Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

marco

Ik zou wat geruster slapen als alles afgelost en wij een reserve hebben opgebouwd. Tot die tijd is het duimen dat er niets stuk gaat, dat de auto het blijft doen zonder al te hoge kosten. Dat wij niet teveel bij moeten betalen aan energie en warmte.

Dit houdt mij en min vrouw erg bezig...
Marco en Bianca

Chrissie

Ik slaap wel al wat geruster omdat het bedrag al ver naar beneden is, maar ik weet dat ik pas helemaal ontspannen slaap als het helemaal afgelost is. Je moet gewoon steeds bij de pinken blijven en zorgen dat je een buffer achter de hand houdt anders wordt je direct weer onrustig en dan gaat je nachtrust er weer aan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

marco

Jep, het blijft een zorg, want je kunt bijna niets opvangen.
Marco en Bianca

Chrissie

Inderdaad dat heb ik van de maand gemerkt, door simpelweg te denken als ik een beetje extra de rem erop zet dan moet ik de laatste 2  weken ook wel doorkomen maar ja ik had alle potjes al omgekeerd en mijn spaarrekening was de laatste maanden aardig geslonken dus die was van de maand ook al helemaal leeg, en dan krijgt de scooter een lekke band, mijn zoon loopt al weken bij de pedicure voor een ingegroeide teennagel maar je moet alles zelf betalen,verjaardagen en 2 huwelijken en een geboorte neefje dan gaat alles extra snel. Dus moest ik de laatste 2 weken het met 25 euro redden om boodschappen te kopen en dat redt je gewoon niet. En dan haal je eerst zoveel mogelijk van de betaalrekening om het weer bij te potten maar dat werkt natuurlijk van geen kant dus heb ik toch de lening maar weer aangesproken en heb alles maar weer recht getrokken en het is gelukkig niet zoveel wat ik nodig had dus het is geen directe ramp maar inwendig baal je wel dat je hem weer aan moet spreken. Maar we zetten onze schouders er weer onder en gaan weer verder. Maar heb al wel besloten dat ik het vakantiegeld en belastinggeld weer anders besteedt zodat ik dit weer een beetje voor ben. Het was in ieder geval weer een goede leer en je bent even weer met je neus op de feiten gedrukt.

Kaatje

zo daar ben ik maar weer eens. Op deze mooie zondagmiddag heb ik de boel eens op een rij gezet. Ik wilde niet, maar ik moest wel. Ik heb net salaris gehad, maar het is al op. Ik heb nog 200 euro en zoals ik het nu op papier heb staan moet ik het hiermee doen t/m eind mei wanneer ik het vakantiegeld krijg.

Ik wordt een beetje gek langzaam. Ik zie ook wel in dat ik fouten heb gemaakt en dat ik doordat ik verdriet en leegte in mijn leven heb dat ik gewoon dom mijn geld aan het uitgeven ben. Maar zo kan het echt niet langer.
Ik weet niet hoe ik de aankomende 2 maanden rond moet komen van 200 euro. Mijn kastjes zijn bijna leeggegeten.

Ik heb een achterstand van rekeningen van

Buster

Kaatje,...

Hoe kom je daarbij?
Je bent op een punt waarbij je je realiseert dat het zo niet labger kan en er vanaf deze maand een groot gat gaat ontstaan.

Aanmelden voor een traject kan echt al voordat de deurwaarders op de stoep staan.
Geloof me,.. daar zullen ze heel blij mee zijn zelfs.

JUIST voor de rust in je hoofd, JUIST om grotere achterstanden voor te zijn.
Hoeveel je verdiend maakt niks uit.

Een GKB heeft meer te bieden dan alleen een minnelijk traject. Ze kunnen met je meekijken, je adviseren, je begeleiden en ja, als het nodig is zelfs je financi

peter

Hulp zoeken als je er niet meer uitkomt is altijd moeilijk, ongeacht het salaris wat je verdient. Je bent nu in een situatie dat als je nu hulp zoekt je beter kan worden geholpen. Er zijn nog geen deurwaarders bij betrokken dus er zijn nog geen uitspraken van rechters inzake allerlei achterstanden. Voor het GBK een prima uitgangspunt om je weer op het juiste pad te helpen.

Je moet niet verdrietig zijn, uiteindelijk komt het allemaal goed.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

ik heb het telefoonnummer van het gkb hier in de stad opgezocht. Die ga ik morgenochtend gelijk maar eens bellen. Kijken wat ze voor mij kunnen betekenen en of ik op korte termijn een afspraak bij ze kan maken.

ik heb in ieder geval heerlijk gefietst en een hele tijd op een bankje in de zon alles van me afgeschreven. Lucht op, maar doet ook pijn en verdriet.

fijn dat ik altijd hier op het forum mijn hart kan luchten. Merk echt dat ik dat nodig heb en zal er net als voorheen weer dagelijks zijn. Dank jullie wel voor de steun die jullie mij geven.

Freek en Jolanda

Kaatje, wij hebben ook veel verdriet gehad over onze schulden, je kan geen kant op en je kan het tegen niemand vertellen. Je moet maar zo denken, morgen wordt het beter. Ik denk dat het GKB je goed kan helpen. Komop en morgen met frisse moed er tegenaan.
Freek en Jolanda

Kaatje

Dank je wel!

Ik mag vanmezelf geen struisvogel meer zijn. En die eerste moeilijke stap ga ik maken.

Ik weet dat er iemand is die mijn schuld niet bij duo misschien wil overnemen tegen een lager rentepercentage, maar dat zal nog wel een hele tijd duren voordat ik daar antwoord op heb, maar zo lang kan ik niet meer wachten.

Morgen moet ik wel de hele dag werken, dus dan zal ik tussendoor maar eens gaan bellen naar het gkb en dan morgenavond jullie laten weten hoe het gegaan is.

Dick

Sterkte morgen! Bereid je goed voor en zorg dat je overzicht hebt van zowel je inkomsten/uitgaven.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

peter

Kaatje, hoe is het met je gaan vandaag?
Peter
Administrator Forum

Kaatje

ik ben door drukte op het werk helemaal vergeten te bellen. Ik dacht er pas om 20:30 aan toen ik op de fiets naar huis zat.

ik heb het nu in mijn agenda gezet als reminder. dan kan ik het niet vergeten morgen.

Chrissie

Goed van je om het in je agenda te zetten, en die eerste stap is heel moeilijk maar daarna kan het alleen maar beter gaan.

Veel succes morgen!

hoopvol

Top Kaatje, dat je deze stap gaat nemen. Alvast veel succes!!

Ik zelf heb donderdag mijn eerste gesprek, pffffffffff ik heb er zo'n janboel van gemaakt, ben benieuwd of ze iets voor mij kunnen betekenen. Zal het hier na afloop posten. Moet toegeven dat nu het dichterbij kom ik steeds nerveuzer wordt.
Volgende week start ik met mijn nieuwe baan, dit om meer inkomen te realiseren al is het maar