Enorme schulden

Started by Kaatje, Sep 12, 2010, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

ik had het nog niet eens gezien als discriminatie. wel als oneerlijkheid.
maar 3 maanden kan ik nog wachten op nieuws, want dan zal de bespreking van eventuele contractverlenging zijn.

Buster

Kaatje, ik kan geen reactie op je blogspot achterlaten, maareh,... gaat het een beetje?
Ben je al wat wijzer w.b.t. je baan en je vermoeidheid?

En hoe is het afgelopen met je blokverwarming?

Kaatje

@Buster: ik heb nog steed geen nieuws over de afrekening van de blokverwarming. Hoop wel dat ik dat deze maand nog ga krijgen. Ik ben wel wat wijzer geworden over de vermoeidheid, dat komt o.a. door de zorgen die ik heb en door de donkere wintermaanden. Nu heb ik gelukkig weer energie om dingen te ondernemen. Dat heb ik langge tijd niet gehad.

Alleen qua schulden gaat het totaal niet goed. (ben daardoor ook niet veel op dit forum geweest de laatste weken) En daar baal ik wel van. Ik weet ook dondersgoed dat het aan mezelf ligt, maar pieker er wel veel over.

Over 2,5 maand loopt mijn contract af en ik kan niet goed inschatten of ze me een flinke salarisverhoging erbij gaan geven. Voor mijn mentale gezondheid zit ik op de plek waar ik zit goed, maar niet voor mijn financi

peter

Geldzorgen behoren tot de Top 10 schulden waarvan je echt slappeloze nachten van krijgt. Hoe is het afgelopen met je examen? Ik hoop dat je een mag blijven en dat je een aardige loonsverhoging krijgt. Dit is altijd goed voor de motivatie.

Hoe is het met je gezondheid?
Peter
Administrator Forum

Buster

Gooi sowieso geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt.
Als de verhoging dusdanig tegenvalt staat niets jou in de weg om een andere baan te zoeken.

Op die manier hou je een stukje zekerheid.

Kaatje

dus gewoon maar rustig afwachten wat ze me te bieden hebben. Als ze niet op mijn eisen ingaan, dan dus gewoon hun bod maar accepteren en dan rondkijken voor een andere baan. Ik weet indirect al dat ze mijn contract zullen verlengen. Maar het gaat mij echt om het salaris.

Als ik eind volgende week salaris krijg dan heb ik maar

Buster

Hey Kaatje, je bent nu toch al een flink aantal maanden aan het afbetalen h

Kaatje

Hey Buster,
Ik ben al een aantal maanden aan het afbetalen, maar ik heb de laatste 2 maanden een beetje mijn kop in het zand gestoken.

Ik betaal alles wat ik moet afbetalen. En houd dan wel iets over. Maar de laatste paar maanden sta ik gewoon elke keer meer in het rood dan mag en elke maand krijg ik weer een brief van de bank dat ik het saldo dien aan te vullen.

Bij IBG krijg ik het maandbedrag niet naar beneden, want het is gekoppeld aan inkomen. De andere aflossingen en de hoge vaste lasten nekken mij op dit moment.

Vandaag definitieve uitslag van mijn examen ontvangen en ik heb het gehaald! :):):):)
Ik ben er zo blij mee! Nu eindelijk klaar met de opleiding :):)

Dick

Gefeliciteerd met het behalen van je examen. Je moet proberen om meer inkomen te realiseren, dan kom je sneller uit de ellende. Is mistery shopper niets voor jou? Mijn vrouw doet dit, uit hobby erbij,  voor een bezoek aan een winkel krijgt zij 12 tot 15 euro. Ze hierover een rapport schrijven en online inzenden. Verleden maand had zij bij 200 euro hiermee verdiend. Het nadeel wat hieraan zit, als je het goed wilt doen kost dit veel vrije tijd. Je moet een bezoek voorbereiden en voldoen aan de opdracht. (Dit is beter dan die emailprogramma's)
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Kaatje

Dick, ik sta al aangemeld my mysteryshopper. Alleen zijn er vaak geen onderzoeken waar ik woon, of ik voldoe niet aan de criteria die ze aangeven. Verder gaat er nog belasting van af. Het is altijd wel iets extra's erbij, maar voor mij niet voldoende.

Ik weet over ruim een maand waar ik op mijn huidige werk aan toe ben. en dan kan ik concrete beslissingen nemen. Want het hangt er van af met wat voor soort salarisverhoging zij aan gaan komen. Ik denk zelf niet veel, maar ik moet wel positief blijven. Misschien valt het dan mee :)

hoopvol

Er wordt vaak erg gemakkelijk geroepen om er een baan bij te zoeken om de inkomsten te verhogen. Hoevaak ze dat al niet tegen mij hebben geroepen...
Vaak is dit naast een fulltimebaan bijna niet te doen, daarnaast, je betaald over je 2de baan extra belasting. Het beste is idd kijken of er een salarisverhoging inzit of opzoek tegaan naar een beter betaalde baan.

Kaatje ik heb lang geprobeert zelf alle schulden in eigenhand te houden maar heb mij onlangs toch aangemeld bij de gemeente. Ik ga kijken of ze mij kunnen helpen en wel afspraken voor elkaar kunnen krijgen wat mij niet lukt met de schuldeisers. Op deze manier hoop ik de maandlasten wat te kunnen minderen zodat ik niet langer het ene met het andere gat vul en ik eigenlijk alleen rente betaald en erg weinig aflos. Momenteel leef ik van

peter

@Kaatje Een tweede baan kan nooit de oplossing zijn, dit is moeilijk vol te houden. Wat hopeloosje schrijft is maar al te waar, soms moet je hulp gaan zoeken. 

@hopeloosje, misschien krijgt de gemeente voorelkaar dat je minder rente hoefte te betalen of dat ze bemiddelen voor een saneringskrediet.
Peter
Administrator Forum

jan

Ik ben goed ziek geweest van de zorgen over onze schulden. (Kan ik in mijn huis blijven wonen ja of nee) Met een beetje hulp zijn wij eruit gekomen. Je staat midden in het leven en je moet leven alsof je in een bejaardenhuis zit. Dit frustreert zeer. Als het teveel wordt en schuldeisers werken niet mee, blijft een optie over en dat is hulp zoeken!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Wie is er niet ziek van
Freek en Jolanda

Kaatje

iedereen wordt er vroeg of laat ziek van helaas.