Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Loslaten

Waarom heb ik toch zoveel moeite met loslaten?
Waarom doet het zeer als een collega mij verteld hoeveel salaris ze er bij heeft gekregen?
Ik kan er vaak moeilijk normaal over praten.
Terwijl dit wel beter voor me is, maar ik kan haar salaris maar niet vergeten.

Waarom doet de hoogte van haar salaris mij zo zeer?
Is het omdat zij meer krijgt dan ik tot voor kort kreeg?
En zij niet dat werk krijgt wat ze bij mij neerleggen elke keer,
Diep van binnen wil ik dat ze over haar salaris zweeg.

Buitenstaanders zullen wel niet begrijpen waarom dit pijn doet,
Voor mijn gevoel moet ik zoveel harder vechten en knokken,
Niet omdat ik dit zo graag wil, maar omdat het moet,
Anders worden de problemen alleen maar groter en moet ik hier voor dokken.

Ik mag van mezelf

Kaatje

Vandaag heb ik besloten om voor elke week geld te pinnen en dat ik het met dat geld moet doen. Pinnen werkt blijkbaar niet voor mij. Dan geeft ik te snel en te vaak en te veel geld uit. Terwijl ik juist zuinig aan moet doen en mijn schulden wil af gaan lossen.

Omdat ik de laatste 2 weken weer slechter sliep, vermoeider werd, enorm verkouden was en ik merkte dat ik op het werk op mijn tenen liep, had ik besloten om een lang weekend vrij te nemen.

Ik had donderdagavond een slaappil genomen en heb de klok heerlijk rond geslapen, dat had ik wel nodig :) Gister liep ik nog wat duf rond en vandaag had ik zo waar energie om een deel van mijn huis schoon te maken. Daar ben ik wel blij mee, want een schoner en opgeruimd huis geeft ook meer rust in mijn hoofd. Ik twijfel nog of ik maandag ook nog wel vrij zal nemen. Ik had maandag vrij genomen omdat ik dit weekend in eerste instantie op een ander huis met hond moest passen en dan helemaal niet aan mezelf zou toe komen. Maar dat ging op het laatste moment niet door. Daarom twijfel ik of ik wel of niet vrij neem maandag. Op mijn werk is het gelukkig flexibel en kan ik zelf bepalen of ik wel of niet kom. ik heb wel in mijn agenda gezet dat ik vrij ben, maar als ik wil komen werken dan is dat ook geen probleem. Ik denk dat ik morgenmiddag/begin van de avond ga besluiten wat ik ga doen. Een extra dag vrij is ook niet verkeerd.

peter

Kaatje, neem die dag vrij en kom lekker tot rust. Iedereen heeft zijn eigen manier omde kosten binnen de perken te houden. Een vast gesteld bedrag pinnen werkt altijd.

Probeer te genieten van de kleine dingen van het leven.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Ik ben vandaag toch thuis gebleven.
Straks even boodschappen doen voor de hele week. Dan hoef ik daar in ieder geval niet meer over na te denken de rest van de week :)

Verder merk ik dat het goed is geweest dat ik vrij heb genomen voor een lang weekend. Heb eindelijk een groot deel van mijn huis opgeruimd, en merk nu dat de vermoeidheid er uit komt. Morgen ga ik weer werken, gelukkig met meer energie dan dat ik vorige week had.

Kaatje

Ik heb vandaag post gekregen van de bank met het verzoek om zo snel mogelijk ruim

peter

Kaatje,

Het wordt mooi weer dit weekend, probeer toch van te genieten en jezelf op te laden. Door jou situatie wordt snel alles te veel en je kunt het niet loslaten. Ik denk dat het verstandig is om de roodstand bij de bank als eerste weg te werken. Als je dit weet terug te brengen naar 1100, kun je dit bedrag in de komende maanden inlopen. Ik denk dat je prioriteit moet leggen bij het inlossen van de roodstand bij de bank. Als je dit hebt opgelost kan je de andere dingen beter oplossen.

Peter
Administrator Forum

Chrissie

Kaatje,

Ik sluit me voor de volle 100% bij Peter aan, leg je prioriteit eerst bij het inlossen van de roodstand.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Dank jullie wel Peter en Chrissie. Ik zal morgen direct datgene wat mogelijk is over maken naar mijn bankrekening en dan maandag de bank bellen. Weet nog niet wat ik ze bij de bank moet vertellen, maar heb nog 2 dagen om daar over na te denken.

Ik kan het inderdaad niet loslaten. Heb vandaag ook 2 slaappillen meegenomen bij de persoon die ze voor me bewaart, zodat ik er niet teveel in huis heb. Dan weet ik in ieder geval dat ik een paar nachten goed kan slapen, want die nachtrust heb ik wel hard nodig.

Chrissie

Niet over nadenken wat je wilt zeggen bij de bank maandag meestal als je het in je hoofd hebt van ik wil dit en dat zeggen gaat het toch in de regel anders. Laat het gewoon op je afkomen maandag het komt  vanzelf.

Heel verstandig dat je niet te veel slaappillen in huis hebt, je doet het hardstikke goed Meid!

Kaatje

Dank je wel! Ik heb vanavond nog geen slaappil genomen, wil kijken hoe ik zonder slaap. En als het vanacht weer slecht is, dan neem ik er morgen wel 1. Dan heb ik de zondag nog om duf rond te lopen. Dat is helaas het effect van de slaappil. Als ik er doordeweeks 1 neem, dan neem ik maar een halve. Ik weet gewoon dat als ik niet voldoende nachtrust heb, dat ik dan veel prikkelbaarder ben en nog minder kan hebben.

ik vind het zo fijn dat ik hier altijd bij jullie terecht kan! Het doet mij veel!

Kaatje

En nu is voor mij het drama helemaal compleet. Ik ben net mijn bankstanden en mutaties aan het bekijken, zie ik dat de bank veel afboekingen teruggestort heeft. Nu heb ik de volgende dingen niet betaald: huur, essent, vitens, telefoon, internet, tv, en 3 aflossingen en de verzekering. Ik zie dat ik nu nog

Kaatje

Zo van mijn aparte spaarrekeningen heb ik

Chrissie

Kaatje,

Even alles op een rijtje dus als ik het goed begrijp, heb je 1000 euro aan betalingsachterstanden, moet je nu nog 167 euro overmaken om te zorgen dat je roodstand weer ingelopen is en wat heb toevallig nog aan huishoudgeld op de rekening staan als ik vragen mag?

Kaatje

Chrissie, tuurlijk mag je dat vragen. ik heb nog

Chrissie

Sorry voor mijn vele vragen maar ik moet eerst even wat goed op een rijtje hebben en zekerheid hebben. Maar wat besteed jij aan boodschappen per week?