Incasso UseNeXT.com door .incassopartners.nl

Started by mispoes, May 10, 2010, 04:18 PM

Previous topic - Next topic

mispoes

Ik vond onderstaande mail in mijn mailbox, ik heb geen post of dergelijke ontvangen op mijn huisadres. (Ik woon hier al 10 jaar bij mijn ouders). Ik heb ooit een proefabonnement genomen voor het downloaden van muziek. Na 14 dagen heb ik dit proefabonnement opgezegd.

Ik heb hierop nog niet gereageerd, maar wat moet ik hiermee doen ???

Groetjes

Mispoes

QuoteGeachte mevrouw, xxxxxxx

betreft: Usenext / xxxxxxxxxx

Tot ons heeft zich gewend UseNeXT.com gevestigd te M

peter

Mispoes

Het beste is niet te reageren zie onderstaand artikel. Email via aanmaningen zijn niet rechtsgeldig. Daarnaast gaat het om Duits recht en niet om Nederlands recht (cf.
Peter
Administrator Forum

jan

Het gaat niet om Nederlands recht, maar om Duits recht. Het beste kan je reageren door hierna te verwijzen en te stellen dat je hiermee de eis cq de vordering van de hand wijst. (Firma is gevestigd in Duitsland)

Mijn rechtsbijstandverzekering zegt hierover het volgende:

Wijs alle vorderingen van de hand, wijs op het feit dat het hierom Duits recht gaat. Daarnaast laat ze maar bewijzen dat jij niet hebt opgezegd. Tevens is het e.a. per mail verzonden. Mail kan ook in een Spambox terecht komen, want Usenext verzend ook veel spam mail. Mensen veranderen vaak van mailadres, dus heb je deze mail ook ontvangen ??

Juridisch gezien staan ze niet sterk, ze proberen het gewoon. Als je betaald is dit voordeel schutter. Veel mensen betalen gewoon en hier gokken ze op.

Ook worden er te hoge bedragen gehanteerd voor de incasso kosten. Bijvoorbeeld, de registratiekosten zitten in de Buitengerechtelijke incassokosten dus deze mogen niet worden opgebracht.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Jan, heb jij ook gebruik gemaakt van de diensten van Usenext?

Als ik het goed begrijp, versturen ze de incasso eis alleen via email. Ik vermoed dat het juridisch niet haalbaar is voor usenext om de mensen voor de rechter te slepen. Ze hebben denk ik een deal gesloten met de incassopartners, om tegen zo min mogelijke kosten geld binnen te halen. Email is goedkoop, een brief sturen kost geld (Terwijl dit niet haalbaar is).

Mcafee geeft aan dat usenext veel SPAM verstuurd. SPAM komt vaak terecht in de spam box. BREIN is ook niet blij met usenext, omdat deze volgens hun de auteursrechten schaad door het aanbieden van Films etc. Dus geen frisse club, met dito praktijken.
Marco en Bianca

mispoes

Bedankt,

Ik heb gereageerd en de vordering afgewezen. Ik heb ze verzocht geen contact met mij meer op te nemen. Een copy van de opzegging heb ik bij de mail gevoegd.

Via google ben ik er achter gekomen dat er veel incasso problemen zijn met Usenext. Ik noem dit nu gewoon oplichting.

mispoes

Laatste nieuws, de claim is afgedaan!

QuoteVan: info@incassopartners.nl
Verzonden: dinsdag 11 mei 2010 16:33:02
Aan: *****@live.nl

Betreft: Usenext / ******

Naar aanleiding van uw reactie berichten wij u als volgt.

U hebt uitgebreide bezwaren tegen de vordering van UseNeXT. Gezien de inhoud van deze bezwaren betwijfelen wij ten zeerste of wij een buitengerechtelijke oplossing met u kunnen bereiken. Gezien uw opstelling acht Incasso Partners Nederland het niet raadzaam om de buitengerechtelijke incassoprocedure tegen u voort te zetten.

Wij zullen het dossier sluiten en UseNeXT hierover informeren. Het staat hen vrij om een juridische procedure tegen u te starten teneinde betaling af te dwingen.

Ik vertrouw u hiermede voldoende te hebben ge

peter

Peter
Administrator Forum

Dick

Quote from: peter on May 11, 2010, 10:04 PM
End goed, al goed???

Nee! Dit toont aan dat incassobureaus niet kijken naar degene die hun de opdracht geeft voor een incasso. Criminele ondernemers kunnen spooknota's versturen. Als je niet betaald, kunnen zij zonder meer een incassobureau inschakelen. Terecht of niet terecht. 

De registratie kosten mogen conform het rapport Voorwerk niet worden gerekend. Zowel het incassobureau (incassopartners.nl)
als Usenext proberen maximaal geld te halen uit een spooknota. Over Usenext zijn veel klachten. Een incassobureau is ook een ondernemer die probeert zoveel mogelijk te verdienen. Het innen van incasso`s is hun brood.

Quote"Administratiekosten" of "bureaukosten" worden geacht begrepen te zijn in het forfaitaire bedrag ter zake van buitengerechtelijke kosten, tenzij de betreffende contractsbepaling als een boetebeding moet worden aangemerkt. Indien geen andere buitengerechtelijke kosten worden gevorderd of toegewezen, is afzonderlijke toewijzing van deze kosten echter wel mogelijk. Informatiekosten bevolkingsregister/handelsregister) zijn aan te merken als verschotten.

zie rapport http://www.schulden-vrij.info/index.php?action=downloads;sa=view;down=7

Over de buitengerechtelijke kosten kun je onderhandelen en de registratie kosten vallen onder de noemer buitengerechtenlijke kosten.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

mispoes

Voor mij geen usenext, nu niet, straks niet en misschien ook niet@!#

jan

Quote from: markJan, heb jij ook gebruik gemaakt van de diensten van Usenext?

Ik ben ook zo stom geweest een proefabonnement te nemen.

Quote from: mispoesVoor mij geen usenext, nu niet, straks niet en misschien ook niet@!#

Je hebt een snelle reactie gekregen, ik kreeg een tweede reminder, pas toen ik dreigde met mijn rechtsbijstand bonden zij in.

Quote from: dickOver Usenext zijn veel klachten. Een incassobureau is ook een ondernemer die probeert zoveel mogelijk te verdienen. Het innen van incasso`s is hun brood.

Je kan ook op een eerlijke manier je brood verdienen, het grenst nu aan criminaliteit!
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Ton

Door maximale bluf proberen ze het bedrag voor UseNext te innen. Je ziet dat het niets mag kosten, vandaar dat ze het e.a. via een standaard dreigende tekst op de mail zetten. Deze zaak is moeilijk door UseNeXT te bewijzen. Zodra je met tegenargumenten komt stopt het incassoproces.

Als UseNeXT veel spam berichten stuurt, kan er ook mail verloren gaan in SPAM boxen enz. Niet reageren is ook een interessante optie. Er zijn altijd mensen die n.a.v. zo'n incassomail het bedrag  (ook al is het onterecht)overmaken.
Uit de rekening

Buitengerechtelijke incassokosten 
Ton

Incasso medewerker

mispoes

Het enige wat ik van UseNext te horen krijg, zijn SPAM berichten. Ik krijg het aanbod om het weer 14 dagen gratis te testen. Afmelden helpt niet, ze blijven deze SPAM versturen. Ik wil eigenlijk helemaal niets meer van UseNext horen.

marco

Quote from: mispoes on Aug 24, 2010, 07:10 AM
Het enige wat ik van UseNext te horen krijg, zijn SPAM berichten. Ik krijg het aanbod om het weer 14 dagen gratis te testen. Afmelden helpt niet, ze blijven deze SPAM versturen. Ik wil eigenlijk helemaal niets meer van UseNext horen.

Je kan Usnext ook aanmelden bij de OPTA, vanwege het ongevraagd versturen van SPAM.
Marco en Bianca

jan

Incassopartners.nl werkt voor de opdrachtgever UseNext. UseNext is zo te lezen een bedrijf dat aggresief zijn produkt verkoopt. Er wordt blijkbaar geen actie genomen door de overheid of consumenten organisaties.

Als je een ongevraagd email krijgt, kan je dit bij de OPTA melden. Je krijgt deze mail niet zomaar, je zult dus ergens je email adres moeten hebben achtergelaten. Als je afmeld, zal de email moeten stoppen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator