Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Het besef is er nu dus je hebt nu een voorsprong, het komt echt wel goed! En precies wat je zelf ook al aangeeft wat is 8 jaar nu op een heel leven en voor je het weet zijn die 8 jaar om. Maar nu je het zelf in de hand houdt kan het weleens zo zijn dat je er misschien eerder dan 8 jaar uit bent. Ik stelde ook steeds doelen van rond die tijd wil ik zover zijn met het bedrag en dan was ik er meestal
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Ben ik mijn administratie aan het bijwerken en alvast betalingen klaarzetten voor eind deze maand. Zie ik tot mijn eigen verbazing dat ik bij ben met het aflossing van de lening bij DUO. Dat is ook

Chrissie

;D Zie je wel daar begint het al je gaat overzicht cre

Kaatje

Wat ik me afvroeg is of ik brieven kan schrijven naar de organisaties waar ik geld heb opgenomen en waar ik dus schulden heb, met daarin de vraag dat zodra ik mijn schuld heb afgelost, dat ze in hun klantenbestand opnemen dat ze mij geen geld meer mogen lenen? Is zoiets mogelijk?

Chrissie

Een hele goeie vraag maar daar kan ik jammer genoeg geen antwoord opgeven, misschien dat iemand anders hier op het forum er ervaring mee heeft. Zelf ik heb ik het pas achteraf gedaan toen ik de Wehkamp, Otto en Visa Card onder de lening heb gebracht. Heb ze toen een allemaal een brief gestuurd met de mededeling dat ik niet meer van hun diensten wilde gebruik maken, de Otto en Visa Card was in 1 keer gebeurd maar de Wehkamp heeft toch meer telefoontjes en briefjes gekost maar zoals ze altijd zeggen de aanhouder wint en daar hoor ik nu ook niets meer van.

Freek en Jolanda

Er gaat enige tijd overheen, maar uiteindelijk gaat het lopen. Je hebt wel een stok achter de deur nodig, anders verval je in oude fouten.

Quote from: kaatje on May 15, 2011, 03:47 PM
Wat ik me afvroeg is of ik brieven kan schrijven naar de organisaties waar ik geld heb opgenomen en waar ik dus schulden heb, met daarin de vraag dat zodra ik mijn schuld heb afgelost, dat ze in hun klantenbestand opnemen dat ze mij geen geld meer mogen lenen? Is zoiets mogelijk?

Dat zou ik niet doen. Je komt dan op een verkeerde manier in database terecht, allerlei data wordt tegenwoordig aan elkaar gekoppeld, je weet maar nooit wat er met deze informatie gebeurt.
Freek en Jolanda

Chrissie

Nog een waarschuwing!

Uit eigen ervaring weet ik dat er sommige mensen zullen zijn die tegen je gaan zeggen als je schulden hebt dan mag je niet sparen, ze bedoelen dit niet verkeerd omdat ze er zelf niet mee te maken hebben en dan klinkt het raar dat je schulden hebt en spaart. Juist door te sparen ook al is het maar bv 5 euro per maand bouw je een buffer op waarmee je in gevallen van nood op terug kunt vallen en zo juist die schommelingen kan voorkomen.

Freek en Jolanda

J
Quote from: Chrissie on May 16, 2011, 04:11 PM
Nog een waarschuwing!

Uit eigen ervaring weet ik dat er sommige mensen zullen zijn die tegen je gaan zeggen als je schulden hebt dan mag je niet sparen, ze bedoelen dit niet verkeerd omdat ze er zelf niet mee te maken hebben en dan klinkt het raar dat je schulden hebt en spaart. Juist door te sparen ook al is het maar bv 5 euro per maand bouw je een buffer op waarmee je in gevallen van nood op terug kunt vallen en zo juist die schommelingen kan voorkomen.

Dit is waar, wij hebben een reserve opgebouwd van 1500 euro. Dit is om tegenvallers op te vangen.
Freek en Jolanda

peter

Het is inderdaad verstandig om een buffer op te bouwen. Voor de schuldenaar betekent zijn wasmachine kan vervangen als deze stuk gaat. Verder geeft dit een stuk rust, omdat je weet dat je een aantal tegenvallers kan opvangen.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Kaatje kan je het allemaal een beetje verwerken? Zie je nog een beetje door de bomen het bos, door alle vragen en informatie die je nu krijgt op deze topic en die van huishoudbudget+ stand schulden?

Kaatje

hoi chrissie, lief dat je dat vraagt. Ik heb het allemaal kunnen verwerken, ik heb alleen een paar minder goede dagen gehad. Nu gaat het weer beter :) Ik heb wel alles hier gelezen, maar nog niet gereageerd. sorry daarvoor.

Ik ben het met jullie eens dat het beter is om een buffer op te bouwen. ik heb nu in mijn bank gezet dat er elke maand automatisch

marco

Je komt alleen met kleine stapjes uit de schulden. Wij hebben ook een buffer, toen wij deze hadden gevuld, zijn wij gestopt met sparen en ons gericht op het aflossen. Met vallen en opstaan overigens.
Marco en Bianca

Chrissie

Quotehoi chrissie, lief dat je dat vraagt. Ik heb het allemaal kunnen verwerken, ik heb alleen een paar minder goede dagen gehad. Nu gaat het weer beter :)Ik heb wel alles hier gelezen, maar nog niet gereageerd, sorry daarvoor

hoi Kaatje, je hoeft geen sorry te zeggen het is heel normaal dat het af en toe niet wil er komt gewoon zo enorm veel op je af, ben wel heel blij om te horen dat je het hebt kunnen verwerken en dat je het zo goed oppakt.

Ik ben zelf begonnen met 5 euro automatisch te sparen en zit nu op 40 euro per maand. Je maakt goede keuzes, ga vooral zo door!

Chrissie

QuoteJe komt alleen met kleine stapjes uit de schulden. Wij hebben ook een buffer, toen wij deze hadden gevuld, zijn wij gestopt met sparen en ons gericht op het aflossen.

Heel herkenbaar, zo heb ik ook de keuze gemaakt van eerst de roodstand wegwerken of de lening, toen heb ik gekeken waar ik het meeste rente op moest betalen, dat was de roodstand en die heb ik dus eerst een kopje kleiner gemaakt.

aantekening: in het begin het ik zowel als de roodstand als de lening tegelijk naar beneden proberen te krijgen maar dan heb je het gevoel dat je er geen doorkomst in ziet en door eerst de

peter

In het begin wil je alles aanpakken, maar dit gaat helaas niet. Met alle gevolgen van dien.
Peter
Administrator Forum