Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Afgelopen week tot en meet vandaag heb ik

Chrissie

Maakt niet uit,  ik ga voor het gemak maar even van mijn weekbudget van mijn tante uit dan zet ik je op 70 euro per week neer. Dan zou je voor de laatste 2 weken 140 euro kwijt zijn. Ik weet namelijk niet hoeveel er normaal per week voor staat.

Je had nog 465 euro op je huishoudrekening staan. Dus dan zou je 465- 140=325 overhouden daar zou ik wat van in de roodstand doen en kijken of je nog een rekening kunt betalen.

Oeps ik vergeet wat, heb je toevallig ook nog bijzondere dingen qua verjaardagen, trouwfeesten o.i.d moet je dat nog even apart berekenen zodat je daar  niet mee klem komt te zitten.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

chrissie, dank je voor het meedenken, toen ik voor de schuldhulp bezig was, maar niet voor in aanmerking kom, zeiden ze daar dat het voor 1 persoon 40 tot 45 per week is wat je aan geld krijgt om van rond te komen.

En al die andere nota's die ik nu niet kan betalen, zullen me blijven achtervolgen totdat ik over een aantal maanden het ingelopen heb. Ik vind het altijd zo erg om herinneringen in mijn brievenbus te krijgen.

Chrissie

Kaatje, daar hoef je me niet voor te bedanken , we zijn er toch voor om elkaar te helpen.

Houdt voor het  gemak de 70 euro maar aan dan heb je het toch even ruimer. Merk je dat je toch meer overhoudt stort je nog iets extra's weg. 

Zorg ervoor net als wat Peter ook aangaf dat je roodstand eerst ingelost wordt en dat je betalingsachterstanden opgelost zijn, en pas moet je volgende stap doen. 

QuoteEn al die andere nota's die ik nu niet kan betalen, zullen me blijven achtervolgen totdat ik over een aantal maanden het ingelopen heb. Ik vind het altijd zo erg om herinneringen in mijn brievenbus te krijgen. 

Ook al heb ik daar nooit last van gehad, kan ik me er toch  een  heel goed beeld van vormen. Dat was mijn grote angst altijd omdat mee te maken. Je zult je er toch nog even doorheen moeten bijten en voor ogen moeten houden dat daar ook een einde aankomt.

En blijf je uiten dan kan je het ook volhouden, je bent ons NIET tot last, het is juist heel belangrijk van je af te schrijven daar wordt je hoofd van leeg.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ik heb nu van de aparte spaarrekening, doorlopend krediet en huishoudrekening geld overgemaakt naar mijn roodstandrekening. Aankomende week zal ik dan weer binnen de limiet zijn, totdat er automatische afschrijvingen weer van afgaan.

Ik zal hier vaker gaan schrijven, want je hebt gelijk, dat het door het van me af te schrijven mijn hoofd leger wordt. Dit is wel heel belangrijk, omdat het mij zo be

peter

Schrijf het van je af en ga je lekker ontspannen als je vrij bent.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Quote from: peter on Sep 11, 2011, 07:56 AM
Schrijf het van je af en ga je lekker ontspannen als je vrij bent.

Kaatje

Dit moet je zeer zeker doen. Heb je nog een beetje kunnen uitrusten? M.b.t. het huishoudgeld, met een persoon redt je kun het met 100 euro per maand redden. Je moet dan alleen niet roken, want dit maakt het duurder. Stoppen met roken is ook een stuk moeilijker, omdat dit veel stress veroorzaakt en ik kun je nu net niet hebben.
Freek en Jolanda

Kaatje

De roodstand is weer binnen het maximum wat ik mag hebben. Met maar een paar euro, maar goed, het is binnen het maximu. Nog 14 dagen totdat ik salaris heb.

Ik heb niet echt uit kunnen rusten, maar goed, we gaan maar rustig door!
Ik rook niet en drink geen alcohol, dus die grote kosten posten heb ik gelukkig niet.

En aan dat ontspannen moet ik nog werken.

Anneke

Lief Kaatje ,

Sinds vanmorgen ben ik ook lid geworden van dit forum en heb als eerste jou topic doorgelezen.
Wat heb jij een hectische tijd achter de rug zeg!
En je zit er zo ik lees nog midden in .
Ik begrijp uit je laatste posting dat je nog geen vooruitgang boekt?
Heb je enig idee hoe dit komt? Ik moet ook nog beginnen aan mijn "traject" en ben ook heel bang geen vooruitgang te boeken.
Mijn bewondering voor je doorzettingsvermogen!!

Liefs Martha,
Groetjes uit Zeist

Kaatje

Hoi Martha,

Welkom bij dit forum. Zal zo nog even reageren op jouw topic.
Ik zit inderdaad nog in de hectische tijd. Ik loop op dit moment bijna met alles een maand achter, sta meer rood dan dat ik mag en verwacht in november problemen bij de bank, dat zij alles storneren en dat ik dan misschien 2 maanden achterloop bij het betalen van een aantal maandelijkse vaste lasten.

Dat ik op dit moment geen vooruitgang boek, is omdat ik moeite heb om de roodstand weg te werken. En dat er meer uitgaat dan dat er aan inkomen binnen komt. Wat ik tegenwoordig doe, is geld op mijn huishoudrekening storten als het salaris binnen komt waarvan ik de hele maand mag leven en dat dan de rest wordt betaald, zover er geld is. Hierdoor kan ik wel "normaal" leven en ik plan 1x in de maand iets leuks in, omdat ik het anders niet volhoud. Dit omdat ik alleen woon en dat het hierdoor voor mij lastiger is om discipline aan te leren. En hierdoor vaker een terugval heb en dan lijkt het helemaal dat ik geen vooruitgang boek.

Daarnaast ben ik kei en keihard voor mezelf. Bij moet alles 100% goed gaan voordat ik tevreden ben. in deze situatie ben ik dus nooit tevreden met mezelf. Tot dit besef ben ik afgelopen week gekomen. Ook in het werk ben ik zo. Ook al is 95% goed en 5% niet, dan zie ik alleen maar die 5% en niet die 95 % die wel goed gaat. En dat is in dit traject ook zo. Ook omdat ik weet dat het nog 7 of 8 jaren gaat duren voordat ik van de schulden af kan zijn, maakt het voor mij nog lastiger en dan vraag ik mezelf eens af, waar doe ik het eigenlijk allemaal voor. En daardoor vergeet ik vaak om te genieten van de dag van nu.

Maar ik denk dat een ieder die zich bewust is van de schuldensituatie waar die in zit, dat ze het gaan redden om er uiteindelijk uit te komen. Het is alleen wel een lange en zware weg, maar waar je voor moet zorgen dat er af en toe ook leuke momenten in zitten om het vol te houden.

Maar Martha, ook jij gaat deze weg doen en je zal vooruitgang boeken, al zal het de ene keer meer zijn dan de andere. En houd vol! Heel veel succes met jouw "traject".

Anneke

Hoi Kaatje,

Ik herken veel in je stukje.
Ook ik haal elke maand 500 euro huishoudgeld op om van te leven.
Helaas loop ik ook achter met betalingen en schrijft de bank niet alles meer af.
Hier zal toch een oplossing voor moeten komen anders komen we nooit door fase 1 heen..

Jij wilt ook alles perfectisch hebben he dan is het vaak "alles of niets" , lastig om in balans te komen hiermee.

Heel veel succes ook!

Groetjes uit Zeist

Kaatje

Hoi Martha,

Het klopt ik ben een perfectionist. En dat maakt het ook lastig.

Op het moment begin ik de discipline kwijt te raken, maar dat is een fase waar ik doorheen moet.

Daarnaast merk ik dat ik toch stress heb en dat dit op mijn lichaam slaat. Ik eet normaal, maar ondanks dat raak ik toch nog gewicht kwijt en daar baal ik van. Afgelopen weekend ook ontzettend veel geslapen.

Anneke

Bij veel perfectionisten is het alles of niets ze doen dan liever niets dan dat ze het fout doen , niet beseffende dat als je niets doet je de grootste "fout" maakt.

Zorg wel goed voor jezelf hoor , dat je niet eet en slecht slaapt heeft zijn oorzaken , probeer hier achter te komen en hier aan te werken.
Als je geestelijk en lichamelijk sterker in je schoenen staat kan je problemen ook beter aan en dat begint met goed voor jezelf te zorgen , meestal heb je hier hulp bij nodig ik hoop dat je die hebt of gaat zoeken.

Liefs ....
Groetjes uit Zeist

Kaatje

martha, je hebt eigenlijk helemaal gelijk.

Ik eet eigenlijk normaal, snoep en snaai nog teveel, maar goed. ik werk ook aan de problemen en kom regelmatig bij een psycholoog. Heb 2 vrienden die ik eigenlijk altijd kan bellen, dus dat is ook wel heel erg fijn.

Maar het is wel iets wat ik zelf moet doen en wat de 2 vrienden en de psycholoog niet voor me kunnen doen. ze zijn er voor me, geven me tips en adviezen, maar ik ben degene die het moet doen.

Kaatje

Ik heb mezelf 2 haalbare doelen gesteld:
- per 1 juni 2012 de roodstand opheffen (niet meer rood staan vanaf dan)
- per september 2012 de schuld onder de