E

Started by Freek en Jolanda, Aug 22, 2010, 06:13 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Om te besparen op voeding zijn wij begonnen met een moestuin. Wij hebben 4 bakken (gemaakt van MDF en tuinhout) met aarde. Wij stonder hier kritisch tegenover, maar het blijk toch te werken. Na een aantal maanden eten wij al onze groente uit onze moestuin. Het is vers, onbespoten en gratis. De groente die wij overhebben wordt ingevoren.

Aardappelen moeten wij nog steeds kopen. De prijs is sinds april bijna verdriedubbelt. De prijs van 5 kg aardappelen is nu 3,84 tegen 1,42 in april!

Kijk eens op;

http://fideldiedein.blogspot.com/2010/03/de-vierkante-meter-tuin.html
http://www.onzevierkantemetertuin.nl/

Besparing 34 euro per maand! (incl zaden etc)
Freek en Jolanda

Ton

Je moet maar op het idee komen. Als het maar de besparing oplevert die jullie hebben beoogd. Tenslotte aarde, hout en zaaigoed kosten ook geld.
Ton

Incasso medewerker

Linda

Het lijkt mij ook wel een goed idee!!!!

Misschien volgend jaar eens doen.

Je schrikt echt van de prijs die ze voor aardappels vragen.

En het is ook leuk voor kinderen om ze mee te laten helpen.

Groetjes van Linda 

Dick

Elke besparing is er een, maar de besparing mag niet duurder zijn dan de kosten!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

janirene

Volgend jaar gaan wij dit eens proberen, het is leuk en leerzaam voor de Kids.

marco

Quote from: janirene on Aug 23, 2010, 10:40 PM
Volgend jaar gaan wij dit eens proberen, het is leuk en leerzaam voor de Kids.

Ach ja, waarom ook niet. Ik ga het volgend jaar proberen met 1 bak. Ik doe het voor de Kids.
Marco en Bianca

jan

Als je de kosten kan terugdringen kan je meer aflossen. Trouwens het is nog vers ook!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Freek en Jolanda

Het is ook leuk om te doen, je ziet snel resultaat en je hebt een keuze uit 16 verschillende (verse) groenten.
Freek en Jolanda

frekske

heb een gigantisch slakkenprobleem in de tuin, dus geen groente bij mij.
hebben kippetjes lopen, lost ons probleem op met restafval-hebben steeds verse eitjes-
eind deze maand hebben we een verse voorraad vlees in de vriezer.
enkel pepi en kokki onze twee tamste blijven overwinteren nadien komt onze pa weer zijn "overstock" jonge kippetjes bij ons deponeren.
onze kleine is er zot van en wij kunnen de hele winter vol-au vent eten.
wat je niet hebt ... kan je niet opdoen.

blabla

Zoals je ziet, volgens mij heb je een enorme tip gegeven aan de rest van het forum! Proficiat, en profiteer van de versheid ;)

Peet

Je eigen groenten verbouwen is hardstikke leuk! Ipv bloemetjes hebben wij groenten in de tuin staan. Ons dochtertje staat iedere dag bij de tuin om te kijken of de radijzen al goed zijn, zo leuk!

Chrissie

Peet wat herkenbaar, mijn zoon heeft aardappels gepoot en wil ze iedere dag wel boven de grond kijken, schitterend gezicht.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Het leuke is dat je gelijk resultaat ziet. Deze week zijn wij begonnen met aardbeien.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Het is heel leuk om te doen, het is een gezonde aanvulling op maaltijd.
Freek en Jolanda

Dick

@Freek en Jolanda

Hoe is het nu met de een meter tuin?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info