Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Het is toch eigenlijk een beetje raar dat je aan de ene kant gedwongen wordt om zo snel mogelijk een passende baan te vinden en dat ze aan de andere kant, als het je zelf niet lukt, geen ondersteunende activiteiten aanbieden. En het is geen vooruitzicht dat het aantal werkzoekenden toeneemt, vanaf 1 januari zal ik de ook bij die club horen.

Buster

Kaatje, het klinkt hard, maar wie zich niet aan de regels houd, verliest zijn recht op inkomen en dat scheelt de pot weer heel veel geld.

Nou is het echt bijna onmogelijk om je niet aan de regels te houden, ik bedoel; 1 sollicitatie per week, kom op, ik schrijf er in een rustige week makkelijk 4. De regels zijn dus, alweer, bedacht om mensen eruit te werken die misbruik maken van die regeling.

"Gewoon" lekker solliciteren zou ik zeggen.
Tuurlijk word ik er zo nu en dan ook heel gedemotiveerd van, maar een andere manier is er nou eenmaal niet.

Ik ga volgende week nog eens kijken en informeren naar de omscholing voor de zorg.

Kaatje

ik snap heel goed dat je je aan de regels moet houden en 1 sollicitatie per week is eigenlijk niets. en ik vind het terecht dat ze de mensen er uit willen werken die misbruik van de regels maken.

ik heb je even een berichtje gestuurd, ben met dat fijne formulier voor aanvraag ww bezig. soms zou ik denken dat ik geen hbo niveau heb, jeetje wat een vragen :) maar komt goed, ben bezig :) :)

En solliciteren gaan we zeker doen. We zouden haast een sollicitatietopic aan kunnen maken :) :)

Libra

Lieve Buster,

Quote from: Buster on Dec 05, 2012, 11:11 AM
Zo,... na een dikke vette baaldag weer tijd om te gaan zoeken.

Dat was me heel duidelijk en ik vind het ook heel begrijpelijk!!

Zo,.. net gebeld met het UWV, arm jongetje aan de andere kant van de lijn. Ik heb gevraagd of ze bemiddelen, dat doen ze dus niet, ik moest vooral blijven proberen, positief blijven en proberen een leuke baan te bemachtigen. Verder doen ze niet aan ondersteunende activiteiten.
Er zijn op dit moment 512.000 werkzoekende en het vermoeden is dat dat er alleen maar meer worden,...  Fijn vooruitzicht  ::)

Tja.......wat kun je hier nog op zeggen.......... :(
Ze stellen prachtige regels op en ik begrijp heel goed dat ze het kaf van het koren willen scheiden, maar........ondanks dat ik een grote hekel aan het woordje "maar" heb....wat willen ze nu eigenlijk... ???
Ik snap ook dat dat arme jongetje alleen maar kan doorgeven wat hem van hogerhand opgelegd wordt en dat betekent dat ze gekort worden en er steeds meer bezuinigd wordt zodat er geen ruimte voor bemiddeling of omscholing meer is.

Als je, helaas, in de positie verkeert dat omscholing de enige mogelijkheid nog is om weer aan het werk te komen, ben ik bang dat de regering "de baby met het badwater weggooit"!
Het werkt als het ware een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid in de hand en dat je op een punt komt dat je denkt: "wat willen jullie nu nog eigenlijk van me"?
Hoe je het plooit of keert, dan ben je gewoon om te overleven aangewezen op die uitkering!!
En mijns inziens maken mensen dan misschien langer dan noodzakelijk hier gebruik van.
In de zin van begeleidt mensen en geef ze omscholingsmogelijkheden, zodat ze hun kansen kunnen vergroten om weer een baan te bemachtigen en niet langer een beroep hoeven te doen op een uitkering.

Zo,.. net gebeld met het UWV, arm jongetje aan de andere kant van de lijn.

;D ;D ;D ;D ;D
Ik heb oprecht medelijden met hem!!! ;) ;D ;D
Zul je me daar toch een boze en gefrustreerde Buster aan de lijn krijgen......
Ik vermoed dat die jongen na afloop van het gesprek het gevoel had alsof hij onder een vrachtwagen gelegen had..... ;D ;D

Maar zonder dollen, ik begrijp je frustratie heel goed!!

Hou vol, lieve dame!
Ook voor jou komt er eens een lichtje in de duisternis!

Heel veel liefs
:-*

Buster

hahahaha,

Nee, ik heb doorgaans al snel medelijden met arme jongetjes, zeker als ik het trillende onderlipje kan horen aan de andere kant van de lijn, dan word ik al snel milder en leg mijn situatie uit.

Toen hij begon over het zoeken van en "leuke" baan vloog ik nog wel even door de bocht; Leuk? Oh nee, meneer, dat station ben ik allang gepasseerd, ik wil gewoon werken zodat mijn kinderen niet dakloos worden, dat is alles.

En weer viel er even een stilte,...

Leuk dat je over omscholing begint. Ik zoeken, BBL traject hier in de buurt.
Er is er een te vinden, dan word je opgeleid begeleider en werk je als assistent begeleider.
Functie voor maximaal 24 uur, de opleidingskosten nemen zij voor hun rekening.
Aardig h

tris

Jeetje Buster het zit je ook niet mee wat de banen betreft , het is dus ook niets geworden met Homeworks ? of hebben ze bij jou in de buurt niet genoeg werk ?
gr tris

Buster

Ik sta nu ingeschreven bij Homeworks, bij Tzorg en bij Studentzorg. Ik zal me straks nog even inschrijven bij Medizorg. Het gaat allemaal op oproepbasis en voorlopig ben ik nog niet opgeroepen.

Overigens zou dat voor mij een tijdelijke oplossing zijn hoor.
Ik blijf zoeken naar een baan met een gegarandeerd aantal uren.
Dat slaapt gewoon lekkerder. Moet er niet aan denken als er ineens een maand tussen zit met

Kaatje

heb je de site van studentenwerk.nl ook al ontdekt? daar staan ook veel banen op, weet niet of er zorgbanen tussen staan, maar via die site heb ik al op een paar vacatures gereageerd. ze hebben tijdelijke projecten/banen, maar ook voor een jaar. De naam van de site is misleidend, want ze hebben banen voor iedereen, dus niet alleen voor studenten.

Buster

Thnx, ik had hem al eens eerder bekeken.
Ze hebben idd banen inde buurt, het meeste is commercieel (in de zin van verkoop diensten) maar ik hou ze zeker in de gaten, je weet maar nooit.

Kaatje

ik heb er juist al aardig wat administratieve banen daar gevonden/gezien en op gereageerd. alleen inkomen was voor mij niet hoog genoeg of ik kwam niet in aanmerking omdat ik met oud&nieuw weg ga.

tuthola

Lieve Buster....wat een tegenslagen elke keer weer met solliciteren, ik hoop voor je dat je toch snel een passende baan kan vinden, ben je nog bezig met de cursus van de schuldhulpverlening???

M.vr.gr

Buster

Ja, daar ben ik nog me bezig.

Met alle perikelen rondom december raak ik nu wat achter maar ik wil deze week 2 lessen afronden i.p.v. een en dan ben ik weer bij.
Het werd me twee weken geleden ook even teveel.
De financi

Kaatje

ook voor een hulpverlener kan het allemaal wel eens af en toe iets teveel zijn. Gelukkig heb je het op tijd ingezien en op tijd tijd voor jezelf gemaakt! Ben trots op je!

tuthola

Je kan inderdaad wel is overvoerd worden door alle ellende die schulden of armoede met zich meebrengt, fijn te lezen dat je het maandag weer gaat oppakken en er weer vol voor gaat....petje af.
Ik ben bang dat ze jou in de toekomst hard nodig hebben.

gewoon

Hoi Buster

Snap goed dat je even spaart, de berichten zijn zo negatief die het nieuws halen en dat is niet erg helpend als je eigelijk genoeg hebt aan je eigen zorgen.

Toch zie ik dat het bij jou erg goed gaat, dat wil zeggen de zorgen worden minder, de schuld word nog steeds kleiner, en jij en je man zijn in opleiding, je man zelfs met een baan garantie.

Natuurlijk neem je het per dag, en zijn er teleurstellingen die je pakken, maar er is veel om dankbaar voor te zijn, wat hebben jullie veel voor elkaar gekregen.

Gewoon