Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Dames,

Mede dankzij jullie berichten, een goed gesprek met mezelf, mn man en en vriendin ben ik vandaag met frisse moed mn toetsenbord opgeklommen (nadat ik eerst een heerlijk ontspannen ochtend heb gehad met de kinderen)

4 sollicitaties heb ik de deur uitgedaan.
1x de post
3x thuiszorg en
1x welzijns stichting

Morgen ga ik na het maken van mn huiswerk eens kijken wat er te krijgen is an schuldhulpverlening in de buurt.
Nee, niet voor ons, maar voor een sollicitatie.  ;)

Kortom ik heb de knop even omgezet van; wat is er straks niet, naar; wat ga ik doen.

Turfje

Zit net je verhaal weer ff bij te lezen Buster.
Gelukkig dat je weer de knop omgezet hebt!
Zal duimen voor je dat 1 van de sollicitaties je een baan gaat opleveren.
Succes!

Turfje.

Kaatje

Super zeg dat je die knop om hebt gezet!! Ben trots op je!

En ook ik duim dat je alleen maar positief nieuws krijgt op je sollicitaties!

strijdlust

Super Buster dat je de knop weer hebt kunnen omzetten, meestal is dat al de ingang naar meerdere positieve gebeurtenissen.

Hoop dat je snel een positief bericht krijgt op je sollicitatie's

Ik heb gister te horen gekregen dat mijn contract verlengt wordt met een Jaar, dus dat is wel heel fijn. Aan andere kant is mijn werk eigenlijk te zwaar gezien mijn gezondheid, maar goed toch een beetje financi

Libra

Lieve Buster,

Linksom of rechtsom, met jouw spirit kan het niet anders, dan dat het goed gaat komen!

Je bent al lekker bezig met je cursus, dus misschien is het ook een idee om naar een betaalde stageplek te kijken.
Of als het helemaal niet anders kan, voor het moment onbetaald.
Als je eenmaal binnen bent, kunnen er zomaar andere mogelijkheden op je pad komen!

Ik duim voor je dat er snel een heleboel positief nieuws op je pad komt!!

Heel veel liefs

Vlinder307

Ik hoop oprecht voor je dat je sollicitatie's een positieve wending krijgen!
Ben heel benieuwd !! Enig idee hoelang je moet wachten??
Hoe gaat het verder met de baby??

Liefs Vlinder..

Buster

Sollicitatie cijfers;

6 sollicitaties gedaan.
2 afwijzingen, 1x portefeuille
Gastouderbureau heb ik afgezegd.

De laatste sollicitatie is een gerichte en daar ben ik super enthousiast over.
Als woon begeleider voor een stichting die ouderen en chronisch zieken begeleid met zo veel mogelijk zelfstandigheid.
Ik heb in de brief duidelijk gemaakt dat ik naast de sociale en fysieke begeleiding ook iets te bieden heb als het gaat om administratieve begeleiding.
Die tip kreeg ik van een schoonzus, die ook in de zorg werkt en het regelmatig meemaakt dat het daar op vast loopt. Ouderen die de boel niet goed op orde hebben, of gewoonweg de touwtjes niet meer aan elkaar kunnen knopen en om dan nog eens een keer maatschappelijk werk in te zetten, dat is voor die mensen heel aangrijpend.

Dat word dus nu mijn zoek profiel; zorg instellingen (ik heb per slot van rekening MBO 4) en dan de slag maken naar het schulden gebeuren.

Man wat geeft dat een energie,...

Het Gastouder gebeuren ging me steeds meer tegenstaan. Ik had in mijn hoofd zitten dat er een kind werd geplaatst en die zou dan mee kunnen draaien in ons leuke, pedagogisch verantwoorde gezin. Maar het kwam er steeds meer op neer dat er;
- geen kind voor 5 dagen geplaatst zou gaan worden
- de GGD onaangekondigd ook op niet-opvang-dagen hier een onderzoek mag gaan doen
- het opvang kind ten alle tijden voorgaat en dus het ten koste gaat van mijn eigen kinderen
- kosten die ik moet maken (aanschaf spullen, aanpassingen in huis, EHBO cursus, VOG aanvraag)
en wat voor mij de druppel was, is dat onze hond eventueel de hele dag in de bench zou moeten, met de deur dicht.

En dat alles voor maximaal

Kaatje

buster dat is balen zeg! stond dat niet in de eisenlijst bij de vacature????

en insuline spuiten kan je toch leren???

maar wel fijn dat het energie geeft om te solliciteren,

maar het is totaal niet fijn om afwijzingen te krijgen.
als ik goed meegeteld heb, heb je op 4 al een antwoord gekregen en wacht je nog op 2 reacties?

Vlinder307

Lieve Buster,

Heel bijzonder dat je afgewezen wordt op "insuline spuiten" in vrijwel elke zorgsector (ook al heb je dit tijdens je opleiding gehad) moet je voor dit soort handelingen een cursus volgen en een jaarlijkse bijscholing wil je BIG geregistreerd staan!
Dus ook kandidaten die wel deze extra trainingen gevolgd hebben zullen dit weer opnieuw moeten doen als het verlopen is.

In de zorg is altijd veel werk dus de kansen zijn best groot in die branche (jammer dat je niet in de buurt woon waar ik werk want dan had ik gelijk een vacature voor je  :()
Je schrijft dat je MBO 4 hebt is dit SPW niveau 4 ?

lotte

Lieve Buster,

op het moment, dat jij wel even echt wat steun kunt gebruiken, besluit mijn laptop definitief te crashen....grrrr
en nu ik eindelijk weer online ben, lees ik dat je jezelf in zo

Chrissie

Lieve Buster,

Bij jou hetzelfde verhaal als bij Mark ik wil heel veel zeggen maar het komt er niet goed uit... dus het wordt een kort maar krachtig berichtje, Je bent een kanjer ben hartstikke trots op je :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tinkelbel

Lieve Buster,

Ondanks dat m'n hoofd overloopt van de vele vergaderingen de afgelopen dagen wil ik je toch een hart onder de riem steken...waarom ??? Omdat jij ook altijd klaarstaat voor een ander :)

en ja...ik ben echt moe en zal genieten van een weekend.....hoewel, ik moet zondag werken! Maar ik dwaal af....

Buster.....de aanhouder wint ;)..jij gaat ervoor....voel je sterk....een beetje geduld en de baan die op je wacht komt eraan :) :)

Liefs van mij :D

Buster

@ Lotte,

Das het voordeel van hormonen, ze komen in en razend tempo maar zijn gelukkig ook weer zo gezakt. Daarbij heb ik een hele lieve man ;)
Baal wel hoor, begrijp me goed, maar ik zie weer mogelijkheden en dan kan ik weer verder met energie.

@ Vlinder, ik heb SCW dat is i.p.v. pedagogisch, cultureel werk. Voor in buurthuizen zeg maar.
De opleiding die ik daarvoor heb gedaan was huishoudschool. Waar het om ging was de verzorgende module, ze bood idd wel aan dat ik die module bij hun kon volgen, in een andere functie. Voor het geval ik me om wilde laten scholen,... Maar ik heb haar verteld dat ik al een opleiding aan het doen was, 2 kinderen heb en een dag helaas maar 24 uur heeft.

De tekst in de vacature was (vind ik) nogal misleidend.
"woonbegeleider" met daarbij en stukje uitleg over hoe sociaal en maatgericht de instelling is met als hoofdtaak de zelfstandigheid van een cli

Bloem2

Wat een domper Buster. Kan me voorstellen dat je helemaal enthousiast werd.
Daar krijg je dan nieuwe energie van h

Buster

ik ben net terug gebeld door post.nl

Binnen 2 weken krijg ik een oproep voor een vervolggesprek.
Opbrengsten voor 17,5 uur werk, in 5 dagen, inclusief reistijd is