Het grote huishoudgeld topic

Started by Freek en Jolanda, Aug 31, 2010, 06:50 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik heb nog veel te leren kwa gebruik met de Quote maar mij lukt het jammer genoeg nog steeds niet, dus ik doe het even anders.

"Stap voor stap, steeds beter.Gelukkig was het mooi weer vandaag zodat wij onze ellende eens een beetje konden vergeten."

Stap voor stap, steeds beter Freek en Jolanda ik ben gewoon zo afgrijselijk trots op jullie! Jullie doen het gewoon zo goed daar kan ik gewoon van genieten en de ene week geef je gewoon meer geld aan boodschappen uit dan de andere week dat is gewoon een feit. Maar jullie hebben het prima onder controle!

Ja, van dit soort weer moet je het hebben dan kan je batterij even weer opladen zodat je er even weer beter tegen kan, vind het leuk om te horen dat jullie alles even van jullie af konden gooien. Probeer dat gevoel vast te houden!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Freek en Jolanda

Boodschappen 22-4-2011

Boni Lelystad LELYS,PASxxx   -  64,78 EUR     
Lidl Lelystad LELYST,PASxxx  -  25,45  EUR
ALdi Lelystad LELYS,PASxxx   - 17,55 EUR
Dierenzaak LELYS,PASxx-        6,45 EUR
Totaal                               -  114,23   EUR

Saldo Boodschappen rekening

Saldo                  181,11     (16-4-2011)
Boodschappen   - 114,23      (22-4-2011)
Saldo                     66,88   (22-4-2011)       (Beschikbaar voor boodschappen tot 25-4-2011)

Salaris wordt op 25-4 gestort.

Freek en Jolanda

Chrissie

Even een vraag, hebben jullie ook huisdieren bv. zoals een hond of een kat? En rookt er ook iemand van jullie?

Chrissie

Ik zal even een toelichting bij mijn vraag geven;

Ons gezin bestaat gewoon uit vier personen, twee volwassenen en twee kinderen in de leeftijd van 8 en 10 jaar.
Verder hebben wij geen huisdieren meer, onze kat hebben wij in 2006 doordat hij ziek was moeten laten inslapen en roken doen wij geen van beiden. Dus voor ons is het gewoon veel gemakkelijker om aan dat bedrag te komen.

Kijk als je bv een hond hebt, die heeft ook zijn eten nodig en als 1 van jullie rookt of jullie beiden roken dan vind ik het heel knap dat jullie zo zuinig leven en van 70 euro p/week proberen rond te komen. Dat doen niet veel mensen jullie na.

Ik kwam er ineens achter dat sommige als ze bezuinigen op roken en huisdieren worden aangevallen en dat was niet mijn bedoeling, ik probeer gewoon het per situatie te bekijken. Ondanks dat ik zelf niet rook wordt ik wel eens moe van anderen dat ze anderen van het roken willen praten, of dat ze hun huisdier moeten weg doen dat gaat me gewoon te ver.  Je moet een ieder in zijn waarde laten dat is zo enorm belangrijk.

Buster

Chrissie, dat heb je mooi verwoord.

Volgens mij (zo leven wij tenminste), je hebt een weekbedrag waarmee je uitkomt, of je nou rookt of een hond of kat hebt heeft alleen invloed op jouw eigen bestedingspatroon. En ja, daar mag idd niemand iets van vinden. Dat is HET stukje eigen invloed dat echt van jezelf is.

Wij hebben een (grote) hond, die gelukkig erg gezond is en prima eet van het voer van de Lidel. Dat scheelt nogal want dat betekend per maand

Freek en Jolanda

Quote from: Chrissie on Apr 30, 2011, 04:49 PM
Even een vraag, hebben jullie ook huisdieren bv. zoals een hond of een kat? En rookt er ook iemand van jullie?

Wij hebben een huisdier (parkiet) kosten zijn +/- zaad 2,00 per maand, houdsnippers 1 x 3 maanden 7,5. (Deze gaat niet weg!)

Wij roken niet, maar drinken af en toe een wel biertje (4 x 0,79 per week) (Hier stoppen wij ook niet mee)

Maar hoe dan ook het blijft puzzelen met het geld dat je hebt. De bezine wordt steeds duurder, maar je moet nog steeds naar je werk, terwijl je geen salarisverhoging krijgt. Daarnaast is de gemeentebelasting weer gestegen. Het wordt er allemaal niet makkelijker door. Het verbaasd ons niet, dat er steeds meer mensen in de problemen komen.
Freek en Jolanda

Chrissie

Wij hebben een huisdier (parkiet) kosten zijn +/- zaad 2,00 per maand, houdsnippers 1 x 3 maanden 7,5. (Deze gaat niet weg!)

Wij roken niet, maar drinken af en toe een wel biertje (4 x 0,79 per week) (Hier stoppen wij ook niet mee)

Heel goed van jullie, want anders houdt je het niet vol.

Ik moest ineens aan mijn tante denken toen ze om hulp vroeg of ik haar wilde helpen met haar administratie, ze gaf toen direkt aan of ik niet haar hond en haar roken wilde afpakken. Ik heb haar vol verbazing aangekeken en direkt gezegd dat ik dat nooit zou doen en doordat je zelf je schulden oplost kan je alles beter aanpassen aan de situatie. Ze heeft toen ook een weekbedrag gekregen en daar kwam apart haar roken overheen en eten voor haar hond. Haar hond had speciaal voer nodig omdat hij al ouder was. Vandaar dat ik mijn ander stukje er nog maar even onder schreef.
Mijn tante had ook vaak 'troost' inkopen nodig (shirtjes) en daar hielden we dan ook een bedrag voor apart. Maar ze belde me wel altijd even of het er nog wel afkon.

En inderdaad het blijft puzzelen met het geld, je moet steeds blijven aanpassen wil je uitkomen. En ik moet jullie gelijk dat het mij ook niet verbaasd dat er steeds meer mensen in de problemen komen.

Chrissie

Buster,

Wij kunnen elkaar de hand gaan schudden, we konden wel zusjes zijn. ;)
Heel herkenbaar allemaal!

Ik knip meestal 2 keer de haren van mijn kinderen zelf en dan gaan ze weer een keer naar de kapper toe bij mijn man doe ik het altijd zelf daar haal ik de tondeuse over en knip de contouren even bij. Mijn eigen haar durf ik niet mijn richtingsgevoel is niet zo geweldig dan wordt ik een einstein ;D

Buster

Met lang haar is het echt een eitje,

Je hangt met je hoofd ondersteboven en houd je haar op de lengte die je wil afknippen bij elkaar (niet van tevoren in een elastiek, dan word het ongelijk) dan knip je vervolgens je haar recht af. Als je dan weer rechtop gaat zitten valt je haar is laagjes die op gelijke lengte vallen. (staat weer wat beter dan een bloempot kapsel ;))
Als je bang bent dat je niet ongezien recht kan knippen kan je man het voor je doen.
En knip je een keer scheef? Het is maar haar, dat groeit vanzelf weer aan. Door de laagjes is er maar 1 die het ziet en dat ben je zelf.

Freek en Jolanda

Boodschappen 29-4-2011

Boni Lelystad LELYS,PASxxx   -  40,34 EUR    
Lidl Lelystad LELYST,PASxxx  -   20,21  EUR
Aldi Lelystad LELYS,PASxxx   -   11,46 EUR
Totaal                               -   72,01 EUR

Saldo                  66,88     (22-4-2011)
Storting           +  400,00     (24-4-2011)    
Boodschappen   -  72,01      (29-4-2011)
Saldo                  394,87   (29-4-2011)       (Beschikbaar voor boodschappen tot 24-5-2011)

Salaris wordt op 24-5 gestort.
Freek en Jolanda

Chrissie

Jullie gaan goed, ga zo door.

Maar jullie hebben vorige maand geld overgehouden wat doen jullie hiermee? Laten jullie dat op de rekening staan bv. als er

Freek en Jolanda

Huishoudgeld is huishoudgeld. Hier komen wij niet aan, ook al houden wij geld over. Hier betalen wij straks wel de feestdagen mee. Je mag altijd nieuwsgierig zijn en je hoeft geen sorry te zeggen ;D Als je geld overhoud geeft dat echt een gevoel dat je goed bezig bent. We kunnen niet rood staan op deze rekening en we moeten het ermee doen.
Freek en Jolanda

Chrissie

Inderdaad dat geeft zo'n heerlijk gevoel als je geld overhoudt, kan me helemaal in jullie verplaatsen.

En een geweldige tip van die feestdagen!

Chrissie

QuoteAls je geld overhoud geeft dat echt een gevoel dat je goed bezig bent

Dit gevoel heb ik ook altijd als de bankafschrift komt van de flex.krediet en hij is weer een eind gezakt doordat je weer een extra aflossing hebt gedaan. (vakantiegeld, kinderbijslag of belastinggeld)
Dan kus ik de bankafschrift en maak een dansje van blijdschap. Mijn man moet dan altijd lachen maar dat kan me niets schelen voor mij is dat altijd de bevestiging dat ik goed bezig ben.

Freek en Jolanda

Boodschappen 06-05-2011

Boni Lelystad LELYS,PASxxx   -  42,14 EUR    
Lidl Lelystad LELYST,PASxxx  -   24,12  EUR
Aldi Lelystad LELYS,PASxxx   -   22,01 EUR
Totaal                               -        88,27 EUR

Saldo                  394,87     (29-4-2011)
Boodschappen   -  88,27     (06-05-2011)
Saldo                  306,60     (06-05-2011)       (Beschikbaar voor boodschappen tot 24-5-2011)

Salaris wordt op 24-5 gestort.
Freek en Jolanda