Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Bloem2

Als dakloos worden de andere optie is zou ik ook voor de kaasfabriek kiezen!
(en ik lust niet eens kaas ..).

Heb eigenlijk geen idee hoe de kinderopvang precies werkt. Krijg je dat wel
als je man nog thuis is? Daar zitten ook weer regeltjes aan geloof ik.

Ik duim voor je mee dat je snel een positief antwoord op je brief hebt!

Liefs

Buster

Kinderopvang is behoorlijk aan banden gelegd, en terecht vind ik zelf. De wachtlijsten waren altijd super lang. En er werd veel onterecht gebruik gemaakt van plaatsen.

De vergoeding is 1/3 werkgever, 1/3 de overheid en 1/3 de ouders.
Aan de hand van het inkomen verschuift dan de verhouding overheid en ouders.

Dan,.. krijg je 120% van het aantal uren vergoed van de ouder met het kleinste uren contract.
Dus voor 15 contract uren krijg je 18 opvang uren vergoed.
En voor een contract van 40 uur krijg je 48 uur vergoed.
Maar,..  bij de kinderopvang kan je alleen hele of halve dagen afnemen.
Een halve dag is vanaf opening tot 12.30 of van 12.30 tot sluit.
Neem je een hele dag af is dat 10 of 11 uur. Ook al kom je je kind om 15.00 halen, dan nog betaal je voor de hele dag. Op zich logisch, de huur gaat ook gewoon door.

De uren zijn ongeveer

Chrissie

Hier draaien de duimen voor een positief antwoord Buster ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Buster, hoe de opvang werkt is me helemaal duidelijk nu, dank!

Positief verhaal voor je man, ik blijf hopen voor je  :)

Libra

Lieve Buster,

Allereerst wil ik je laten weten dat ik ook heel hard voor julie duim en ik hoop zo dat je man die baan gaat krijgen!!!
Zou fantastisch zijn!!

Ten tweede: je kunt bij de Belastingdienst altijd een andere peildatum vragen (voor huurtoeslagen e.d.) dan die zij aangeven.
Je kunt namelijk aantonen dat jullie inkomen behoorlijk gedaald is ten opzichte van de oorspronkelijke peildatum.
Zeker doen, want je hebt het nu nodig!!

Op het moment dat jullie inkomen op een stabiel punt is aangekomen en eventueel weer hoger is, kun je het weer wijzigen.

Dus niet op een houtje blijven bijten en (ondanks jullie sterke netwerk) het risico lopen dat er wel een kink in de kabel komt.

Belastingdienst bellen lieve dame!!!

Heel veel liefs :-*

Buster

Libra,

Dat gaat voor ons niet op.
Om voor huursubsidie in aanmerking te komen mag je huur niet hoger zijn dan

Libra

Quote from: Buster on Oct 29, 2012, 08:44 PM
Maar je kent me,.. liever gisteren dan morgen ;)

;) Ja, dat ken ik!!

Ik blijf onverminderd duimen voor jullie en ik hoop echt dat je man die baan krijgt!

Heel veel sterkte en succes, maar bovenal heel veel liefs!!

Bloem2

Buster,

jij bent zo'n doorzetter. Het zou me verbazen als jij geen baan hebt
over 4 maanden   :)

Het gaat je gewoon lukken !!!!!!!!!!

lotte

Lieve Buster,

roerige tijden lees ik zo... sorry, ik loop natuurlijk weer achterlijk achter de feiten aan, maar ik hoop dat je me dat een klein beetje kunt vergeven...  ;)

Ik doe net als mijn voorgangster, en sluit me duimend bij ze aan. Hopend dat er voor je man, en voor jou snel een keer positief nieuws komt!

Hou je haaks dame,

Liefs
L

Buster

Lieve Lotte,

(die het overigens lekker rustig aan moet doen nu, en haar dagdoel van de sheet gerust naar morgen mag verschuiven, maar dat terzijde :))

Ik heb gisteren mijn dieptepunt bereikt, maar wel met een grijns op mijn gezicht.  ;D
De vacature van het reinigen van ladyboxen voor 10-20 uur en een vast contract heb ik gemotiveerd en al ingeleverd. Nou kan ik natuurlijk net doen of het schoonmaken aan de lopende band van maandverband emmers mijn carri

djurresmama

@buster,

Heb na te reageren op je bericht in ons verhaal, een groot deel van jou/jullie verhaal gelezen.

En ik kan niks anders doen dan zeggen petje af hoor. ik vind het knap dat jullie dit zelf/samen zo oplossen.
voel me nu net een beetje een zeur met mn eigen verhaal.

Balen dat je nog steeds geen(passende)baan hebt gevonden. maar je hebt nog even de tijd lees ik, en daarnaast kun je het nog twee maand uitzingen met je buffer. Knap.
hier dus geen buffer meer.
Hoe heb je dat gedaan, als ik vragen mag?
Ondanks de schulden toch extra geld aan de kant gezet o.i.d.?
Ik ben nu in excel alles voor 2013 aan het invullen. maar sommige dingen weten we/ik nog niet, en daar baal ik wel van.
Zo hebben we nog geen idee hoe hoog de ziektenkostenverzekering volgend jaar is/wordt bij onze huidige maatschappij, en/of dat het lonend is om over te stappen naar een andere zorgverzekering.

succes met het vinden van een baan. en net wat je zegt inkomen is inkomen, dan idd maar in een kaasfabriek o.i.d. beter iets dan niks zou mn vader hebben gezegt.

Buster

Hoi Djurresmama,

Ten eerste ben je geen zeur, wat je hier leest is maar een draadje, er zijn nog veel meer draadjes over allerlei gebeurtenissen. Het leven met schulden gaat nu eenmaal niet over rozen.
In 2011 en 2012 hadden we heel veel mazzel met een goedkope huurwoning, leven zonder diensten of abonnementen. Ik had de tijd om thuis zo goedkoop mogelijk te leven, manlief had een goed loon en ik zwangerschapsverlof en daarna ww en vervolgens weer ziektewet.

We betaalde toen 4 eisers elk 200 euro. Sparen was ook 200. Tot de lening bij mijn ouders, op aandringen van mijn moeder werd omgezet in een spaarplan. Daar heb ik me strak aan gehouden. Ongeveer 15 maanden x 400 plus wat we al gespaard hadden plus vakantie geld, plus belastinggeld, alles heb ik apart gezet. Met de verhuizing hebben we alles zo goedkoop mogelijk gedaan. Overal gebruik gemaakt van klanten korting, aanbiedingen of bonnen met 15% korting op alles, dat soort dingen. Ondertussen wist ik dat de belastingdienst nog een paar klappen uit ging delen. En ja hoor, 2010, 2011 en 2012 druppelde binnen in een maand. Ik kon gelijk alles betalen. 

Op een rekening na, die doen we nu in termijnen. (had ik over het hoofd gezien)

Na de verhuizing zijn we wel meer huur gaan betalen, maar de rest van de lasten zijn gelijk gebleven, dus we spaarden nog steeds, 3 eisers over en zodoende een buffer voor die twee maanden. Vanaf volgende week is de koek op. Dan kan er niet meer gespaard worden, de aflossingen zijn naar 50 euro gegaan per eiser, dus het aflossen gaat dan langzamer maar we gaan er vanuit dat het tijdelijk is. 

Ik heb vrijdag een gesprek bij de post, dat is geen groot salaris, maar het is meer dan niks.
Ondertussen zoek ik verder naar meer uren. 40 uur minimumloon is toch mooi 1300 euro ongeveer, netto. ;)
Enne, je wil niet weten hoe vaak mijn man me moed in moet praten omdat ik het niet meer zie zitten, of dat hij roept dat het verspilde moeite is want hij kan de volgende dag weer opnieuw beginnen.

Toch is het blijven praten en steeds maar weer in elkaars schoenen gaan staan onze sterkste kant. Uitpraten doe je met begrip, niet met woede.

Veel succes en petje af dat je een buffer hebt en hem dus nu in kan zetten. Als hij op is, is het de kunst hem weer op te bouwen. ;)

mamavantwee

hoi Buster,
ik heb een tip voor je met de gastouderburo's er zijn ook goedkopere die geen 80 euro per maand aan bemiddelingskosten vragen, zelf betaal ik 5 euro aan de gastouder per uur en 25 euro bemiddelingskosten per maand. 

als ik je verhalen hoor over solliciteren dan leef ik met je mee, zelf ben ik vanuit de bijstand gaan werken en heb geluk gehad ik had bij mijn tweede sollicitatie al een baan. ik weet zeker dat je een baan gaat vinden, geef de moed niet op.

lotte

Hallo lieve dame,

wel moed houden hoor, want je bent wel een van mijn grote voorbeelden hier...  ;)

ik zou je graag aan een baan helpen, maar weet alleen even niet waar ik die vandaan moet toveren  ::)

Ik zie het aan mijn buuf, die solliciteert zich ook rot, maar het lukt haar ook niet om er tussen te komen. Het is een groot drama, en wanneer ik alle verhaal lees en hoor over afgewezen sollicitaties, ben ik alleen maar blij, dat ik (in iedergeval nog een jaar) gewoon een baan heb.
Daarna zien we wel weer verder.

Heb je inmiddels al iets gehoord van al je schriftelijke sollicitaties?

liefs en knuffel

Buster

Vandaag en goede dag;

Na betalingen november is de stand