Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

marco

Roodstand terugdringen is altijd de eerste stap.
Marco en Bianca

jan

Ik maakte de fout dat ik alles op de grootste lening had ingezet, daardoor werd mijn roodstand op de Giro niet minder. Roodstand op Giro of Bank is duurder dan een lening. Gevolg lening werd minder, maar roodstand steeg. Dus ik hield mijzelf voor de gek.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

We hebben een schuldenprioriteitenlijst gemaakt. Daarvan uit zijn we gaan werken. Een aantal jaar terug ging er maand op maand meer geld uit dan dat er inkwam. Ik verplaatste steeds geld van rekening naar rekening om te voorkomen dat de periode dat we rood konden staan zou worden overschreden. Een in de drie maanden moest er een dag een positief saldo zijn. Maar op een bepaald moment kun je nergens meer geld vandaan halen. De meeste schuldenaars zullen dit wel herkennen. Een in de drie maanden moest er een dag een positief saldo zijn. Maar op een bepaald moment kun je nergens meer geld vandaan halen. De meeste schuldenaars zullen dit wel herkennen.
Freek en Jolanda

jan

Quote from: Freek en Jolanda on May 20, 2011, 07:45 AM
Ik verplaatste steeds geld van rekening naar rekening om te voorkomen dat de periode dat we rood konden staan zou worden overschreden.

Dit noemt men slepen van geld. Het overboeken van de ene naar de andere rekening. Als je dit doet is er iets goed fout in je financi
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

QuoteIk verplaatste steeds geld van rekening naar rekening om te voorkomen dat de periode dat we rood konden staan zou worden overschreden.

QuoteDit noemt men slepen van geld. Het overboeken van de ene naar de andere rekening. Als je dit doet is er iets goed fout in je financi
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ik had altijd maar 1 rekening, dus geld slepen deed ik niet. Toen ik een doorlopend krediet had, en had weer wat afgelost en had geld nodig wat ik niet had, dan haalde ik het van het doorlopend krediet.

Maar nu ben ik me er bewust van dat dit niet zo langer gaat en dat ik er voor moet zorgen dat mijn schulden lager worden.

Vandaag ben ik helemaal gelukkig. Ik heb post van de woningbouw, de afrekening van de variabele kosten en de blokverwarming en ik krijg

Chrissie

Wat heerlijk meid dat je zoveel terug krijgt en zo snel al, wat wil je nog meer?

Jou dagen kunnen niet meer stuk ;) geniet er maar heerlijk van, je hebt het verdiend.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

QuoteVandaag ben ik helemaal gelukkig. Ik heb post van de woningbouw, de afrekening van de variabele kosten en de blokverwarming en ik krijg
Freek en Jolanda

peter

Dit is leuk nieuws, stap je voor stapje kom je eruit!
Peter
Administrator Forum

Buster

Wauw, wat een mooie voor uitgangen!

Ben echt blij voor je, grip geeft rust, en rust geeft,... grip ;)
Dat kan na een poosje echt aanvoelen als "vakantie".

Hoe is het trouwens op je werk afgelopen?

Kaatje

ik ben weer terug en ben er echt helemaal even tussen uit geweest, heb in al die dagen geen computer gezien.

Buster, op mijn werk heb ik contractverlenging gekregen en salarisverhoging.
En ik hoorde van een collega dat ze nu de aankomende paar maanden een overwerkregeling hebben waarbij je bonus van

Buster

Maar veel belangrijker; Hoe was je vakantie?

Welkom terug.
(en ik hoop voor je dat je over kan werken. Niet teveel h

peter

Welkom terug, fijne vakantie gehad?
Peter
Administrator Forum

Kaatje

ik heb een heerlijke vakantie gehad. dank jullie wel. Het was wel de laatste paar dagen slecht weer, regen, wind kou, maar het is altijd fijn om even niet thuis te zijn. Echt zo heerlijk!

Het overwerken is 1 uur per dag extra en dan krijg ik de bonus. Dus dat is goed te doen voor een paar maanden. Vanaf het najaar zal het niet meer nodig zijn. En op vakantie ga ik niet meer, dus dan is het goed te doen. Beter geld en bonus dan tijd voor tijd.

ik hoop dat met jullie ook alles goed is.

Buster, hoe is het met de kleine?

Kaatje

ik merk gelijk dat ik minder goed in mijn vel zit. Heb de afgelopen 2 a 3 dagen veel te veel geld uit gegeven. Ik baal er van. Maar weet gelukkig wel waar de oorzaak zit.

Ik heb het gevoel dat ik op een kruispunt sta met duizend verschillende mogelijkheden. En daar wordt ik onrustig van en raak daardoor minder goed in mijn vel.