Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Bloem2

Kaatje, het is geen falen van je.

Met 40uur werken wil je gewoon iets meer vrije tijd voor jezelf, je geeft jezelf
als het ware toch meer vrije tijd, je helpt jezelf en die ander die waarschijnlijk
ook niet voor de lol bij een ander gaat schoonmaken.

Je zou kunnen vragen of ze eerst 2x ter kennismaking op zaterdag zou willen
komen, zo kun je ook gaan aanvoelen of ze te vertrouwen is als jij weg bent
en zij alleen in jouw huis.

Het is heel luxe om in een schoon huis te komen, er valt echt wat van
je schouders dan.

Buster

QuoteMoet jij ook zo wennen, aan mensen die je s'ochtends begroeten met MOJ.... ;D ;D ;D
Dat valt wel mee, maar je staat toch mooi raar te kijken als iemand steeds zegt dat de deur los zit,..
Hoezo los? Hij zit toch met scharnieren vast???

Vlinder307

Fijn dat het wat beter gaat Kaatje en goed dat je voor jezelf gekozen hebt!!
Jezelf ziek melden is nooit prettig maar je werkgever weet heus wel wie zichzelf wel of niet "zomaar" ziek melden..
Grr en je dan ook nog verbrande een ongeluk komt nooit alleen :-((
Bloem heeft hier wel een goed idee !! Zelf heb ik vorig jaar een advertentie in de buurtsuper opgehangen voor een jong meisje op de zaterdag zij deed dit voor 6 euro per uur er zijn genoeg scholieren die op deze manier wat bij willen verdienen.
Ik had er veel gemak van!! Helaas kan ik mij dit nu niet permitteren wat dat betreft zit jij in een luxe positie..

Liefs en knuff....Vlinder..

Kaatje

ik werk nog maar net een paar maanden bij deze werkgever, dus dan is het al wel wat lastiger of ze weten of ik me niet "zomaar" ziek meld.

ik heb besloten om mijn besluit of ik minder uren ga werken of een huishoudelijke hulp aanneem uitstel tot volgend jaar. ik wil eerst afwachten wat de nieuwe belastingregels met mijn loon gaan doen en ik wil eerst weten of mijn werkgever het openbaar vervoer onbelast blijft vergoeden volgend jaar of dat het belast wordt. Als het belast wordt, dan lever ik zeker

Bloem2

Kaatje,

HELE goede doordachte beslissing die je daar neemt!
Inderdaad verstandig  ;) Als je nu uren inlevert heb je ze er nog niet zomaar weer bij.

Bloem2

Trouwens, de tip van Vlinder om zelf een briefje op te hangen in de supermarkt is ook een goede. Die zou ik zeker onthouden.

Vlinder307

Quote from: kaatje on Sep 19, 2012, 11:40 AM
ik wil eerst afwachten wat de nieuwe belastingregels met mijn loon gaan doen en ik wil eerst weten of mijn werkgever het openbaar vervoer onbelast blijft vergoeden volgend jaar of dat het belast wordt. Als het belast wordt, dan lever ik zeker

Kaatje

de plannen die er liggen zijn niet om de regeling in stand te houden, maar dat je er voor moet betalen, tenzij de werkgever het in de werkkostenregeling kan laten vallen. hoop dat het voor 2013 volledig onbelast blijft.

het gaat weer wat beter met me gelukkig, morgen ga ik weer werken. ben nog niet 100% energiek, maar fit genoeg om weer te werken. Morgen een hele dag werken en vrijdag een halve, want 's middags een afspraak. En daarna heerlijk weekend. Denk dat het luilekker weekend gaat worden :)

lotte

hoi hoi

heel herkenbaar hoor, dat gevoel van echt wat tijd voor jezelf nodig hebben en zoeken. Het valt echt niet altijd mee om full time te werken en een huishouden er naast te runnen.

er is een tijd geweest dat ik 2x in de week hulp/oppas aan huis had... ook wat was dat een heerlijke luxe... ze kwam op donderdag en maandag...
Dus op vrijdag een opgeruimd huis voor het weekend, en op maandag werden de "kadavers" van het weekend opgeruimd

Ik zit ook serieus te overwegen om iets minder te gaan werken, net als jij, 36 uur in de week. 1x in de 2 weken een dag vrij. De reisafstand en kosten laten eigenlijk een vrije middag in de week niet toe... schiet ik niets mee op, eigenlijk zonde...

Maar net als jij, droom ik er nog maar even over....  :D

Kaatje

Ik denk dat ik volgend jaar hier kom melden dat ik of minder uren werk of toch een huishoudelijke hulp heb genomen. :) :) Nadere uitleg komt nog wel een keer :)

ik lig languit op de bank en heb mezelf een glas wijn gegund. Zo'n klein flesje, mooi makkelijk! Gisteren was de trein stuk, dus in overvolle bus naar huis. Vandaag overvolle treinen doordat er op een traject weer een persoon voor de trein is gesprongen. Echt ongelofelijk hoe vaak ik wel niet op het station sta dat er wel ergens dit gebeurd is.

Proost allemaal op een mooi weekend!

Buster

lotte

dat klopt Kaatje, er waren nog lang naweeen van die overvolle treinen... verschrikkelijk vind ik dat... staan in de trein.... ieuwwww..... maar ik had gelukkig nog een trein.... ;D

je hebt groot gelijk dat je jezelf verwend hebt.... dat ga ik dinsdag avond doen....

Libra

Lieve Kaatje,

Heb je heel goed gedaan!!
Ik hoop dat je er lekker van genoten hebt!

Liefs

Vlinder307

Fijn dat het weer iets beter is lieve kaatje en geniet van je glaasje wijn! Liefs xxx

Bloem2

De blaadjes vallen weer van de boom, dan kunnen mensen rare dingen doen.

Goede beslissing om rustig af te wachten hoe alles gaat lopen Kaatje.

Je financi