Dankje wel Jan volgens mij gaf je een goede tip, en ik ga zeker ook op dat forum lezen, en ik ben ook hier aan het lezen geslagen en zie toch ook gelijksoortige gevoelens over het niet kunnen praten over geld zorgen, met bekende in directe omgeving, zelfs niet met partners soms.
Eigelijk is dat een verdriet dat het hebben van geld zorgen onder een taboe valt, de laatste 2 jaar ben ik flink ziek geweest en dan regent het kaartjes met geluk wensen, het leek 1 groot kerstfeest maar dat het ook gevolgen heeft voor de financiele kant, dan... wordt het ijzig.
Maar ik lees hier ook hoe anderen omgaan met geld zorgen, en dat is een spiegel voor mij, dat ik mijn uitgaven nooit zo bij gehouden heb, op een zorgzame manier, met een geloof van, dat ik al goed koop leef, wat dus niet zo is.
Daar bedoel ik mee, dat ik nimmer grote aanschafingen doe als ik een auto nodig heb dan vind ik 2000 euro al meer dan genoeg, en doe het onderhoud lekker zelf maar, laat dan een bekeuring vervolgens rustig liggen bij de niet open gemaakte post.
Terwijl ik ook makkelijk ook voor een bekeuring een betalings regeling kan maken van 10 euro per maand als het betalen niet uitkomt.
vele kleine dingen maken een groot verschil lees ik uit de berichten, daar mag en moet ik een voorbeeld aannemen.