Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

blabla

kaatje ik duim voor je in 2011!

wilma

Ook een incassovrij jaar toegewenst

Kaatje

marco

Quote from: kaatje on Dec 31, 2010, 07:19 PM
Mijn doel voor 2011 is om met mijn totale schuld in ieder geval onder de
Marco en Bianca

Kaatje

Ja ja, ik zit onder de

Buster

Kaatje, je kan uiteindelijk de afweging zelf maken.

Houd je jezelf aan een super strak financieel dieet, met alle ontzeggingen van dien.
Hoeveel levert dat aan het einde van de rit op (in maanden eerder klaar) ten op zichtte van de broekriem iets minder strak.

Vaak zit het hem in een tientje of 2 per maand. (op jaarbasis

Kaatje

Buster, ik ben dan liever bezig om wat langer af te lossen. Het belangrijkste is wel om meer salaris te gaan genereren. De 1e sollicitatiebrief is dan ook de deur uit. En het andere belangrijke is om rond te blijven kijken naar een goedkopere huurwoning. Is lastig, maar blijven kijken is het minste wat ik kan doen:):)

Freek en Jolanda

Kaatje op naar minder schuld! Het is belangrijk om goed en gezond te eten, uiteindelijk bespaart dit ook geld en frustratie. Wij bezuinigen niet op televisie of internet. Dit is een stukje ontspanning voor ons. Eens staan wij op 0 en dan kunnen we weer gaan leven.
Freek en Jolanda

Kaatje

Gezond en goed eten leer ik steeds beter en hecht daar ook meer waarde aan. Heb besloten om jullie advies op te volgen van eerder. 40 euro per week en alles wat ik daarvan overhoud in een potje te stoppen.

Ik ben ziek thuis, de huisarts kan niets vinden en die stuurt me door naar de internist. Dus weet nog niet wat ik er van moet verwachten. Ik heb vandaag bericht gehad van de DUO. Het aflosbedrag is hetzelfde gebleven. was bang dat ze die naar boven zouden doen. Ik vind het belangrijker om eerst mijn andere schulden af te lossen.

Nu ga ik weer languit op de bank.

Buster

Kaatje,

Wat je sowieso kan uitrekenen is je VTLB oftewel, je beslagvrije voet.
Op de site van Jongejan en Wisseborn zit een hele goede rekenmodule.
(zijn trouwens ook best ok deurwaarders)

Daar kun je uitrekenen welk bedrag je ongeacht welke vordering dan ook recht op hebt.
Als je leert leven van dat bedrag hoef je ook niet bang te zijn dat DUO het bedrag omhoog gooit.
Zij hanteren namelijk hetzelfde model.

Succes!
enne, wat die huisarts betreft, wel eens aan uitputting gedacht? 

Kaatje

Buster wel aan oververmoeidheid gedacht, maar ik heb 2 jaar geleden een burn out gehad en heb me nog nooit zo beroerd en moe gevoeld. Heb ook veel pijn in de borstkas. Paar weken terug had ik daar een ontsteking. Dus ik maak me soms best wel zorgen. Ben sinds woensdag ziek thuis en slaap elke dag de klok meer dan rond.

Ik ga mijn beslagvrije voet eens berekenen. Dan weet ik op welk bedrag ik in ieder geval recht heb. Ik was bang dat DUO mijn bedrag omhoog zou doen, omdat belastbaar inkomen van dat jaar hoger is dan het jaar ervoor. En het maximale bedrag volgens DUO site is bijna 100 euro hoger dan wat ik betaal. Maar nu heb ik het zwart op wit dus ik ben nu weer gerustgesteld.

Kaatje

ik heb het beslagvrije voet uitgerekend. En schrok wel, want mijn vaste lasten zijn al hoger inclusief de aflossingen en dan houd ik al niet veel meer over. Dus zal er toch op een andere manier mijn weg in moeten gaan vinden. Heb al wel besloten mijn weekbedrag omhoog te gooien. Ook al kan het niet eigenlijk. Maar mijn gezondheid is toch belangrijker en ik merk dat groente en fruit toch wel een aanslag op het weekbedrag is. Hmm nu niet druk over maken. Straks maar weer als ik weer wat fitter ben.

Buster

Hmm,.. Je had het idd al eerder over een hele hoge huur.
Heb je huur en zorgtoeslag aangevraagd? Dat kan nog wel eens schelen in je beslag vrije voet.

Vaak kost het naar beneden brengen van de vaste lasten nogal veel tijd omdat je soms aan contracten vast zit.

Waar haal je trouwens je groente en fruit? Dat zou het goedkoopste moeten zijn t.o.v. vlees bijvoorbeeld, of kaas, ook al zo duur.
Goed om je vitamines blijven denken hoor!

Kaatje

Ik kom gezien mijn inkomen niet in aanmerking voor huurtoeslag en voorlopig ook niet voor zorgtoeslag, omdat er nog tijdelijk iemand bij mij woont. En als ik het aanvraag krijg ik volgens mij 10 euro per maand. Het is toch 10 euro. Ik heb besloten om eerst te kijken naar een andere baan en daarna een andere goedkopere woning, maar dan via de particuliere markt. Ik  had al wel wat gezien in een andere stad voor ruim 150 euro minder huur (servicekosten dan meegenomen). Dus dat is toch een behoorlijk verschil.

Groente en fruit haal ik uit de supermarkt en bijna altijd uit de aanbieding. Als het weer wat beter is dan ga ik naar de markt en haal ik het daar.

peter

De uitputtings verschijnselen en pijn in de borst zijn niet ongewoon voor iemand die in de schulden zit. Je maakt je heel erg zorgen om de toekomst, daarom slaap je minder en waarschijnlijk ben je ook nog prikkelbaar. Je moet niet vergeten dat deze situatie, invloed heeft op jou gestel.

QuoteEn het maximale bedrag volgens DUO site is bijna 100 euro hoger dan wat ik betaal. Maar nu heb ik het zwart op wit dus ik ben nu weer gerustgesteld.
Ik hoop voor jou dat DUO het aflossingsbedrag snel naar beneden bijsteld, zodat je meer ademruimte krijgt.
Peter
Administrator Forum