Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

marco

Marco en Bianca

Chrissie

Kaatje heel veel succes morgen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Peet

Kaatje

dank jullie wel

Bij mij zit het niet in de pokerverslaving of enorm hoge telefoonrekeningen. Ik heb echter geen tv/internet en vaste telefoon combi. Ik heb tv los, internet los en geen vaste telefoon. Ben benieuwd wat ze dan daar van gaan zeggen morgen.

Ik zie er nog steeds tegenop. Maar ik heb mijn vragen voorbereid. De laatste spullen moet ik nog even bij elkaar pakken en in mijn werktas stoppen. dan hoef ik daar morgenochtend niet over na te denken.

Morgenavond zal ik een update geven van het gesprek.

Voor mezelf heb ik wel besloten dat ik mijn roodstand bij de bank los van de andere schulden ga noteren. Want de roodstand varieert continue en daardoor krijg ik een scheef beeld van de andere schulden als ik de roodstand daarin blijf opnemen.

Kaatje

Omdat de schuld bij de studiefinanciering buiten de schuldsanering valt, vallen de rest van mijn schulden op het randje van net geen/net wel problematische schulden.

En omdat ik een paar maanden geleden geld had opgenomen bij het doorlopend krediet wat ik heb, omdat ik die maand zo hoog zat en wel de huur moest betalen, kan dit een probleem geven voor de schuldhulpverlening. Ik moet het eerst maar 6 maanden met budgetbeheer proberen, om te kijken of ik rond kan komen van het plan wat ze op gaan stellen. Dan pas na 6 maanden, indien ik geen nieuwe schulden heb gemaakt, dan gaan ze pas de schuldeisers aanschrijven.

Vanaf januari 2012 kan ik zelf de aflossing van de studiefinanciering stopzetten en zelf binnen 3 jaar van mijn overige schulden afzijn. Dus of ik nu wacht totdat het traject van die 6 maanden erop zit of dat ik zelf die periode ga overbruggen, door hier veel te schrijven om te zorgen dat ik wel de discipline houd, wanneer ik het moeilijk heb, dan doe ik het liever zelf eigenlijk.

Is dat een raar idee van mij?

peter

Nee, dit is geen raar idee. Als je het zelf in de hand hebt, behoud je ook de vrijheid om het ea. te wijzigen. Je houdt controle over je leven en hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Discipline is hierin wel belangrijk. Maar jij kunt dit.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Ik hoop echt dat ik die discipline continue kan blijven opbrengen. Ik ben wel bang dat als het mentaal niet goed met me gaat, dat het dan weer berg afwaarts gaat.

peter

Peter
Administrator Forum

Kaatje

dat zal ik zeker ook gaan doen!

Chrissie

Kaatje waarom zet je niet net zo als  Freek en Jolanda en Noenie hier een huishoudbudget neer en een schuldenmeter dan komt die discipline vanzelf. Dan val je ook minder snel weer terug en er zijn mensen om je te steunen voor als het even wat minder gaat. Door te praten kan je alles beter opvangen en pak je de draad weer sneller op. Peter heeft in alles gelijk en je bent nu al zover, je kan het!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Wat een rare uitkomst,....

Maar goed, zij zullen het wel weten want ze zitten erop.

Ik vind het geen raar idee hoor, het zelf willen doen.
En zoals Peter en Chrissie al schreven, jij kan dat!

Waar je slim aan doet is idd voor jezelf wel een netwerk cre

Freek en Jolanda

QuoteDiscipline is niks anders dan gewenning. Hoe langer je het vol houd hoe makkelijker het gaat.

Je weet niet meer beter en wil niet meer anders. Je hebt de financi
Freek en Jolanda

Kaatje

3 jaar voor de overige schulden is zeker te zien, alleen dan blijft de schuld van de studiefinanciering nog staan. eind 2018 kan ik helemaal schuldenvrij zijn. Maar na 3 jaar, heb ik dan alleen nog die ene schuld bij DUO. 

Ik moet het maar als een sport gaan zien om rond te blijven komen van mijn weekgeld. :)

Buster: ik ga werken aan mijn netwerk waar ik altijd terecht kan. Ik heb in ieder geval 2 personen waar ik altijd terecht kan, dus dat is wel fijn. Die ga ik toch nog maar een keer extra vragen of ik bij hun terech kan in dip perioden of als ik even niet meer weet wat ik moet doen. En natuurlijk hier alles van mij afschrijven. dat vind ik zo fijn om hier te kunnen schrijven. En jullie geven altijd zulke goede tips en adviezen.

Ik ga mijn huishoudrekening en mijn schuldenmeter hier inderdaad ook maar eens vermelden. Ik zal dit in dit topic vermelden, hoop dat jullie dat goed vinden of is het beter om daar een apart topic voor te openen?

En vandaag werd ik helemaal blij. Op het werk had ik een dossier ingeleverd die helemaal foutloos was. Ik was helemaal blij en ging er bijna van zweven. Aan het einde van de dag hoorde ik ook nog eens dat ik in de maand april het hoogste productiviteitspercentage had van alle collega's van de afdeling. Het gesprek over mijn salaris, wat mij meer rust heeft gegeven, werpt duidelijk zijn vruchten af. Nu mijn financi

Kaatje

En ik heb weer een boek verkocht :):)
Elke euro is er mooi weer eentje.

peter

QuoteIk ga mijn huishoudrekening en mijn schuldenmeter hier inderdaad ook maar eens vermelden. Ik zal dit in dit topic vermelden, hoop dat jullie dat goed vinden of is het beter om daar een apart topic voor te openen?

Het maakt ons niet uit, hoe je het wil doen en wij vinden (bijna) alles goed ;D.
Peter
Administrator Forum