe geroepen heeft. Zijn moeder WEET dat ze hier niet meer welkom is voor een boterham, zo ver is het al gekomen. En natuurlijk ben ik de slechte schoondochter, maar waar zij niet aan denkt: dat maakt van mij dan weer een goede partner, want het is het beste wat ik kon doen zodat mijn vriend niet de slechte zoon was.

frekske

hoi blabla,

je blijkt naar mijn inziens de "sterke vrouw" achter de man te zijn, hij mag blij
zijn met zo'n steun.
heb ook al de nodige portie pech gehad en bezig van mijn hart een steen te maken
om de toekomst van onze (b)engel te redden.
volgens sommigen zou ik nog een stap verder moeten gaan ...maar ja he ...
alleszins ik hoop dat jullie nu eindelijk op de goede weg zijn.

bye the way ... valt je nieuwe job nog steeds mee?
wat je niet hebt ... kan je niet opdoen.

Dick

Een ding je bent geen slechte schoondochter.................
Mvgr

Dick

Buster

Hoi Blabla (wat een naam zeg hahaha)

Het is namelijk helemaal geen blabla wat je schrijft.
Ik moet me steeds inhouden om niets lelijks te typen over de moeder van je vriend.
En probeer dan te bedenken, hoe, waarom en welke situatie je zou kunnen drijven om tot dit debacle te komen.

En eerlijk gezegd; wij zijn ook afhankelijk van familie om rond te komen, niet altijd maar vaak wel. En ik zou me geen raad weten als ze ons zouden laten vallen.
Wat je daarvoor op zijn minst kan doen is verantwoordelijke beslissingen nemen als het op financi

Dick

Quote from: blabla on Nov 03, 2010, 09:55 PM
Quote from: Dick on Nov 03, 2010, 09:39 PM
Maar als jullie niets bij de PABO hebben besteld, dan hoef je m.i. ook niets te betalen. De rekening is dan toch voor haar.

Het probleem is dat het is aangekocht toen mijn vriend nog bij haar woonde, en hoogstwaarschijnlijk voor ontvangst heeft getekend zonder te kijken wat het was. Hoe ze zo'n dingen voor elkaar krijgt, ik weet het niet, maar we zullen de rekening moeten betalen. Geen probleem, als dit het einde van het begin maar is :-)

Daarbij heb ik al tijd genoeg gehad om het slecht op te pakken, we moeten er toch door, dus het beste ervan maken dan he! In ieder geval bedankt voor het compliment.

Blabla, gaat het nog steeds goed met jouw??
Mvgr

Dick

Buster

Blabla, gaat het nog steeds goed met jouw??

Gek, ik zat van de week precies het zelfde te denken,...

Dick

Quote from: Buster on Nov 14, 2010, 09:56 PM
Gek, ik zat van de week precies het zelfde te denken,...

Haar verhaal heeft jouw ook geraakt. Niets menselijk is ons (gelukkig) vreemd.
Mvgr

Dick