Budgetbeheer

Started by Just, Mar 21, 2010, 11:08 PM

Previous topic - Next topic

Just

Hoi,

Ik heb een problematische schulden en ik kom er alleen niet uit. Ik zoek iemand die mij kan helpen met budgetbeheer of het vinden van een betrouwbare hulpverlener. Misschien iemand van dit forum.

peter

Quote from: "Just"Hoi,

Ik heb een problematische schulden en ik kom er alleen niet uit. Ik zoek iemand die mij kan helpen met budgetbeheer of het vinden van een betrouwbare hulpverlener. Misschien iemand van dit forum.

Just,

Het is niet fijn dat je schulden hebt. Op dit forum (en andere forums) kun je tips krijgen om je budget op orde te krijgen. Er zijn ook mensen die zich uitgeven als hulpverlener en vervolgens dure declaraties indienen. Ik heb liever dat je naar de gemeente gaat (Gemeentelijke Krediet Bank (GKB)) en daar hulp vraagt (en krijgt). Of kijk eens naar http://www.nvvk.eu of http://www.nibud.nl.

Op het Internet zie je niet wie iemand in werkelijk is. Misschien krijg je een link naar een website waar je tegen een eenmalige betaling van 25 euro, een hulpverleningsaanvraag moet indienen. Vervolgens krijg je geen antwoord, omdat de personen achter deze websites weten dat je recht niet kan komen halen.

Op dit forum proberen wij mensen te helpen, die zelf uit de schulden proberen te komen. Dit doen wij door discussies en iederen kan anoniem zijn of haar verhaal doen. (Zie ook viewtopic.php?f=8&t=148)

Tip: probeer het budgetprogramma eens van het NIBUD: viewtopic.php?f=19&t=455

Ik wens je veel succes en wees voorzichtig.............
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Just,

Ik sluit me helemaal achter Peter.
Maar heb wel wat tips voor je;

Via het GKB kun je hulpverlening aanvragen.
Dit word gesubsidieerd, en kost jou helemaal niets.
Het is echter druk dus er is ook een wachtlijst.
Voordeel; zij doen een aanbod aan de eisers, en als je totale schuldbedrag te hoog is voor een traject van 3 jaar, stellen zij een prognose bedrag voor. Behalve voor de belastingdienst en andere staats gerelateerde schulden. Die blijven hoe dan ook op 100% afbetalen staan.

Als je dan toch liever met een particulier in ze gaat;
Kijk altijd even of die persoon of vereniging is aangesloten bij het NVVK.
Dit is een keurmerk (net als Bovag bij de garage)
Geen idee trouwens of zij de bevoegdheid hebben voor een prognose bedrag.

Natuurlijk kun je ook zelf aan de slag.
Men neme de vaste lasten (vergeet hierbij niet de jaarlijkse dingen, delen door 12)
Reken voor boodschappen

Just

Buster en Peter

Bedankt, voor jullie informatie. Wij waren op zoek hulpverleners. Jullie hebben gelijk dat je heel erg moet uitkijken, met wie je contact zoekt. Ik heb diverse informatie aanvragen ingediend en de volgende dag had ik de eerste bellers al op mijn 06. Schulden zijn tegenwoordig Big Business, ze wilden gelijk al heel (te) veel weten en ze hadden plaats vrij in hun agenda. Wat mij opviel is dat ik

Buster

Just,

Het oversluiten kan, ik heb daar zelf geen ervaring mee en is denk ik ook geen oplossing voor het gehele probleem.
Je kan zelf al heel veel in kaart brengen.

Begin bij de vaste lasten.
Maak maar eens een lijstje van alle maandelijkse dingen.
Deel de jaarlijkse dingen door 12 en tel die op bij de maand.
De halfjaarlijkse door 6,... je snapt me wel.

Dan weet je wat eruit gaat.
Hoeveel komt erin?
Als hier een verschil is (in negatieve zin) zul je hoe dan ook moeten gaan schrappen.
Wat heb je echt nodig?
Huur, gas, water, licht, eten, belastingen, misschien een auto voor werk.
Het leven met het oplossen van schulden betekend keuzes maken.
Niemand kan hier iets van vinden, die keuzes maak je zelf.
Zolang er maar een bedrag overblijft wat je kunt afdragen.

Het voordeel van zelf een voorstel doen en een regeling aangaan is dat je meer vrijheid hebt in wat je kunt besteden.
Het nadeel is wel, mis je 1 betaling ben je de sigaar.
En met een regeling via het GKB of WSNP word er een prognose bedrag afgesproken.
D.w.z. ze reken uit wat er in 3-5 jaar haalbaar is om af te betalen. Schuldeisers kunnen (of in een later stadium) moeten daar mee akkoord gaan.

Ben je een beetje goed met administratie?
Dat is wel handig hoor!

Veel succes, en vragen staat vrij.

Buster

Buster

Oja, vergat ik nog;

Het bedrag wat je positief overhoud per maand; 10% hiervan is om een buffer op te bouwen.
De rest verdeel je over de diverse eisers. Dat bedrag stel je voor.
En dan elke maand op de 24e overmaken!

Ook als blijkt dat je niets kunt afdragen, toch even contact opnemen.
Dan is er kans dat ze zelfs met je mee willen denken.
Uiteindelijk willen ze geld. That's it.

marco

Just,

Wat een prima hulpmiddel is, het NIBUD excel sheet, wilo dit in en je weet waar je aan toe bent. Zo zijn wij begonnen, met het aflossen.

viewtopic.php?f=19&t=455
Marco en Bianca

Just

Vraagje, om extra geld genereren kun je betaalde mails gaan lezen van bijvoorbeeld euroclix of moneymiljonair. Krijg je ook echt uitbetaald, of is het Spam?

Just

jan

Quote from: "Just"Vraagje, om extra geld genereren kun je betaalde mails gaan lezen van bijvoorbeeld euroclix of moneymiljonair. Krijg je ook echt uitbetaald, of is het Spam?

Just

Je krijgt ook echt uitbetaald, voordat je uitbetaald krijgt heb je zo'n 400 mails gelezen, met een reclameboodschap. Voor die 0,03 cent moet je echt de boodschap hebben gelezen. De verleiding van deze reclameboodschap dan ook heel groot. Je moet stevig in je schoenen staan, anders kom je in grotere problemen. Ik zou er niet aan beginnen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Wij hebben ook een account bij moneymiljonair. Per jaar verdienen wij hier +/- 52 euro mee. Wij kopen niets meer online. Wat wij wel doen, als wij iets nodig hebben maken wij gebruik van de aanbieding zoals bol.com. Je moet hier wel goed mee omgaan. Maak gebruik wat ze je aanbieden. In 4 jaar tijd is dit toch 200 euro. In ons geval 1% van onze lening. Je alles positief gaan bekijken.
Marco en Bianca

wilma

Ik doe dit ook. Een keer in het kwartaal heb ik 12,50. Dit kan volgens mij geen kwaad. We zijn toch allemaal volwassen of niet ???

jan

Quote from: "wilma"Ik doe dit ook. Een keer in het kwartaal heb ik 12,50. Dit kan volgens mij geen kwaad. We zijn toch allemaal volwassen of niet ???

Wat ik bedoel is, dat je moet voorkomen om te worden be
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

marco

Quote from: "jan"
Quote from: "wilma"Ik doe dit ook. Een keer in het kwartaal heb ik 12,50. Dit kan volgens mij geen kwaad. We zijn toch allemaal volwassen of niet ???

Wat ik bedoel is, dat je moet voorkomen om te worden be
Marco en Bianca

peter

Iedereen is inderdaad verantwoordelijk voor zijn eigendaden. Om wat extra inkomsten te genereren kun je hiervan gebruik maken. Als je diep in de schulden zit, is 50 euro veel geld. Je moet er goed mee weten om te gaan.
Peter
Administrator Forum

Just

Ik heb mij aangemeld, mijn saldo is nu 1,25. Ik hoef niets te kopen.