Author Topic: Hypotheek na WNSP  (Read 10177 times)

Offline mike

• Lid
  • *
Hypotheek na WNSP
« on: July 10, 2010, 09:30:12 PM »
Ik ben in augustus klaar met de WNSP, na een aantal jaren op een minimum te hebben geleefd, kan ik weer beginnen te leven. Ik behoud de BKR status voor 5 jaar. Heeft iemand tips hoe ik straks toch een hypotheek kan afsluiten, om straks wat meer vastigheid te krijgen. Ik heb een vastdienstverband.

Offline Dick

• Dick Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Doe maar gewoon
    • Schulden-vrij
Re: Hypotheek na WNSP
« Reply #1 on: July 10, 2010, 10:06:45 PM »
Mike,

De meeste  geldverstrekkers zullen je met een BKR codering geen hypotheek verstrekken. Maar er zijn wel geldverstrekkers die dit wel doen. Omdat je een BKR notering hebt zullen ze hiervoor meer rente vragen. Deze geldverstrekkers hebben mogelijke financieringsconstructies die veel geld kosten.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Schulden Forum

« Reply #1 on: July 10, 2010, 10:06:45 PM »

Offline mike

• Lid
  • *
« Reply #2 on: July 10, 2010, 11:48:54 PM »
Dus met andere woorden, er is bijna niets mogelijk.

Offline Dick

• Dick Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Doe maar gewoon
    • Schulden-vrij
« Reply #3 on: July 11, 2010, 12:47:48 AM »
Dus met andere woorden, er is bijna niets mogelijk.

Ja, je kan  het ook postitief zien, je kan deze 5 jaar ook benutten om te sparen, dan heb je ook vastigheid.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Offline Suiker

• Lid
  • *
« Reply #4 on: July 11, 2010, 09:39:53 AM »
Ik zou geen hypotheek aanvragen als ik jouw was, je maakt dan alleen slapende honden wakker bij de banken. Ik vermoed dat banken een lijst bijhouden van mensen aan wie een hypotheek wordt geweigerd. Als je dan over 5 jaar een hypotheek aanvraagd, wordt hij dan alsnog geweigerd. Na 5 jaar ben je nog niet van je BKR codering af, dit duurt nog een paar maanden!

Schulden Forum

« Reply #4 on: July 11, 2010, 09:39:53 AM »

Offline janirene

• Zilver
« Reply #5 on: July 11, 2010, 11:17:39 AM »
In feite ben je minimaal 8 jaar bezig om een echte schone lei te krijgen, als in de WNSP zit. De WNSP duurt minimaal 3 jaar en daarna krijg je 5 jaar voor een goede BKR notering. Dit is eigenlijk niet eerlijk.