Het grote huishoudgeld topic

Started by Freek en Jolanda, Aug 31, 2010, 06:50 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

QuoteVraag op weblog over de reden dat wij 400 euro aanhouden per maand, terwijl een maand gemiddeld 4,5 weken telt

Wij hebben 400 euro begroot per maand. Met geld moeten wij het gewoon doen. Aan het eind van de maand is het puzzel om rond te komen met dit bedrag.

Wij hebben een boodschappenlijst met daarin de bedragen, die wij uit kunnen geven. Als er iets in de reclame is kopen wij dit groot in. Wij eten de laatste bijvoorbeeld om de dag worst. Deze worst was in de reclame 6 stuks voor 2,18. Dus kopen wij in  8 x 2,18 =
Freek en Jolanda

Chrissie

Iedere maandag haal ik standaard van de huishoudrekening 75 euro op en daar moet ik het de hele week mee doen. 
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

marco

AMSTERDAM - De Nederlander zal in de loop van dit jaar 3 tot 5 procent meer moeten betalen voor voeding. Op de wereldmarkt zijn de prijzen van graan en mais in korte tijd verdubbeld, en de prijs van koffiebonen nam met 60 procent toe.

Dit zal de komenden maanden doorwerken in de prijzen in de Nederlandse winkels. Dat meldde woensdag het Economische Bureau van ING.

De prijzen van voedsel op de wereldmarkt zijn vrijwel even hoog als in 2008. In Nederland had dat tot gevolg dat in maart 2009 de prijzen van voeding in de winkels zo'n 5 procent hoger waren dan een jaar eerder.

Consument

De Nederlandse consumenten hebben tot dusver niet veel van de stijgende prijzen op de wereldmarkt gemerkt. De prijzen van voeding zijn de laatste twaalf maanden 0,8 procent hoger geworden in de winkels.

De Nederlanders geven gemiddeld 10 procent van hun netto-inkomen uit aan voedsel, waardoor de prijsstijging niet erg gevoeld wordt.

Niet alleen brood en andere producten waarin graan wordt verwerkt, worden in Nederland duurder door hogere prijzen op de wereldmarkt. De stijging van de graanprijzen werkt ook door in de prijs van veevoer, waardoor vlees duurder kan worden.

Inflatie

De inflatie wordt dit jaar geraamd op 2 procent. Dat komt niet alleen door hogere voedselprijzen, maar ook door hogere olieprijzen op de wereldmarkt. De benzine is in Nederland nu zo'n 10 procent duurder dan een jaar eerder.

Later dit jaar merken de consumenten de prijsstijgingen niet alleen aan de pomp, maar ook aan de kassa, voorspelt het Economische Bureau van de ING.

bron nu.nl 
Marco en Bianca

marco

HONG KONG - De stijging van de voedselprijzen is wellicht permanent. Dat zei bestuurder Lorenzo Bini Smaghi van de Europese Centrale Bank (ECB) maandag. Ook gaf hij aan dat de hoger dan verwachte inflatie ''een zorg'' is. De ECB gaf in januari al aan te verwachten dat de voedselprijzen dit jaar verder stijgen.

Het is onzeker of de voedselproductie snel genoeg kan groeien om aan de toenemende vraag te voldoen, zo stelde de bank in zijn maandelijkse bulletin.

De ECB-bestuurder gaf maandag wel aan dat Europa ''op koers'' ligt voor een geleidelijk herstel. ''De zaken staan er beter dan verwacht voor op het gebied van groei en werkloosheid

bron nu.nl
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Als de prijzen stijgen betekent dit voor ons dat wij aan 400 euro boodschappengeld niet voldoende is. Als de prijzen met 5% stijgen zijn wij 420 euro kwijt. Als wij op 400 willen uitkomen, moeten wij minder kopen en/of goedkoper produkten aanschaffen.  Mijn salaris stijgt niet, maar wel de kosten. We zijn dus aardig aan het inleveren!
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Boodschappen 26-3-2011

Boni Lelystad LELYS,PASxxx   - 39,49 EUR     
Lidl Lelystad LELYST,PASxxx  - 51,42 EUR 
Totaal                              -  91,91   EUR

Saldo Boodschappen rekening

Saldo               -  65,40       (26-2-2011)
Bij                   + 400,00      (25-2-2011)
Boodschappen   -   91,91        (26-2-2011)
Saldo              373,49         (Beschikbaar voor boodschappen tot 25-3-2011)

Salaris wordt op 24-3 gestort.
Freek en Jolanda

dreamsharing

Toch wel leuk om dit te lezen...

Ik ben gelukkig alleen..Of je hier zo gelukkig van wordt?

Ik heb 4,40 per dag te besteden helaas is dit HEEL ERG KRAP.

Ik zal daarom de tips van jullie blijven lezen....Al zie ik mezelf niet iedere pannenkoeken voor zetten.

Gr.Dreamsharing

Buster

Albert Heijn verkoopt elke maandag 3 broden voor

Kaatje

dreamsharing: buster heeft helemaal gelijk! Goed blijven eten, hoe weinig geld je ook te besteden hebt. Met creatief boodschappen doen, de goedkopere winkels bij langs, bij AH alleen euroshopper kopen en niets anders, moet het wel lukken om rond te kunnen komen van

Dick

Dreamsharing,

Blijf creatief in het zoeken naar voedzame dagmenus. Een dag pannekoek kost weinig, met het dat je bespaard kan je weer iets anders doen. Uiteindelijk lukt het je echt om met 4 euro rond te komen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Dreamsharing,

Wat mij heel erg heeft geholpen is een poosje een lijstje bijhouden van wat je in de week waaraan hebt uitgegeven, dan krijg je een beter overzicht.

En goede voeding is zeer belangrijk vooral in tijden van stress!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

dreamsharing

Mensen hartstikke bedankt voor de reacties.

Helaas heb ik geen diepvries en ook geen geld om er 1 aan te schaffen.

Ik bespaar op eigenlijk alles alleen niet op mijn eten dit heb ik nooit gedaan.

Ik ben ontzettend creatief in de keuken dus mijn eten is niet eenzijdig..Ik weet namelijk heel erg goed dat met de werkzaamheden die ik verricht voeding belangrijk is...als ik te weinig "hout" of te "nat hout"op in mijn kachel stop dan brand die slecht...

En het belangrijkste voor mij is toch echt dat ik mijn werk niet ga verliezen.

Ik doe mijn boodschappen iedere dag..en kijk voor die tijd goed wat er bij welke winkel wat in de aanbieding is?

Ik doe de boodschappen eigenlijk altijd op een nuchtere maag...ik heb hier geen problemen mee de smaak papillen werken denken nog niet goed als je net wakker bent en dan al boodschappen moet gaan doen voor het eten??

Ik werk namelijk altijd s'avonds / s'nachts mijn rooster is van 17.00 tot 5.00 ff slapen boodschappen doen eten koken en dan weer werken.

Gelukkig hebben wij hier een royaal aanbod van winkels Coop - AH - Aldi - Spar - Em-Te.

Belangrijkste voor mij is dat ik die PIN pas thuis laat..en gewoon ouderwets contant geld meeneem dan heb ik een beter overzicht.

Ook neem ik nooit meer mee als wat ik die week kan opmaken.

Gr.Dreamsharing

Freek en Jolanda

Dan maak jij ook lange dagen, heb je ook wel eens vrij?
Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Boodschappen 5-3-2011

Boni Lelystad LELYS,PASxxx   - 30,21 EUR     
Lidl Lelystad LELYST,PASxxx  - 47,77 EUR 
Totaal                              -  77,98   EUR

Kruidvat 9,38 (Scheerschuim, deo, maandverband, shampo)

Saldo Boodschappen rekening

Saldo                  373,49       (26-2-2011)
Boodschappen   -   77,98        (5-3-2011)
Kruidvat           -     9,38        (5-3-2011)
Saldo              286,13         (Beschikbaar voor boodschappen tot 25-3-2011)

Salaris wordt op 24-3 gestort.
Freek en Jolanda

dreamsharing

Quote from: Freek en Jolanda on Mar 05, 2011, 06:56 PM
Dan maak jij ook lange dagen, heb je ook wel eens vrij?

Ja hoor zondag's dan doe ik ook echt helemaal niets..