En nu heb ik een schuld?

Started by merle, Aug 17, 2010, 11:34 AM

Previous topic - Next topic

merle

Beste bezoekers en mede schuldigen,

Ik noem het even mede schuldigen op de manier van 'wij mensen met een schuld'.
Hier zit ik dan achter mn computer, ik voel me misselijk en heel erg gestressed. Ik ben 23 jaar en ondanks die leeftijd heb ik in korte tijd een aardige schuld opgebouwd. Gister kwam er een brief binnen, ik open mijn post al 2 maanden niet ik ben mijn baan kwijt, maar deze brief opende ik en daar was die dan...3000 euro binnen 2 dagen te betalen.

Een hoog bedrag voor een zo makkelijk te voorkomen situatie. OV kaart niet ingeleverd, totaal langs me heen gegaan, niet bij nagedacht en nu dus dit. Ik lees t al eerder her en der, hoe stom ben ik. Een jonge meid, ik weet hoe alles werkt (financieel dan) en toch laat ik het oplopen!

2 maanden geleden ben ik mijn baan kwijtgeraakt, met hen de afspraak gemaakt mn rijbewijs te halen zou betaald worden, is dus niet betaald maar wel gereden en ze willen zo snel mogelijk het geld.  Ik heb nu geen rode cent. Met huisgenootjes een plan gemaakt maar ik durf me post nog niet te openen, bang voor nog meer...

marco

Merle,

Als ik jou was, zou toch maar snel de post openmaken en de boel inventariseren. De problemen worden zo alleen maar groter. Neem contact op met de schuldeisers en probeer een regeling te treffen.

Het is natuurlijk makkelijker gezegd, dan gedaan. Je boft wel met huisgenootjes die je willen helpen.

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je hier ziek van wordt. Wij hebben over schulden slappeloze nachten gehad.

Sterkte !!! (Een grote medeschuldigen hier!)

Marco en Bianca

peter

Merle, je bent nog jong, dus ga ermee aan de slag. Hoe langer je wacht, des te groter worden de problemen.

Sterkte
Peter
Administrator Forum

Ton

Wacht er niet te lang mee, anders worden kleine problemen snel grote problemen!
Ton

Incasso medewerker

Linda

Hallo Merle,

Door je post niet te openen daar los je je  problemen niet mee op. De eerste stap zal toch zijn je post te openen en alles te ordenen zodat je een overzicht krijgt van alles.

Merle  heel veel sterkte!!!!!

Groetjes van Linda

lady-71

Geen post openmaken schiet je weinig mee op
De schuld wordt dan steeds hoger
Misschien dat je een regeling kan treffen met hun
Of vragen dat ze het bedrag even bevriezen en uitlegt waarom ,en dat je betaald zodra je een baan weer gevonden hebt
Wens je er sterkte mee

Buster

Hoi Merle,

Benauwd krijg je het ervan, van al die rot post.
1 probleem, zolang je ze niet opent worden het er alleen maar meer en gaat het benauwde er nooit vanaf.

Vraag er een goede vriend of vriendin bij, bijvoorbeeld je huisgenootjes, diep adem halen, openratsen die boel.
En vooral niet letten op al die grove taal.
De cijfers, daar gaat het om.
Optellen en vooral, dat is het belangrijkste,.... reageren.

Waar je even op kan letten;
Een incasso is wat anders dan een gerechtsdeurwaarde.
Incasso's mogen maar een beperkt bedrag boven op de hoofdsom gooien.
Een gerechtsdeurwaarde lijkt het onbeperkt (maar die worden dan ook veeeeel later ingeschakeld)

Incasso's communiceren best naar, trek je daar niet zoveel van aan.
Je huis leeghalen (daar willen ze nog wel eens mee dreigen) kan alleen in opdracht van de rechter.
En zover ben je geloof ik nog niet, dus voorkom dat ook.

Als je het overzicht hebt, kijk dan wat je kan missen per maand.
En hierbij geld; 12x