Elkaar helpen!

Started by mimi, May 31, 2010, 06:59 AM

Previous topic - Next topic

mimi

Ik ben een gezellig meid van 26 en woon samen met mijn  verloofde en twee honden. Voor de buitenwereld lach ik en doe ik gezellig maar....

Ook wij hebben schulden... zoals zoveel mensen tegenwoordig.

We hebben schuldsanering geprobeerd maar omdat 1 schuldeiser van mijn vriend en 1 van mij (we gingen er apart in) niet mee wilden werken werden we eruit gekickt. Wel in het budgetbeheer gebleven maar dat schoot ook niet op! Achteraf gezien stom dat we daarmee gestopt zijn maar goed, het zij zo.  Toen via de rechtbank geprobeerd. Werd afgewezen...Dus nu weer terug bij af! Als de sanering was doorgegaan waren we er al bijna afgeweest!
Op het moment is het echt moeilijk allemaal. Mijn vriend ging van werk naar werk via het uitzendbureau. Ook wel met tussenpozen waardoor er dagen waren dat er geen geld verdiend werd. Op mijn loon is inmiddels beslag gelegd. We hebben een huurachterstand en daar moeten we deze week voor naar de rechtbank. Ik heb wel een betalingsregeling aangevraagd bij de deurwaarder. Hmm..ben benieuwd hoe dat gaat verlopen...

Aangezien er zoveel mensen in de schulden zitten en het zo lastig is om eruit te komen snap ik niet waarom de overheid niet het geld wat ze aan Griekenland hebben "geleend" (niet dat we er op kunnen rekenen dat we dit ooit nog terug gaan zien..maar goed) aan mensen hebben "geleend" die in Nederland in de schulden zitten. Nee, beter is het om het maar gewoon aan een corrupt land te lenen...

Maar mijn punt: Waarom zouden we elkaar niet helpen? Ik heb heel wat ideetjes waardoor mensen die in de schulden zitten elkaar zouden kunnen helpen!

Mail me als je belangstelling hebt! Ik ben benieuwd naar de volgende dingen:

• Hoeveel schuld heb jij?
    Hoeveel inkomen heb  je?
    Hoeveel huishoudgeld/benzinegeld heb je wekelijks?

Ik bak bijvoorbeeld mijn eigen brood. Mocht je toevallig bij mij in de buurt wonen zou ik ook graag voor jou bakken! Ik krijg veel kleding van mensen, in zeer goede staat. Zelfs merkkleding. Maar veel kan ik niet aan.  Maar ik bewaar het wel. Voor als er mensen zijn die het kunnen gebruiken. Misschien zijn er dingen die jij hebt die we kunnen ruilen. Uiteraard moet dit alles wel gratis gebeuren.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die interesse hebben? Ik heb nog wel meer ideetjes! Hoop snel van jullie te horen!
Groetjes

peter

Mimi,

Welkom op forum voor de schuldigen. Er zijn hier meer mensen die problemen hebben met deurwaarders etc. Het idee klinkt goed dat je elkaar wilt helpen. Ik ben een ex schuldig, die ooit schuldig was voor ruim 32000 euro aan leningen, creditcards.

Sterkte met de deurwaarder.
Peter
Administrator Forum

mimi

Hoi Peter,

Hoe ben jij eruit gekomen?? Heb je nog tips??

Buster

Hoi Mimi,

Onze schuld is die van mijn man, maar al staat het niet op mijn naam, ik moet evengoed de duppie omdraaien.

Totaal

peter

Quote from: mimi on May 31, 2010, 07:32 AM
Hoi Peter,

Hoe ben jij eruit gekomen?? Heb je nog tips??

Door te zorgen dat mijn inkomsten en uitgaven in balans zijn gekomen. Op een bepaald moment ging er meer uit dan dat erin kwam. Daarnaast heb ik veel steun gehad van Jan en Dick. Wij hebben er bijna 4 1/2 jaar jaar over gedaan. Het begin was heel moeilijk, maar op eigen kracht is het gelukt. 

Tips

Zorg dat je een goed financieel overzicht hebt (Zie http://www.schulden-vrij.info/index.php?action=articles;sa=view;article=1).
Van uit dit overzicht kun je gaan werken. Maak een begroting en kijk waar je kunt gaan besparen. Jullie begroting moet in evenwicht zijn, d.w.z. meer inkomsten dan uitgaven.

Vanuit hier moet je gaan werken. Schrijf eventuele schuldeisers aan, neem contact op met incassobureau's en probeer het bedrag naar beneden te krijgen. Als je weet wat je over hebt per maand, dan weet wat je aan de schuldeisers kan betalen. Bij een incassobureau kun je soms betalen in een aantal termijnen.

Jullie ziullen het niet gemakkelijk gaan krijgen.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Hallo Mimi,

Wij hebben een schuld van 15000 euro, verleden jaar toen het water aan onze lippen stond zijn wij gestart met het oplossen van ons schulden probleem. Op het moment dat wij begonnen ging er per maand 280 euro meer uit dan dat er in kwam. De stand in juli 2009 was 19600 euro. Nadat wij alles in kaart hadden gebracht zijn wij begonnen te bezuinigen, om onze balans in evenwicht te brengen.

Kijk eens op onze weblog http://uitdeput.punt.nl

Wij geven aan boodschappengeld uit 400 euro per maand. (Voor 4 personen)
Voor kleding geven wij uit 100 euro
Sport 22,50 per maand
Joost krijgt benzinegeld van zijn werkgever 250 euro per maand. Wij verrijden er 15 euro per werkdag per maand 300 euro

Sterkte met de deurwaarders. 
Freek en Jolanda

mimi

Het begint lastig te worden. Ik moet voor 8 juni aan 1 schuldeiser 600 euro betalen anders gaan ze mijn inboedel e.d. verkopen. Ze hebben op de 20e van de vorige maand door het raam gespiekt en zo alles op kunnen schrijven. Moet er niet aan denken hoe dat eruit heeft moet zien voor de buren, zo'n vent in pak met een blocnote en pen....Hmmm...
Aangezien ik 117 euro uitbetaald heb gekregen van mijn werkgever moet er dus nog 483euro bij elkaar gesprokkeld worden. Ik zou mn God niet weten waar vandaan. Ik heb de kledingkasten opgeruimd en dat wil ik gaan verkopen. Ik heb ook nog wel wat "rommelmarkt"spullen dus ik ga kijken of ik zaterdag nog ergens een marktje kan draaien. Ook ga ik mijn cricut expression verkopen die ik ooit gekregen heb. Hopelijk lukt dit allemaal nog v

Dick

Je zit aardig in de ellende. Via marktplaats kun je het e.a. snel verkopen. Je kan nog proberen om een regeling te treffen met de deurwaarder. Blijf altijd beleefd, ook al ben je heel boos.

Als de deurwaarder beslag gaat leggen, stelt hij een lijst op van de inboedel die in beslag genomen wordt. Bijna alle inboedel mag in beslag genomen worden. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals de kleren die je aan heeft, eten en drinken voor maximaal een maand en het bed en beddegoed. De spullen blijven meestal gewoon bij je thuis staan. De deurwaarder gaat meestal daarna over tot openbare verkoop van de in beslag genomen goederen.

Je krijgt hiervan op tijd bericht, zodat je nog de mogelijkheid hebt verkoop te voorkomen door de schuld te betalen of een betalingsregeling te treffen.

Tegenwoordig mogen ze de computer niet meer meenemen, omdat je deze nodig hebt om te solliciteren of de belasting opgave te doen.

Ik kan niet anders dat je heel veel sterkte en wijsheid toe te wensen.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Je zit aardig in de problemen, probeer zo snel mogelijk orde op zaken te stellen. Ga naar de gemeente en vraag wederom om hulp en niet naar een of vaag internet bedrijfjes waarbij je ze direct kunnen helpen. Dit soort bedrijfjes heeft maar een doel je verder uit te melken. De hulp van de gemeente is gratis

Als ik het zo lees, moet je niet te lang wachten, anders dan sta je nog op straat. Misschien klinkt mijn boodschap hard, maar je moet echt gaan aanpakken, je hebt nog een heel leven voor je.
Marco en Bianca

Dick

@Marco

QuoteAls ik het zo lees, moet je niet te lang wachten, anders dan sta je nog op straat. Misschien klinkt mijn boodschap hard, maar je moet echt gaan aanpakken, je hebt nog een heel leven voor je.

Rustig aan!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

mimi

Okay, even een update. Ik heb een bedrag al kunnen aflossen aan de deurwaarder. Ikmoet nu nog

mimi

Freek en Jolanda,
Ik ga jullie website in de gaten houden! Bedankt voor het reageren!
groeten Mimi!

Freek en Jolanda

Quote from: mimi on Jun 03, 2010, 06:49 AM
Freek en Jolanda,
Ik ga jullie website in de gaten houden! Bedankt voor het reageren!
groeten Mimi!

Eens kan je erom lachen, althans dat houden wij ons voor.
Freek en Jolanda

jan

QuoteIk ga eerst maar een al die budgetcoaches en dingen bellen! Voor schuldsanering in mijn gemeente komen we niet meer in aanmerking aangezien daar dan weer een periode moet tussen zitten met de eerste keer.

Dan moet je het helaas zelf doen. Een budgetcoach verdiend aan onze schulden. Er zitten helaas veel dubieuze figuren tussen. De beste tip die ik jullie kan geven breng je administratie op orde. Dit is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

mimi

Er komt vanmiddag een budgetcoach langs.... Ik hoop toch wel ergens dat hij ons kan helpen. Ik denk echt dat we het alleen niet gaan redden...Hoewel...dat is niet echt waar. Ik denk wel dat we het kunnen maar ik denk dat het makkelijker is met iemand die ook wat regeltjes kent wat betreft belasting aangiftes, wat kunnen we voor kwijtscheldingen krijgen....etc. etc....

wie weet wat er vandaag gaat gebeuren....ik houd jullie op de hoogte...en ooit...lachen we er om! inderdaad!!