Author Topic: Hoi is er ook een forum voor zelfstandige ondernemers ?  (Read 11721 times)

Offline cols

• Lid
  • *
Hoi is er ook een forum voor zelfstandige ondernemers ?
« on: May 05, 2010, 06:27:25 AM »
Hallo allemaal ik ben een ondernemer die het even moeilijk heeft ik heb een periode van ziekte achter mij en pak de draad weer op, maar ik zie donkere wolken hangen en kan mij somber voelen.
Afgelopen 30 april is het mij niet gelukt bij te blijven, met een achterstands regeling van mijn huur, ik moest 3200 inlopen welke bedrag niet is binnen gekomen bij mij en dus in gebreken ben te betalen, en dat maakt dat er nu per direct 12000 opeisbaar is, bovendien omdat er een 5 jaar kontrakt is word deze ook in zijn geheel op eisbaar.

Ik ervaar zulke dingen als keihard en ben op zoek naar lot genoten, om positief te blijven.

Gelukkig had ik de huur al opgezecht deze loopt af volgend jaar april dus komt er nog eens 12000 bij terwijl ik maar een heel gewoon inkomen overhoud ( hielt) aan het ondernemen, en zie wat beren op de weg.

groet cols

Offline jan

• Global Moderator
  • Top Poster
    • Schulden-vrij
Re: Hoi is er ook een forum voor zelfstandige ondernemers ?
« Reply #1 on: May 05, 2010, 08:07:55 AM »
Hoi Cols,

Kijk eens op http://forum.evd.nl/index.php?board=53 dit gaat over ondernemers. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Kun je niet proberen een regeling te treffen met de verhuurder. Misschien heeft deze begrip voor de situatie. Het hebben van schulden geeft veel problemen, zowel bij particulieren als bij ondernemers. Je moet altijd postief proberen te blijven, als ondernemer moet je misschien gaan kijken hoe je kan gaan besparen, om zo meer over te houden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Schulden Forum

« Reply #1 on: May 05, 2010, 08:07:55 AM »

Offline cols

• Lid
  • *
« Reply #2 on: May 05, 2010, 09:50:09 AM »
Dankje wel Jan volgens mij gaf je een goede tip, en ik ga zeker ook op dat forum lezen, en ik ben ook hier aan het lezen geslagen en zie toch ook gelijksoortige gevoelens over het niet kunnen praten over geld zorgen, met bekende in directe omgeving, zelfs niet met partners soms.

Eigelijk is dat een verdriet dat het hebben van geld zorgen onder een taboe valt, de laatste 2 jaar ben ik flink ziek geweest en dan regent het kaartjes met geluk wensen, het leek 1 groot kerstfeest maar dat het ook gevolgen heeft voor de financiele kant, dan... wordt het ijzig.

Maar ik lees hier ook hoe anderen omgaan met geld zorgen, en dat is een spiegel voor mij, dat ik mijn uitgaven nooit zo bij gehouden heb, op een zorgzame manier, met een  geloof van, dat ik al goed koop leef, wat dus niet zo is.
Daar bedoel ik mee, dat ik nimmer grote aanschafingen doe als ik een auto nodig heb dan vind ik 2000 euro al meer dan genoeg, en doe het onderhoud lekker zelf maar, laat dan een bekeuring vervolgens rustig liggen bij de niet open gemaakte post.
Terwijl ik ook makkelijk ook voor een bekeuring een betalings regeling kan maken van 10 euro per maand als het betalen niet uitkomt.

vele kleine dingen maken een groot verschil lees ik uit de berichten, daar mag en moet ik een voorbeeld aannemen.

Offline marco

• Global Moderator
  • Top Poster
« Reply #3 on: May 05, 2010, 10:17:24 PM »
Welkom bij club van de schuldigen en voormalige vrienden van Leen van de DSB, Frisia en de rest.

Op een bepaald moment komt het keerpunt, dan ga je het aanpakken. Op een of andere manier is jouw verhaal heel herkenbaar.
Marco en Bianca