Keihard werken en nog geld te kort komen

Started by Dick, Jul 08, 2010, 09:33 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Een hartenkreet van mevrouw Josiassen: "Ik ben een alleenstaande vrouw van 34, die fulltime werkt. Ik kan mijn rekeningen betalen, met name eten en de benzine, maar ik houd verder helemaal niets over. Kleren kopen, een dagje weg of een keer op vakantie zit er voor mij niet in.

Het maakt mij erg verdrietig dat ik, ondanks dat ik zoveel werk, niets heb. Meubels van anderen gekregen, net als kleding. Iets extra heb ik niet. Ik heb geen hoge diploma's, maar ik werk wel hard en doe werk dat de meeste mensen met middeninkomens niet zouden willen of kunnen doen. (...) Ik zou dus verplicht een relatie moeten aangaan, wil ik nog een beetje leuk kunnen leven."

Mario meldt: "Mijn ongenoegen? Begrijp me niet verkeerd, ik ben er nog steeds van overtuigd dat Nederland een van de beste landen ter wereld is om in te wonen. Maar dan moet je, en je partner, full time aan de bak gaan. En dan nog hebben we maandelijks problemen om de steeds stijgende vaste lasten en belastingen te betalen. We hebben twee puberende kinderen (kosten een godsvermogen, maar dan heb je ook wat), een normaal koophuis van 170.000 euro en een auto van 16 jaar oud. Ook zijn we vaste klant bij de Aldi. Als je 15 jaar geleden tweeverdiener was, werd dat nog beloond, nu word je genaaid waar je bij staat."

Hans: "Het Grote Ongenoegen begon al in de jaren zeventig, toen de tandem Van Agt-Wiegel besloot dat het land geregeerd dient te worden ten dienste van het economisch belang. Het sociale contract tussen overheid en bevolking werd in de vuilnisbak gegooid. Sindsdien geeft de overheid geen zier meer om wat er tussen de mensen in de straat gebeurt. Het Grote Ongenoegen is een brok frustratie van een bevolking die schreeuwt om regulering van de overheid."

Josina: "Mensen die voor vele duizenden euro's het schip in gingen of jarenlang met hoge hypotheeklasten blijven zitten door de val van DSB. (...) De ziektenkostenverzekering die ons handen vol geld kost en ook nog de eigen bijdrage die elk jaar hoger wordt."

De familie Van den Broek klaagt over de privatisering. "Een lachtertje." "TNT heeft TPG overgenomen voor een paar miljard. Dan kunnen ze het allemaal goedkoper voor ons maken, kopte de persvertegenwoordiger van TNT. Wij snappen dit dit niet zo is, want die investering moet worden terugverdiend over de ruggen van ons of die van het personeel. Of beide. De deal was nog maar net rond en de pakketpost werd al duurder. Nu heeft het personeel het nakijken."

Heer Bommel: "Het meest ergerlijke van de maatschappij op dit moment is wel dat het volk wordt beroofd van alles door de overheid. Wij moeten bezuinigen. Onze sociale voorzieningen worden tot op de grond afgebroken. De overheid smijt al het gespaarde vervolgens in een put: in Afghanistan, in Somali
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Freek en Jolanda

QuoteEen hartenkreet van mevrouw Josiassen: "Ik ben een alleenstaande vrouw van 34, die fulltime werkt. Ik kan mijn rekeningen betalen, met name eten en de benzine, maar ik houd verder helemaal niets over. Kleren kopen, een dagje weg of een keer op vakantie zit er voor mij niet in.

Het maakt mij erg verdrietig dat ik, ondanks dat ik zoveel werk, niets heb. Meubels van anderen gekregen, net als kleding. Iets extra heb ik niet. Ik heb geen hoge diploma's, maar ik werk wel hard en doe werk dat de meeste mensen met middeninkomens niet zouden willen of kunnen doen. (...) Ik zou dus verplicht een relatie moeten aangaan, wil ik nog een beetje leuk kunnen leven."

Wij werken ook keihard, maar wij houden ook niets over............
Freek en Jolanda

marco

Quote from: Freek en Jolanda on Jul 09, 2010, 08:36 AM
QuoteEen hartenkreet van mevrouw Josiassen: "Ik ben een alleenstaande vrouw van 34, die fulltime werkt. Ik kan mijn rekeningen betalen, met name eten en de benzine, maar ik houd verder helemaal niets over. Kleren kopen, een dagje weg of een keer op vakantie zit er voor mij niet in.

Wij werken ook keihard, maar wij houden ook niets over............

Het is niet anders!
Marco en Bianca