Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Lieve Gewoon,

Zo is het maar net.
Het tellen van zegeningen is minstens zo belangrijk, wellicht belangrijker, dan het tellen van een schulden stand of week budget ;)

lotte

Ik begrijp heel  goed hoe je je voelt op dit moment
vandaar dus gewoon  even een knuffel
hou je haaks dame

Vlinder307

Lieve Buster.
Juist jij die zo strijd voor een baan gun ik deze!!
Dat is dan ook mijn wens voor 2013 een baan voor Buster!
Wou dat ik je ermee kon helpen...

Liefs Vlinder xxx

Buster

Vlinder, je bent een schat!

Zo, ik dacht even een positief bericht over mijn vrienden bij het UWV.

Manlief start volgende week met en opleiding en heeft keurig een bericht gestuurd naar zijn e-coach met de vraag of nog een sollicitatieplicht heeft aangezien hij dan niet beschikbaar is voor werk.

Ik schiet direct in de stress,...
Niet beschikbaar voor werk, dan heb je ook geen recht op WW, toch?
En als zijn WW wegvalt, moeten we dan aanvulende bijstand aan gaan vragen met en wachttijd van 8 weken.
Hij heeft nog geprobeerd om het bericht te verwijderen, maar dat lukte niet.
Paniek, paniek, peeuw, peeuw,...

En ja hoor, nog geen 3 uur later gaat de telefoon, of hij de volgende dag op kantoor wilde komen.
Jullie mogen best weten, ik heb er vannacht van wakker gelegen.

Vanmorgen slinger ik de computer aan en vind uit dat hij recht heeft op vakantie dagen.
Hup, Digi-D, aanvragen,.. pffffff
Manlief vertrok gewapend met het formulier naar het kantoor.

Toen hij terugkwam met de mededeling; niks aan de hand, ik heb zelfs recht op studiedagen, dan ben ik vrijgesteld van sollicitatieplicht, omdat de opleiding leid tot het vinden van werk.
Ik heb het met open mond aangehoord.
Wat een verschil of je nu in het Westen of het Oosten van het land woont.

Dus; de situatie blijft hetzelfde, ik heb nog 1 maand WW en dan is de koek (terecht) op.
Sollicitaties leveren (nog) nik op. Ik concentreer me nu eerst op mijn studie. In juni ben ik klaar en ondertussen zoek ik naar mogelijkheden om in de schuldhulpverlening aan de slag te gaan.
Want ik geloof nooit dat de manager van de plaatselijke AH me voor 6 uur in dienst gaat nemen  ::)

We blijven positief!

*Alles komt goed schatje*

Kaatje

Wat fijn om te horen dat je man geen sollicitatieplicht heeft en dat hij studiedagen heeft. Dat is wel een hele opluchting! Ik hoop echt voor je dat je snel in dit nieuwe jaar een baan vindt die echt bij je past. Ik blijf duimen voor je!

Libra

Lieve, lieve Buster,

;D ;D ;D ;D

Het komt zeker wel goed, schatje!!!!
:-*

Miracle

Wauw ik heb heel veel bewondering voor hoe jullie het doen!!!
Geen andere woorden voor.
Gelukkig zijn jullie niet alleen en vooral ook steun aan elkaar en de kleine, ik denk dat dat heel veel scheelt.
Ik wens jullie alle succes en geluk toe en dat er wonderen mogen gebeuren voor jullie!

djurresmama

net wat anderen zeggen, het komt wel goed.

fijn dat je man die studie mag doen met behoudt van zijn ww.
en lees dat jij bijna ook klaar bent met de cursus. waar doe je die als ik vragen mag?

en een baan vinden is in deze tijd niet het gemakkelijkste.

Buster

Ik ben in de zomer klaar, ik volg en opleiding Schuldhulpverlening, thuis studie.
Het is een nieuwe opleiding waarbij de focus echt ligt op SHV i.p.v. maatschappelijkwerk, of bewindvoering of juridisch.

Het vinden van werk word een lastige idd.
Ik wil liever niet voor een particulier bureau, maar de gemeentes bezuinigen alleen maar.
Een optie zou zijn om voor mezelf te beginnen, maar ja,.. dat vind ik nogal wat.
Genoeg tijd nog om te stoeien met allerlei idee

djurresmama

Nog even dus, met de studie.
Ik heb daar ook naar gekeken, en ook zn studie thuis liggen(reeds allang betaald).
Maar weet namelijk dat niemand voor die examens slaagt. vaak niet zelfs na de 2 of 3e keer.
Twijfel heel erg om hem te gaan doen, wetende dat de examens ook ERG veel GELD kosten.

En idd nog genoeg tijd om te gaan bedenken wat je er mee (kunt) gaan doen.

Idd, werk levert geld op voor in de huishoudpot.

Buster

Schuldenstand;

Kaatje

Super fijn dat alle toeslagen die je aangevraagd hebt ook toegekend zijn! Rondkomen van 1x ww, toeslagen en kinderbijslag is niet makkelijk, maar jullie kunnen dat! Ik heb daar het volste vertrouwen in, ook al is het niet altijd gemakkelijk!

Gelukkig weet je hoe je ook kunt onstpannen zonder geld uit te geven en dat jullie nog steeds blijven genieten van de kleine dingen daar heb ik echt diep respect voor.

Dikke knuffel!

Knibbel

Lieve Buster,

Ook ik ben blij te lezen dat je alle gevraagde toeslagen heb toegekend gekregen. Ik vind dat je het geweldig doet: huishouden, mamma van twee kleintjes en daarnaast nog de discipline opbrengen om een thuisstudie te gaan doen. En dan ook nog eens jullie schuldenlast zo geweldig zien te verlagen. Dat zal niet altijd even makkelijk zijn.

Daarom mag het wel eens gezegd worden: je bent een kanjer.  Ik hoop dan ook van harte dat je heel snel de baan vind die bij je past en waar je je helemaal in kunt vinden en geven. Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het kan zijn wanneer je een baan moet aannemen puur omdat het 'moet'.

Maar, zoals Kaatje al zei, het gaat je zeker lukken.

Liefs El....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Buster,

Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat het leven met schulden eigenlijk het allerzwaarst is tussen de oren.
Juist omdat er totaal geen ruimte zit in het budget ga je de "normale" dingen als een uitje (hoe miniem ook) ontzettend missen.
En elk dubbeltje eerst drie keer om te moeten draaien, tja.....daar wordt niemand blij van!!

Maar nu ga ik eens even tegen jou zeggen wat je zelf altijd als eerste tegen anderen zegt: "kijk eens even terug naar wat jij allemaal al afgelost en opgelost hebt"!! ;)

Je mag, terecht!!, heel erg trots op jezelf zijn dame!!!
Je bent echt een kanjer! :-*

Ik duim zeker met jullie mee dat er, linksom of rechtsom, snel meer inkomen komt.
Want, hoe fijn ook dat je even een helpende hand aangereikt krijgt van in dit geval je moeder, het zou wel heel erg jammer zijn als jullie hierdoor jullie buffer kwijtraken die nu opgebouwd was.

Maar ook hier zeg ik in het volste vertrouwen....het komt wel goed, schatje!!

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel
:-* :-*

geefnietop

Hallo Buster,

Ik vind dat jij/jullie het heel erg goed doen. Echt mijn bewondering er voor. Ik zou willen dat ik op dit moment zoveel veerkracht had. Ik weet zeker dat het met jou/jullie helemaal goed gaat komen.

En geniet lekker van je kleintjes, het gaat zo heel erg snel allemaal. En daar haal je toch je grootste geluk uit. Zij zijn je rijkste bezit....