Deurwaarder Blues...

Started by blue_crescentmoon, Sep 21, 2010, 08:20 PM

Previous topic - Next topic

blue_crescentmoon

Ik ben al 4 jaar bij een schuldhulpverlener en mijn schuld zou al afgelost moeten zijn.  Maar het blijkt dat de schuldhulpverleners  niet achter  een van de grootste schuldeisers (een bank) zijn gegaan .Vier jaar geleden heeft de schuldhulpverlener een aanbod aan de schuldeiser gedaan, maar deze ging niet akkoord . Ondanks het feit dat de schuldhulpverlener gedurende 4 jaar  deze schuldeiser wel betaalde, heeft deze de rente laten doorlopen, zodat ik na 4 jaar eigenlijk alleen de rente betaal en niets aflos. Ik had begrepen dat van de schuldeiser wordt verwacht dat deze geen rente meer in rekening brengt.

Onlangs  heb ik een klacht ingediend bij het hoofdkantoor van de schuldhulpverlener om mij beter van dienst te zijn. De schuldhulpverlener heeft sindsdien wel de schuldeiser nog een aanbod gestuurd en ook de rente gestopt.  Helaas is het gehele bedrag nu zo verschrikkelijk hoog dat ik nog langer in het schuldproces moet lopen en dus op het minimale bedrag moet leven. 

Is er een mogelijkheid om de berekende rente te laten vervallen of de schuldhulpverlener hiervoor verantwoordelijk te stellen (daar zij nu wel de rente konden stopzetten)?

Please help!

Dick

Beste blue_crescentmoon,

Vraagje is er een minnelijke schikking met de schuldeisers?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blue_crescentmoon

Beste Dick,

Nee. Er is geen sprake van een minnelijke schikking.  4 jaar geleden heeft de schuldhulpverlener wel een aanbod gedaan en ook dit jaar.  Beide zijn niet geaccepteerd want zij willen het huidige adres van mijn ex-vrouw, die in Duitsland woont.  Zij willen ook haar achtervolgen voor de rest van het bedrag voordat ze akkoord gaan.

Maar ik wil dat niet omdat ze, mijn ex-vrouw, mijn kinderen heeft en uit eindelijk is de schuld van mij.  Bovendien vind ik dat daar ze alleen voor de kinderen moet zorgen, dat al zwaar genoeg is.

Dus, als ik dat goed begrijp het incasso bureau mag de rente blijven berekenen en de schuldhulpverlener was en is niet verplicht de rente te stoppen?  Als dat zo is, betekend dat ik de 6,000 euro aan rente moet ook aflossen?

groetjes,

Blue Crescentmoon

Dick

Blue Crescentmoon,

Als er geen overeenkomst is, dan ontkom je er niet aan, om te gaan betalen. Een schuldhulpverlener kan niet de rente stoppen. Wat de schuldhulpverlener wel kan doen is het kijken naar het rentepercentage dat gevraagd wordt. Misschien kan hij hierin iets betekenen, misschien moet je het wel voor de rechter laten komen, omdat de rentekosten te hoog zijn. Een incassobureau mag alleen de wettelijke rente berekenen, deze is voor particulieren nu 3% en soms vragen ze bijna 9% rente.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info