eindelijk samenwonen?!

Started by blabla, Sep 22, 2010, 10:44 PM

Previous topic - Next topic

blabla

hallo,

ik ben net 18 jaar geworden en ga nu eindelijk samenwonen met mijn vriend. Van zijn schuld bij een ziekenhuis uit de periode dat hij minderjarig was wist ik, maar nu blijkt dus dat zijn moeder dik in de schulden zit. Hierdoor waren alle contracten van de elektriciteit enz. op mijn vriend zijn naam gezet, en ja natuurlijk heeft ze hierop ook schulden gemaakt. We zijn nog niet achter alle schulden gekomen want zijn moeder houdt post achter... Nu zien we geen andere oplossing als alle contracten...

Post Merge: Sep 22, 2010, 10:50 PM

op zijn naam op te zeggen en aanmaningen en deurwaarders af te wachten voor een overzicht. Maar eerlijk, welke zoon kan zijn moeder en broer zonder elektriciteit enz zetten? Hij niet vrees ik.. Weet iemand wat we moeten doen??

groetjes

Dick

Je moet straks een eigen leven kunnen gaan opbouwen. Dit lukt niet als er constant schulden worden gemaakt op de naam van jouw vriend. Jullie kunnen contact opnemen met de schuldhulp van de gemeente. Wacht hier niet te lang mee. (Jullie kunnen ook contact opnemen met het energiebedrijf, voor een overzicht van de schulden)

De moeder van jou vriend is niet eerlijk en zet schulden op zijn naam. Door haar handelswijze wordt hij straks vermeld in het BKR. Hij kan straks geen GSM meer kopen, laat staan een hypotheek afsluiten voor een huis. Jou vriend gaat nu financieel mee tenonder met zijn moeder.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: Dick on Sep 22, 2010, 11:33 PM
Je moet straks een eigen leven kunnen gaan opbouwen. Dit lukt niet als er constant schulden worden gemaakt op de naam van jouw vriend. Jullie kunnen contact opnemen met de schuldhulp van de gemeente. Wacht hier niet te lang mee. (Jullie kunnen ook contact opnemen met het energiebedrijf, voor een overzicht van de schulden)

De moeder van jou vriend is niet eerlijk en zet schulden op zijn naam. Door haar handelswijze wordt hij straks vermeld in het BKR. Hij kan straks geen GSM meer kopen, laat staan een hypotheek afsluiten voor een huis. Jou vriend gaat nu financieel mee tenonder met zijn moeder.

Dank je voor het antwoord. Ik weet eerlijk gezegd niet wat het BKR is, ik denk dat dat iets in Nederland is, en ik woon in Belgi

Buster

Jeetje wat rot voor jullie allebei.
Das geen makkelijke keuze.

Mischien kan je een middenweg voorstellen.
Dat je vriend blijft bijdragen aan de kosten van zijn moeder maar niet meer het volle bedrag.
Zijn moeder is een volwassen vrouw, met 2 kinderen, die moet toch kunnen voorzien in een aantal levensbehoeftes.

Er moet geld (lees; ademruimte) overblijven voor jullie om te leven.
Behalve een telefoontje, wat dacht je van je eigen huur, eten, enz. enz.

blabla

Quote from: Buster on Sep 23, 2010, 09:40 AM
Jeetje wat rot voor jullie allebei.
Das geen makkelijke keuze.

Mischien kan je een middenweg voorstellen.
Dat je vriend blijft bijdragen aan de kosten van zijn moeder maar niet meer het volle bedrag.
Zijn moeder is een volwassen vrouw, met 2 kinderen, die moet toch kunnen voorzien in een aantal levensbehoeftes.

Er moet geld (lees; ademruimte) overblijven voor jullie om te leven.
Behalve een telefoontje, wat dacht je van je eigen huur, eten, enz. enz.

Ook jij bedankt voor het antwoord, alles helpt echt. Het probleem is dat zij op lijsten staat en dus niets van die dingen meer op haar naam kan nemen. Ze werkt in het zwart, ze kan het betalen, maar niet op haar naam zetten. En als het op mijn vriend zijn naam blijft staan, veegt ze er haar voeten aan en krijgen wij schulden. Als mijn vriend het afsluit, zitten zij en haar andere zoon zonder elektriciteit en dergelijke omdat ze er geen contract meer voor mag tekenen..

Linda

Wat een rot situatie!!!!!

Het is wel de toekomst van haar zoon en vriendin ,waar jullie nu de dupe van worden.

veel sterkte !!!!!!!

LInda

blabla

Quote from: Linda on Sep 23, 2010, 01:41 PM
Wat een rot situatie!!!!!

Het is wel de toekomst van haar zoon en vriendin ,waar jullie nu de dupe van worden.

veel sterkte !!!!!!!

LInda

Dankje voor het meeleven, ik denk dat ik hier regelmatig zal blijven posten als motivatie om door te zetten. Nuja, 01 oktober verhuizen we dus dan zullen we in actie moeten schieten.

blabla

Eindelijk terug internet. We wonen nu samen, en hier zit ik dan, alleen, m'n vriend is gaan werken. Ik moet ook dringend werk hebben, maar overal waar ik ga solliciteren laten ze me onbetaald op proef komen en laten dan niets meer horen. Vrijdag moet ik weer eens onbetaald op proef.. We zullen wel zien zeker?

Ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd. Waar ik al achter ben gekomen is een schuld van 900 euro van heel lang geleden een ziekenhuis, m'n vriend was toen nog minderjarig maar ja, omdat zijn moeder hier niet verder is mee gegaan zullen we het toch moeten betalen, het heeft gewoon te lang blijven aanslepen. Dan is er nog een schuld van 1700 euro bij electrabel, ook op zijn naam, gemaakt door zijn moeder. We dachten dat ze de electriciteit betaalde, maar dus al een half jaar niet!

Als het eind november niet betaald is krijgt ze een sociale leverancier met een oplaadkaart voor haar elektriciteit. Stiekem hoop ik dat dit ook gebeurt, dan kan ze tenminste geen schulden meer maken. Mijn vriend en ik krijgen het gewoon niet over ons hart alles daar op zijn naam af te sluiten. Ze heeft ons vanalles misdaan, zeker, maar wat met mijn vriend zijn broertje? Hij moet hier echt niet voor opdraaien.. Daarbij is het mijn vriend zijn laatste familie, en wie ben ik om hem dat af te nemen, wat voor mensen het ook zijn?

Dan is er nog een kleine schuld van 208 euro op een playstation die met een overschrijving elke maand vanzelf werd afbetaald, maar zijn moeder bleek tegen dan al heel zijn loon erdoor gejaagd te hebben. We leven nu van 30 euro per week ongeveer, maar waar gaan we nog achter komen??

Volgende maand beginnen we met afbetalen, als we op een rijtje hebben wat we uitgeven samen.

Sorry dat het zo'n lange post is, ik moest het allemaal even kwijt.

Dick

Zo te lezen heb je het er moeilijk mee. Je moet goed om je vriend en jezelf gaan denken. Jullie hebben nog een heel leven voor je, laat dit niet verpesten door je schoonmoeder.

Soms moet je een moeilijke keus nemen, je hart zegt nee, maar je verstand zegt ja. Als je niet alles afsluit zal ze hiervan niets leren en jullie raken alleen verder in de problemen.

Ik heb het wel met jullie te doen, jullie proberen goed te zijn voor iemand die niet goed is voor jullie.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

Het zit jullie echt niet mee, wat een ellende. Ik hoop voor jullie dat er geen konijnen meer uit de hoge (schulden) hoed komen.
Freek en Jolanda

blabla

Dank jullie wel voor het begrip! Als het van mij afhing zou ik inderdaad de knoop doorhakken en hoe moeilijk het ook is alles afsluiten. Vaak lukt het mij om ook mijn vriend hiervan te overtuigen, maar hij blijft nooit lang overtuigd. Ik snap hem echt wel, maar zoals jullie zeggen, we moeten eruit geraken h

Freek en Jolanda

QuoteIk heb werk gevonden, morgen begin ik. Het is wel een miezerig loontje, maar als we dan samen werken (als er niet teveel geld verspild wordt aan moeders tenminste!!!) hebben we ongeveer een 700 euro per maand dat we kunnen afbetalen!

Gefelicteerd met je baan!

Je vriend lijkt misschien heel naief en stom, maar hij heeft een hart van goud. Dit moet je koesteren. Hij houd van ze en kan geen verkeerde dingen zien. Voor jou moet dit heel moeilijk zijn, maar jullie komen eruit!
Freek en Jolanda

marco

Fijn, dat je een nieuwe baan hebt gevonden, maar geef vooral niet op!
Marco en Bianca

blabla

beiden bedankt voor de bemoedigende commentaar. Ik zat er even door, en heb ferme ruzie gehad met mijn vriend ook, omdat hij niet eens het geld wou terug vragen. Nu is het weer even goed tussen ons, na een hele dag enorme ruzie heb ik hem doen beloven bij de volgende misstap van zijn moeder dat het daar definitief wordt afgesloten. Hopelijk houdt hij zich hier aan, zoniet heb ik hem gezegd dat de opzegtermijn van ons huisje meteen ingaat dan, tot het opgelost is..
Maar ik heb dus mijn eerste werkdagje achter de rug (bakkerij), halftijds een weekje om me in te werken, en mijn rug doet er pijn van maar ik vond het wel heel leuk. En de rugpijn zal wel stoppen als ik het terug gewoon word van de hele dag te staan!
Iedereen nog eens bedankt!

jan

Bevalt het werk een beetje? Werk is altijd een opstapje naar ander werk.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator