Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ben er helemaal stil van,dank  :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Zo te lezen is bij Kaatje de knop ook om gegaan!
Lekker dat je terug krijgt van de waterboer. Alle kleine beetjes helpen!

Miracle

Ik weet niet wat ik moet zeggen als dat ik je heel veel succes wens!
Expect A Miracle, las ik vaak op internet dus zeg ik het nu ook tegen jou!
Wat een vervelende tijd heb jij meegemaakt en ik hoop voor jou dat er wonderen mogen gebeuren.
Zoals je weet ben ik ook pas nieuw hier en weet niet goed om te gaan met reageren omdat ik zelf ook stil ben van mezelf uit, leg ook slecht contacten sinds het zo is met mij, dat was vroeger wel eens anders maar goed.
Ik doe mijn best om het beetje bij te houden met iedereen.
Maar eerlijk gezegd tob ik zelf al 24 uur per dag over mezelf.
Mijn excuses als het daardoor soms niets van komt.

Heel veel, ongelofelijk veel succes en sterkte!
We gaan er allemaal komen en draaien de schuld de nek om, zodat niemand meer extra aan ons verdiend!

Kaatje

dank je miracle. en je hoeft echt niet je excuses aan te bieden voor het niet reageren op dit of andere topics, omdat je op het moment teveel aan jezelf hebt.

Wat ik mij afvraag is waarom je nu slecht contacten legt, terwijl dit vroeger anders was. Als je vroeger goed contacten kon leggen, dan kan dat nu toch ook nog steeds? Ondanks mijn schulden leg ik nog steeds nieuwe contacten en sommige daarvan worden op den duur mijn vrienden die niets weten van mijn financi

Knibbel

Quote from: Miracle on Jan 09, 2013, 09:00 PM
Sorry dat ik jouw post zo heb volgekalkd:-)
Verwijder het maar hoor geen probleem het is jouw post niet die van mij, maar dit is een beetje de uitleg

Miracle, dat maakt toch niets. Als er iets is wat ik op dit forum zo geweldig vind: het is net of je ineens een geheel nieuwe familie hebt. Een familie die je vol warmte in hun huis opnemen. Schrijf rustig alles van je af, je zit nu nog vol en schrijven houdt je helder. Wij lezen met je mee. Ik schreef in het begin ook alles van mij af, maar nu met hulp van deze lieve warme mensen begin ik al wat perspectief te zien. Begin er in te geloven dat het inderdaad goed komt.

Kaatje, ik vind het geweldig voor je en ik proost hier vanachter mijn computer op je.

En freak, ja dat begin ik geloof ik ook te worden. Ik stond vanmiddag inwendig te jubelen toen ik aan de kassa van de supermarkt maar 4,98 euro hoefde te betalen voor een lekkere maaltijd voor 2 personen. Ik begin het warempel leuk te vinden dat ik met zo weinig zoveel kan kopen.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Quote from: El on Jan 09, 2013, 09:18 PM
Kaatje, ik vind het geweldig voor je en ik proost hier vanachter mijn computer op je.

En freak, ja dat begin ik geloof ik ook te worden. Ik stond vanmiddag inwendig te jubelen toen ik aan de kassa van de supermarkt maar 4,98 euro hoefde te betalen voor een lekkere maaltijd voor 2 personen. Ik begin het warempel leuk te vinden dat ik met zo weinig zoveel kan kopen.

Dank je wel El.
Heerlijk dat je het leuk begint te vinden om met zo weinig zoveel te kunnen kunnen kopen en dat je dan ook nog een lekkere maaltijd hebt :) Wij jubelen met je mee :)  :)

En Miracle, maakt mij niets uit hoor dat je het in dit topic allemaal neerzet. Ik kan het verkeerd hebben hoor en dan moet je dat ook gewoon zeggen, maar mijn gevoel zegt dat je teveel aan het oude vasthoudt en het oude en wat geweest is de schuld geeft ipv te kijken naar nu en vooruit te kijken. Het is oh zo moeilijk om dat te kunnen en te leren, maar elke stap is er 1! Een moeilijke jeugd vind ik geen excuus! Ik heb ook een klote jeugd gehad, het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben, heb er van geleerd, leg het naast me neer en ga door met mijn leven. Voordat ik dit kon heb ik hulp gehad en soms nog, omdat het dan eventjes nodig heb, meer die schop onder mijn kont die ik af en toe nodig heb, die krijg ik dan en kan dan weer verder.

Miracle, daarnaast zijn er ook genoeg mogelijkheden om op gratis manieren contacten te leggen. Ook al woon je in een dorp. Kijk naar de mogelijkheden en niet naar de beperkingen!

Libra

Lieve, lieve Kaatje,

Ik maak een hele diepe buiging vol respect voor jou!

Heel veel liefs
:-*

peter

Miracle, er moet mij toch iets van mijn hart, ik denk denk dat je vooral uit emotie uitspraken doet, waar je later misschien, last van kan krijgen. Iedereen heeft een geweten en soms gaan dingen zoals ze gaan.....
Peter
Administrator Forum

Miracle

Beste Peter,

Ik ben gewoon klaar met het verleden, al kijk ik wel eens terug naar de goede dingen want die waren er ook genoeg.
Ik heb nergens spijt van, het is gegaan zoals het gegaan is, niets meer aan te doen als vergeven, vergeten en gaan voor wat je werkelijk wilt.
En dat is wat ik doe, ik ga ervoor om schuldvrij te zijn, iets moois opbouwen, emigreren en leven zoals ik dat graag wil.
Dat het mij gaat lukken weet ik zeker, alleen wanneer daar zijn mijn innerlijke geleerden het nog niet over eens ;D

djurresmama

lees dat jij je baan ook kwijt geraakt bent.
denk/vind dat je een goede oplossing hebt gevonden voor het geval dat men het niet kan afschrijven. dan moeten ze maar even wachten tot je je geld van het UWV hebt gekregen.

wel fijn dat je voor de komende maande in ieder geval gonoeg geld hebt om te kunnen eten en drinken. want anders zou het wel moeilijker gaan worden denk ik.

en heb je dat andere boek al gelezen? je had het vervolg op het andere boek opgehaald met een boekenbon.

geefnietop

Hoi Kaatje,

Ik lag laatst in bed met mijn laptop en heb toen jou draadje gelezen. Ik heb diep respect voor je en grote bewondering hoe jij alles voor elkaar hebt gekregen. Echt petje af. En dat je nu nog steeds zo goed bezig bent. Ik weet niet of je nu wel of geen baan meer hebt, dacht het niet, maar ik hoop en wens voor je dat je snel weer een leuke baan zult gaan vinden. Nogmaals petje af en ga zo door......

Kaatje

@djurresmama: sorry!!!!!! om de een of andere vreemde reden lees ik nu pas je bericht hier  :-[ :-[
het hebben van het geld om te eten en te drinken is zo'n geruststelling geweest. Dat doet een mens goed.
Het boek met het vervolg heb ik zeker opgehaald en is ook al uit! Alleen zo'n teleurstelling, er blijkt nog een laatste deel te komen, waar de schrijfster nog mee bezig is. Hmmmm geduld hebben en elke week 1 euro aan de kant, als het boek uit is, dan kan ik het gaan halen :) :) (alleen eerst moet de engelse versie uitkomen, daarna vertalen, dus hopelijk eind dit jaar.)

@geeftnietop: dank je wel!

Ik heb inderdaad vanaf het begin van dit nieuwe jaar geen werk meer en krijg nu een ww-uitkering. Gelukkig loopt dat en heb ik over de eerste 2 weken van januari al de uitkering gehad. 4 weken later krijg ik weer uitkering dat wordt half februari. Deze maand zal de bank de automatische afschrijvingen wel weer terugboeken, maar dat zie ik dan wel weer. Komt goed :)

Het fijne nieuws is dat ik eind vorige week te horen heb gekregen dat ze mij willen hebben bij een bedrijf. twee sollicitatiegesprekken gehad daar en deze week krijg ik te horen wanneer ik ga beginnen en wordt het papierwerk in orde gemaakt. Ik ben hier heel blij mee en het is zo'n geruststelling, zeker omdat ik bij 1 vacature als antwoord terug heb gekregen dat ze door de vele reacties (bijna 200!!!) heel kritisch konden zijn en ik daar niet op gesprek mocht komen. Maar het einde van de ww is in zicht en dan kan ik de achterstanden wegwerken die nu wat hoger gaan worden en dan met de lijn die ik afgelopen jaar heb ingezet doorgaan!

Het is een heel proces geweest en dat proces gaat rustig door. Ik leer er ontzettend veel van en weet ook niet wat ik zonder dit forum had gemoeten. Juist omdat ik niet veel vrienden heb die mijn situatie kennen en daar ook begrip voor op kunnen brengen. Langzaam worden het er steeds meer, omdat ik die mensen vertrouw. Hierdoor begrijpen ze ook een stuk beter als ik aangeef dat ik iets niet kan doen, bijvoorbeeld week vakantie, dan kijken we naar een andere oplossing.

En wat ik ook geleerd heb is dat ontspanning en af en toe iets leuks doen waar je echt ontzettend van geniet, om dat jezelf ook te gunnen. Ik heb vorig jaar en eigenlijk vanaf het moment dat ik begonnen met mijn schulden aan te pakken eind 2010 regelmatig de fout gemaakt om bijna niets leuks meer te doen, maar dat houd ik niet vol. Mentaal en fysiek niet. Nu ik straks weer werk heb, gaat bij mij de knop om. Er zal meer ruimte zijn, dan maar wat minder snel aflossen, en ga ik elke week ruimte inplannen om iets te doen waar ik van geniet. als dat een betaalbare workshop is dan ga ik dat doen, een weekendje naar een vriendin in het buitenland kan dan ook makkelijker. Ik heb heel erg gemerkt dat ik dat echt nodig heb, contact met mensen, naar buiten gaan en door het in te plannen ga ik dan ook. En heel veel dingen kan je gratis doen, maar er zijn ook veel dingen die ik heel erg leuk vind om te doen, daar ontspannen van wordt, die toch geld kosten.

Ieder heeft z'n eigen leerproces erin. En dit gaat met vallen en opstaan, ook bij mij, alleen heb ik hierdoor heel veel geleerd en leer daar nog steeds van. Het gaat gelukkig ook steeds beter. Heb een heerlijk huis sinds een jaar, straks weer een baan, daarnaast vanaf het voorjaar dingen doen waar ik van geniet die iets geld kosten. En dan hoop ik ooit toch die 0 te bereiken in mijn schuldenoverzicht. :) :) In de tussentijd blijf ik hier lezen en meeschrijven  :)

Kaatje

die wilde ik met jullie delen.

Mocht je facebook hebben, daar dwalen veel van dit soort teksten rond. Deze heb ik van de groep: positive inspirational quotes.

Ik lees veel van deze teksten, met velen heb ik niets en soms zit er dagelijks wel 1 tussen waarvan ik denk: dat is zo! Dat lees ik, ben me er dan weer bewust van en ga door met mijn leven  :)

geefnietop

Hoi Kaatje,

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd hoe het met je gaat...Ben je al begonnen aan je nieuwe baan? Ik ben heel blij voor je dat je zo snel weer iets nieuws gevonden hebt en ik hoop dat je het daar heel erg naar je zin gaat hebben.

Liefs

Kaatje

Hoi Geeftnietop, ik ben begonnen met m'n nieuwe baan en het gaat goed, genoeg uidaging en geen druk meer van het uwv. Alleen vorige week ziek geworden en lieg nog zieek in bed :(
Had gehoopt morgen weer aan t werk te gaan, maar dat zit er niet in en daar baal ik wel van.
En m'n schulden nemen elke keer een beetje af en dat is een fijn gevoel, zolang die dalende lijn er in blijft zitten.