Afbetalen vanuit het buitenland

Started by Buster, Feb 17, 2010, 09:41 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wie o wie heeft er ervaring mee?

Situatie;
Afbetalingen lopen, nu 3 jaar.
Netjes op tijd.
In Nederland is geen werk voor ons, in Frankrijk wel.
Alles lijkt te gaan lukken.
Maar nu vraag ik me af,.....
Kunnen schuldeisers hier moeilijk over doen?
We blijven gewoon afbetalen, zijn vindbaar, houden bankrekening in Nederland.
Of gaan ze in blinde paniek het als vluchtgedrag zien en loonbeslag leggen?

Wie weet of hier regels voor zijn?
De enige afspraak die we met ze hebben is; betaal op tijd je termijn of het hele bedrag is in 1x opeisbaar.
We vallen ook niet in een regeling van het GKB of WSNP, we doen dit "particulier"

Groetjes, Buster

Dick

Buster,

Zolang jullie voldoen aan jullie verplichtingen is er niets aan de hand. De afspraak die jullie hebben gemaakt is m.i. duidelijk. Als je onder een regeling valt zoals de WSNP moet je afspraken maken met de bewindvoerder. Hij beslist of iets doorgaat of niet. In de WSNP moet je zoveel mogelijk inkomen generen om je schulden af te lossen.

Maar om het e.a. uit te sluiten zou je contact met hun kunnen opnemen en jullie plannen overleggen. Hoelang moeten jullie nog afbetalen?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Hoi Dick,

Officieel nog tot eind 2013.
Daarnaast loopt er nog een lening bij familie waarbij de afspraak is dat het afbetalen pas begint
aan het einde van onze "7 magere jaren".

De schulden staan op 1 naam, die van mijn man, en we zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Na 2 jaar GKB kwam hij zonder werk en konden we de betalingsplicht niet meer voldoen.
Na het be

Dick

Quote from: "Buster"Hoi Dick,

Officieel nog tot eind 2013.
Daarnaast loopt er nog een lening bij familie waarbij de afspraak is dat het afbetalen pas begint
aan het einde van onze "7 magere jaren".

De schulden staan op 1 naam, die van mijn man, en we zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Na 2 jaar GKB kwam hij zonder werk en konden we de betalingsplicht niet meer voldoen.
Na het be
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info