Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Je moet zo denken, stap voor stap kom je er ook, zuinig leven (en volhouden) is een leerproces.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Zuinig leven is zeker een leerproces.
Stap voor stap, weliswaar met hele kleine pasjes zal ik er komen.

Deze week heb ik 2 boeken verkocht en ik heb zaterdag een afspraak om toch een krantenwijk te beginnen. Ik besef me heel goed dat het een flinke inspanning naast mijn werk zal zijn, maar op dit moment heb ik dat extra geld echt hard nodig en oppasbaantjes liggen niet echt voor het oprapen. Dus dan dit, voordeel wat er dan bij komt is dat ik dan ook elke dag zelf een gratis krant heb. Levert niet direct geld op, maar kan dan wel alle advertenties in de gaten houden. :):):) En dat is ook wel wat waard.

Dat is even de update tot nu toe. Van het weekend ga ik meer spullen op internet te koop aanbieden en hoop dat ik dan nog wat verkoop.

Post Merge: Sep 23, 2010, 10:54 PM

En ik krijg net een reactie dat iemand een ander boek van me wil kopen. Wordt daar wel blij van. Spullen verkopen waar ik niets mee doe, maar het geld heb ik wel ontzettend hard nodig.

Dick

Stap voor stap zal het steeds beter gaan, over een aantal jaren ben je blij dat je dit gedaan hebt.
Mvgr

Dick

may

@ buster

Helemaal positief zie ik het niet in hoor. Maar je kan niet met de pakken neer gaan zitten vooral niet met 3 kindjes in de leeftijd van 0 tot 6.
Hun hebben hier niet om gevraagd en ik wil wel een leuke mama voor hun zijn en zorgen dat zij niks meekrijgen van onze rotsituatie.

Weet je wat ik niet snap?! Dat de schuldeisers hun geld willen dat snap ik maar als je een regeling wilt aantreffen en aankomt met een voorstel dan vinden ze dat te laag dat hogen hun op, jij zegt dat je het niet kan betalen wat dus ook daadwerkelijk  niet gaat dan sturen ze het door naar een incasso bureau waardoor het bedrag 2 x zo hoog wordt waardoor het nog moeilijker wordt om te betalen. Dan help je toch mensen verder de schuld in?!
Ook de zorgverzekeraar stuurt je door naar de verzekeraar voor wanbetalers waardoor de premie 30% meer wordt en waarom zodat je het beter kan betalen?!
Je krijgt al niks meer vergoed en zo heb je en geen aanvullende verzekering meer en dan die eigen risico het is een drama.
Ook dat je wanbetaler wordt genoemd net alsof ik voor de lol niks betaal.
Ach ja ik hoop dat het verbeterd met de tijd, ik weet wel dat ik er langzaamaan onderdoor ga en dat het steeds moeilijker wordt om hier positief tegenover te staan.
Bij ieder mazzeltje dat we krijgen komt altijd weer een tegenslag echt de laatste tijd zit alles tegen maar dan ook echt alles, denk je dat je eruit bent wordt je er weer terug in getrapt.
Gelukkig heb ik 3 mooie en gezonde kinderen dat is iig goed gegaan.

@ dick
Sommige weten het gedeeltelijk en ik moet ook heel vaak aanhoren hoe verkeerd we het doen en niet met geld om kunnen gaan en dom zijn dat we niet hebben gespaard. Natuurlijk hebben ze gedeeltelijk gelijk maar om al die externe factoren heb ik niet gevraagd die worden je maar gewoon opgedrongen.
Die postorder bedrijven is idd echt heel erg dom.
Je koopt iets online omdat je geen geld hebt om in de winkel te halen (en jij hebt ook wel eens zin om een nieuwe broek voor jezelf of de kinderen te kopen) en puntje bij paaltje betaal je het dubbele eraan terug.

Het bedrijf waar wij mee in zee zijn gegaan heet afspraakgarant en ze werken ook onder de naam schuldoplossen.nl.
Degene die ons zou "helpen" heet Albert (achternaam zal ik niet vermelden dat is niet zo netjes) en zijn baas heet Theo.
De laatste keer dat ik wat over hun heb geschreven en bij hun weg ben gegaan hebben ze ons op een site gezet waar er over hun gediscussieerd werd. ( onze naam, adres en schuld (al was die iets omhoog geschroefd om het dramatischer te maken)).
Dus ik doe dit met een lichte huivering.

Ik zal hier mijn verhaal over hun doen.
Er zullen heus wel mensen zijn die wel goed geholpen zijn (al moet ik die nog vinden er was er geloof ik 1). Maar ik denk dat er meer mensen de dupe van hun zijn geworden.
Bij onze advocaat zaten zeker al 6 gedupeerde incl wij.

Ze adverteren op marktplaats ik heb die beste man gebeld en hij zou vrijblijvend langskomen.
Toen hij langs kwam hebben wij alles voorgelegd en heeft hij alles uitgelegd.
Hun zouden iedereen aanschrijven wij zouden ons huis en auto mogen houden (dit was bij de gemeente niet het geval) en we zouden niet gecodeerd worden dus niet 5 jaar lang de dupe hiervan zijn.(wat bij de gemeente dus wel zo was).
Nou wij wilden graag hulp dus de beste man kwam even later weer bij ons langs nu met contracten en het bedrag wat we maandelijks kwijt zouden zijn.
Er waren 4 rekeningen die we zelf moesten oplossen voordat we met de regeling zouden beginnen, en ook al zou de schuldeiser nee zeggen we moesten dat bedrag blijven betalen zodat we konden aantonen dat er wel een wil was van onze kant.
Het traject koste ons

marco

QuoteToen hebben we opgehangen waarna hij mijn zusje belde en tegen mij zei dat hij alles zou afpakken en dat hij zou zorgen dat wij met onze kinderen op straat zouden komen te staan. Want wat ik kon dat kon hij 10 x beter.

Met alle respect dit zijn geen schuldhulpverleners, als ik het juist woord voor deze heren gebruik overtreedt ik de regels van het forum. (Dit vinden Peter en Dick niet echt leuk)

QuoteOverbodige verzekeringen werden van de hand gedaan waaronder de rechtsbijstand want wanneer gebruik je die nou. (wat na
Marco en Bianca

Kaatje

@May: wat een verhaal zeg en dat je doorgaat voor je 3 kinderen! Heel erg knap! Denk dat je 3 kinderen je er door heen zullen slepen. Hoe moeilijk het ook op veel momenten zal zijn.

Ik snap echt niet dat er zulke budgetcoaches zijn en dat ze je ook nog zo op internet zetten! Dat jullie dat allemaal hebben moeten meemaken. Je zit er al zo diep in, dan ga je op zoek naar hulp en dan dat. Het zal een lange weg zijn, maar ik zou zeggen schrijf hier alles van je af. Dat lucht op.

Post Merge: Sep 26, 2010, 09:38 PM

Er zijn zoveel momenten dat ik zo ontzettend baal van mezelf! Maar goed, ik moet sterk zijn en er voor knokken. Maar hoe moedeloos kan je worden als je weet dat je elke maand gewoon geld tekort komt. Ik kan alle vaste lasten en de aflossingen betalen en dan is het geld op. Dan heb ik nog niets gegeten.

Ik zit over een aantal dingen na te denken, maar zou graag jullie advies willen hebben.

Ik zit al een tijdje te denken om mee te doen met geneesmiddelenonderzoek. voor een aantal onderzoeken krijg je goed betaald. Ik weet ook dat er een risico aan zit, maar wetende dat je er veel geld voor krijgt en hiermee je schuld een stuk kan aflossen is ook niet verkeerd. Wat is jullie mening hierover? Zou ik dit juist wel of niet moeten gaan doen?

En daarnaast ben ik net verhuisd, woon er al ruim 3 maanden. Maar de huur kan ik zo moeilijk opbrengen. Het probleem is dat ik met mijn bruto inkomen net boven de grens uitkom, waardoor ik in de duurste huurklasse moet huren. En in deze huurklasse huur ik een appartement dat er net iets boven zit. Maar om alles in je 1tje op te moeten brengen, vind ik erg moeilijk! Wat ik kan doenis zoeken naar iets wat goedkoper, zal dan geen sociale huur zijn, maar dan heb je vaak onzelfstandige huur, maar dat is nu iets wat ik echt niet wil. Moet ik verder gaan met mijn zoektocht naar een andere woning die veel goedkoper is? En hebben jullie tips waar ik kan gaan kijken?

Morgen krijg ik uitleg over de krantenwijk waar ik a.s. vrijdag mee ga beginnen. Ben benieuwd of ik dat vol kan houden naast mijn werk.

Buster

@Kaatje,

Wat bijbaantjes betreft maakt iedereen zijn eigen keuzes.
Sommige lezen heel veel mails, sommige hebben een krantenwijk, anderen kruipen voor de web-cam, en een ander gaat weer oppassen. Of je wel of niet mee doet aan dat soort onderzoeken ligt helemaal aan jezelf. Maar,.. waarom niet? Een kat in het nauw maakt rare sprongen, of je kunt het ook zien als; van de nood een deugd maken.

Wat bereft het huren; kun je niet particulier huren?
Dan zit je niet vast aan inkomens regels.

Succes!

Kaatje

@Buster, dank je wel voor je reactie. Ik heb het formulier voor de onderzoeken ingevuld en dan hoop ik dat ik er 1 kan doen. En als dat goed gaat, dan kan ik altijd meerdere onderzoeken doen.

Ik zou wel particulier kunnen horen, maar alles wat ik tot nu toe heb gevonden is van dezelfde prijs of veel duurder dan wat ik nu huur. Verder is alles wat goedkoper is, is maar 1 kamer waarbij je bad/keuken/wc veelal moet delen met de andere huurders. Ook al zit ik in de schulden, dat is iets wat voor mij niet goed is, want ik heb mijn rust hard nodig. Ik blijf rustig op internet rondkijken. Alleen bij heel veel sites moet je betalen wil je kunnen reageren op een woning.

In ieder geval begin ik vrijdag met een krantenwijk en hoop dat ik dat vol kan houden naast mijn baan. Datgene wat mij motiveert is dat ik weet waarvoor ik het doe en wat mijn doel is. Maar ondanks dat ik dat wel weet, is het niet altijd makkelijk om dat ook na te jagen.

Buster

Hoi Kaatje,

Tja, huren is lastig.
Vaak is het goedkoopst nog steeds via een woningstichting en die hebben dan weer lange wachtlijsten.
Ik ben ene groot voorstander van woonpassen her en der aanvragen.
Die liggen in de kast, niet in de weg, zijn vaak gratis.
En mocht je dan een keer willen verhuizen heb je al een paar jaar op die kaart staan.
Zo heb ik een pas in Rotterdam-Rijnmond, Eindhoven, Arnhem (en HAD er 1 in Den Haag, maar daar moest je jaarlijks voor betalen, en dat vind ik het weer niet waard.

In Rotterdam staat er nu 7 jaar op, in Eindhoven 6 en in Arnhem 2.
Voor nu gaan we naar Rotterdam, maar kan me voorstellen dat we over 5 jaar naar Arnhem trekken.

Veel succes met die onderzoeken, ben benieuwd of het je wat oplevert.

peter

QuoteIk zit al een tijdje te denken om mee te doen met geneesmiddelenonderzoek. voor een aantal onderzoeken krijg je goed betaald. Ik weet ook dat er een risico aan zit, maar wetende dat je er veel geld voor krijgt en hiermee je schuld een stuk kan aflossen is ook niet verkeerd. Wat is jullie mening hierover? Zou ik dit juist wel of niet moeten gaan doen?

Kaatje, je moet niet met je gezondheid gaan spelen, je krijgt echte medicijnen en ze kijken naar de bijwerkingen en/of het medicijn zijn werk doet. Als je de advertentie leest verdien je voor een paar dagen 1500 tot 2500 euro. Deze dagen je vrij nemen en het is niet zonder risico. Dan maar een jaar langer is de schulden.

Ik schrik hier wel van, je moet voorzichtig zijn met jou leven. Misschien is er wel een ridder op een groot wit paard (Tegenwoordig M/V) die jou uit de nood helpt.

Peter
Administrator Forum

Dick

QuoteWat zijn de risico
Mvgr

Dick

jan

Je kan beter dan je gezicht afschermen en achter een webcam gaan zitten om wat bij te verdienen. Ook dit heeft niet mijn voorkeur, maar is wel beter voor je gezondheid, daar zou ik meer begrip voor hebben.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: jan on Oct 09, 2010, 09:58 PM
Je kan beter dan je gezicht afschermen en achter een webcam gaan

Jan je klinkt of je ervaring hierin hebt. Wil je er over praten?
Marco en Bianca

peter

Peter
Administrator Forum

jan

Nee, geen ervaring, maar als het water aan je lippen staat, een huis uitzetting dreigt en de kinderen kunnen niet meer eten , zou ik hier voor kiezen. Ik weet het, het is niet christelijk, maar ik weet zeker dat daar boven begrip en vergeving voor zal zijn.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator