Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

may

@ buster.

Ik ken niet heel het verhaal ik vind het heel fijn om te lezen dat het er allemaal wat rooskleuriger uitziet.

En hartstikke gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Groetjes

Buster

Tijd voor weer een update;

Baby gewijs gaat alles goed.

Qua werk stukken minder.
Man is nog steeds werkloos, en bezig met een uitkering.
Ik heb een klein contract als invaller weten te krijgen.
Werk is niet leuk, frustrerend en het liefst zou ik wat anders gaan doen.
Maar na 75 afwijzingen in een ander werkveld moet ik toch ook realiseren dat dat hem niet gaat worden.

De aankomende maand redden we de vaste lasten niet, laat staan de afbetalingen.
Ooit hebben we elkaar beloofd dat we nooit meer een slechte winter zouden hebben.
Maar ik voel hem nu al naderen.

Baal gewoon als een stekker.
We zijn verdorie al over de helft!
Een dikke 3,5 jaar bezig met afbetalen.
Waarom kan het nou nooit eens gewoon gaan.    >:(

Dick

Gelukkig dat het Baby gewijs goed gaat, (leuk) werk krijgen is vandaag de dag moeilijk. Ik hoop dat je een zachte winter krijgt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Nou,...

Vandaag bij het UWV geweest, het ziet ernaar uit dat met of zonder hulp mijn man in elk geval voor februari aan de slag kan voor in elk geval het minimumloon (bijstandsniveau)
Ik ben door de zwangerschap minder goed bemiddelbaar en heb dus nu een soort van "vakantie" van 32 weken.

Omscholing via het UWV tot schuld hulpverlener zit er niet in.
Dan had ik onder de 27 moeten zijn, zonder diploma.

Ik heb bedacht dat ik me in elk geval ga aanmelden als vrijwilliger via Humanitas, als administratie buddie. En daarna zie ik wel. Thuis zitten met de functie broedmachine is niet voor mij weggelegd.

We hebben in elk geval recht op een uitkering met terugwerkende kracht.
Tot wanneer is nog even onduidelijk aangezien er meerdere data rondzwerven in het systeem. Ik denk 21 oktober, zij denken 29 november.
Dus die battle gaan we nog krijgen.

Tot zover de update

Kaatje

Buster, fijn zeg dat je man in ieder geval voor februari aan de slag kan!
Bij Humanitas zullen ze vast genoeg vrijwilligers zoeken lijkt me. En vrijwilligerswerk is ook werk. Ok, je krijgt er niet voor betaald, maar je doet wel iets. En zeker als thuiszitten als broedmachine niet voor je weg is gelegd, is dit toch een goede tussenoplossing?

Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben vanaf wanneer je de uitkering krijgt! Hoop voor jullie dat het positief uitpakt.

Dick

Buster, het klint goed dat je man aan het werk kan. Van schuldhulpverlener had ik meer verwacht, dat mensen met levenservaring en een diploma daarvoor de meest geschikte kandidaten zijn. Je hebt niets aan een schuldhulpverlener zonder levenservaring. Het klinkt als een soort discriminatie naar leeftijd.
Mvgr

Dick

Buster

Ja dat klopt, alleen kansarme jongeren helpen ze nog aan een opleiding. De rest word geacht met eigen middelen om te scholen of het te doen met de opleiding die je al hebt.

Nog een keer 15 jaar kinderopvang zie ik niet zitten, dus dan maar hard sparen voor een opleiding,...
Zucht.

marco

He Buster, goed dat je man weer aan het werk is, jammer dat ze jou kwaliteiten niet goed weten in te schatten. Het praat veel fijner met iemand met een rugzakje met ervaring dan een jeudige die hulpverlener is geworden omdat er niets anders voor hem of haar konden vinden.
Marco en Bianca

Buster

hahaha, ja ik zie het mens in het GKB in Rotterdam nog voor me zitten, vorig jaar,...

"Tja mevrouw, IK heb de regels niet gemaakt hoor,..."

Ik ga het nu via Humanitas proberen.
Heb me aangemeld als vrijwilliger en zij geven ook trainingen, wie weet kan ik zo makkelijker doorstromen of vrijstellingen krijgen.
De volledige opleiding (lees 8 lesdagen en 3 maanden stage) is

Dick

Het is voor jullie best goed als jullie de VTLB als maatstaf voor de aflossingen. Dan kan je tenministe nog een beetje leven.
Mvgr

Dick

Buster

Nou, hoe "leuk" het gesprek ook was met de dame van werk-begeleiding, de dame van de inkomens toewijzing was heeeeeeel anders,....

Zitten we na een dikke 1,5 maand ein-de-lijk op dat gesprek waar de toewijzing wel of niet zou vallen zegt madame; "U heeft helemaal geen recht op een uitkering, u had WW aan moeten vragen,..."

Goed, is zal haar houding, het stroeve gesprek en mijn bijna hormonale reactie maar achterwege laten,...
Uiteindelijk zou ze wel een voorschot overmaken (na 5 minuten bedelen)

Ik heb bij thuiskomst als de sodemieter WW aangevraagd, huur en zorgtoeslag ook gelijk.
Al rekenend kwam ik erachter dat ik recht heb op 16 maanden WW, vlak onder het bijstandsniveau, dus worden we alsnog bijgespijkerd uit dat potje,..

Het is eigenlijk van de zotte dat dit zo gaat. De dame bij de intake had mij hier al op moeten wijzen! De dame van de werkbegeleiding had dit ook kunnen zien.
Fijn dat werken met "afdelingen", communiceren ho maar,...

Maar goed, ik word dus (als het goed is) vandaag of maandag gebeld om de aanvraag door te lopen. En dan nu echt (hoop ik)  

Mispoes,... ben net de brievenbus gaan openen, de WW wil allerlei stukken van me, die ik niet of niet meer heb. Met als gevolg dat ik voor een document of 6 weer afhankelijk ben van de laatste "camping" werkgever, je weet wel, die zo ontzettend langzaam is met het overmaken van geld en papieren,.....

Ondertussen wachtten we nog steeds op een nabetaling die in oktober beloofd was, bij de betaling van september hoorde en ergens in december aan zou moeten komen,...
En met de kerstdagen ertussen zal het wel weer een week of wat duren voor ik

blabla

Nog even tanden bijten! Binnekort ben je enorm blij dat je zoveel moeite hebt gedaan voor het in orde krijgen van deze papierbundel!

Kaatje

Wat vervelend zeg dat in het beginstadium niemand je het juiste heeft verteld en dat je daar nu achter moet komen. Dat is wel ontzettend balen zeg!

En kan je je camping werkgever niet onder druk zetten voor die papieren? En mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je die andere papieren die je eerder wel had, nu niet meer hebt? Het is toch verstandiger om papieren inzake werk en belastingen toch minimaal 5 jaar te bewaren? De papieren die je niet hebt daar kunnen jullie niets aan doen.

Ik duim voor jullie dat de camping werkgever zich nu van zijn andere kant laat zien en dat hij nu wel een keer papieren en geld snel kan regelen voor jullie!

Ik snap heel goed dat je hier intussen wel heel moe van wordt, juist omdat je nu met deze aanvragen afhankelijk bent van anderen.

Buster

In onwetendheid weggedaan, heb dan ook niet voor niks 16 maanden recht op WW.

Dat onder druk zetten gaat moeilijk.
Alles loopt via de eigenaar, en die zegt wel dat hij erachter aan zit, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
In Frankrijk gaat alles langzamer en je moet fyziek aanwezig zijn om alles geregeld te krijgen, via mail of telefoon voeren ze niks uit.
3x raden waar de eigenaar zit; juist, in NL.

Die papieren die ik niet meer heb kan ik wel weer opvragen, maar daar zal wel weer een week of wat overheen gaan i.v.m. Kerstsluiting. Maar goed, dat is dus nog te overzien,...
Juist de papieren uit Frankrijk zijn belangrijk. En dat kan rustig tot februari duren. 

Kaatje

Dat is wel heel erg jammer dat je dat in onwetendheid hebt gedaan. Maar het belangrijkste is dat je (hoe zuur ook) er nu wat van leert.

Balen zeg dat die eigenaar nu in NL zit en dus dan al helemaal niets zal uitvoeren om voor jullie de papieren in orde te maken. En zeker als je nu min of meer weet dat het rustig tot februari kan duren.

Wat moeten jullie in die tussentijd doen? Krijgen jullie wel inkomen of dat ook niet meer?

Ik wil jullie heel veel kracht en sterkte wensen! Ik blijf voor jullie duimen dat je alle papieren snel bij elkaar zult hebben!