Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Libra

Quote from: Buster on Oct 08, 2012, 01:56 PM
Deze maand zal ik de eisers moeten schrijven dat de aflossingen gehalveerd gaan worden.
(bijgevoegd de stukken van het UWV)
Ben daar best zenuwachtig voor, stel ze zeggen nee, dan moeten we in het uiterste geval terug naar de beslag vrije voet, en niet dat we daar nou mega boven zitten maar het zijn voor ons de krenten in de pap.

Kan me goed voorstellen dat je hier zenuwachtig over bent, maar aan de andere kant, nee heb je al, ja kun je krijgen!!
Maar duim mee met je en voor je!! :-*

Quote from: Buster on Oct 08, 2012, 01:56 PM
Manlief solliciteert nog steeds door.
Van de week had hij binnen 5 minuten een afwijzing binnen (hoe bedoel je screenen op leeftijd,..)

Welnee Buster,........hoe kun je dat nou in godsnaam zeggen ???
Volgens onze geleerden in Den Haag is het heel hard nodig dat we met z'n allen langer doorwerken en hebben we die ervaren mensen hard nodig!! :P
Ik screen zelf de advertenties ook al en als ze daarin schrijven "ons jonge en dynamische team" neem ik nog niet eens meer de moeite om te solliciteren!! >:(
Ze zien me aankomen!!
Morgen word ik 53..... ;) ;D ;D ;D

Maar in ieder geval ben je lekker bezig en dan ook nog eens met wat het meest belangrijk is....je heerlijke kindjes ;) ;D

Liefs

Bloem2

Buster,

Het feit dat jij zelf het initiatief neemt om de schuldeisers aan te schrijven met de mededeling van UWV erbij kan, naar mijn mening, alleen maar in je voordeel pleiten.

Het geeft aan dat je (nog steeds) betrokken bent bij je schulden

tinkelbel

Buster,

Wat goed dat je met een opleiding begint!! en als ik het goed heb, ben je zelfs al begonnen toch ??? 

Ik kan je geen advies geven in hoe te handelen maar zover ik lees ben je goed bezig! :D

Alles goed met de kids?

Groet :D

Vlinder307

In welke sector wil je man werkzaam zijn?
Volgens mij is het ook erg regiogebonden , hier is (als je alles aan wilt pakken) nog werk "genoeg".
Wat ik niet begrijp is dat mijn zwager die een soort van rolgordijnenfabriek bezit geen mensen kan krijgen en is aangewezen op dure uitzendbureau's.

Ben ook wel benieuwd of je al aan je opleiding begonnen bent!

Liefs Vlinder en thxss voor je positieve bijdragen ze doen me goed (kan ik er weer ff tegen)

Xxx

Kaatje

Buster, ik duim ook voor jullie mee, dat jullie overal een ja op te horen krijgen :)
en ik duim ook dat je man redelijk snel een baan kan vinden en krijgen.ik vind dat bedrijven moeten stoppen om naar leeftijd te kijjken, kijk naar de capaciteiten van een mens en niet naar dat getal van leeftijd.

Buster

Ik ben inmiddels begonnen met de opleiding, vorige week.

Het is wel de thuis variant, maar dat mag de pret niet drukken.
De eerste opdrachten gingen over je kennis van de hulpverlening.
Oorzaken van schulden, wat een goede hulpverlening oplevert voor de maatschappij en over consuminderen.
Dus ik braaf tikken,.. ingeleverd,... bleek dat je er wat hoofdstukken voor moest lezen.

Ik lezen en wat bleek, ik wist het al. Dus punten gescoord bij de leraar hahahaha.

strijdlust

Hee Buster,

Super dat je die opleiding gaat doen, en misschien economisch ook nog wel heel slim!
Er is volgens mij op dit moment al een hele generatie die echt geen idee heeft van hoe om te gaan met geld, en er komt ook nog weer een hele nieuwe generatie aan. ;)

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik soms schrik van wat de budget coaches in rekening brengen, pff.

Ik ben ook voor mezelf aan ori

tuthola

Ik hoop inderdaad dat je schuldeisers accoord gaan met je voorstel....wanneer ga je wat horen daarover?

Vol bewondering lees ik je verhaal over studeren, kinderen opvoeden, schulden aanpakken en ook hier mensen aanmoedigen om door te gaan .....dikke 10 verdien je....

Buster

Pffff,...

Ik zit er even helemaal doorheen.
Vandaag en mevrouw op bezoek van het Gastouderbureau waar ik me heb ingeschreven als gastouder. Gisteravond al gezien wat heel hard werken me bruto zou opleveren en vrolijk word je er niet van. Als ik het al voor elkaar krijg om 5 dagen een kind geplaatst te krijgen voor 8 uur op een dag verdien ik op jaarbasis nog geen

Vlinder307

Lieve Buster,

Met verbazing lees ik je verhaal het bevestigd maar weer eens hoe krom het allemaal in elkaar zit in ons landje.. >:( >:( >:( Mensen die willen werken worden gewoon gestraft! Ik heb er gewoon geen woorden voor..

Dit moet je zowiezo niet willen Buster laat mij eens even meedenken ..
Als ik het goed begrijp is jou man straks thuis dus zou jij evt ook overdag kunnen werken?

Ik weet niet welke diploma's jij hebt of ervaringen maar hier worden zowiezo wel regelmatig huishoudelijke hulpen gevraagd dat verdiend in ieder geval een stuk beter.

Ook in de zorg is veel werk met name in de weekenden betaald het (bij ons 160 prct) ik weet niet welke kant je op wilt en wat de mogelijkheden qua tijden zijn anders zou ik eens met je mee kunnen kijken.

Liefs Vlinder ....en kom op je hebt de juiste keuze gemaakt !

tinkelbel

inderdaad..pffff :(

allerlei werkplekken schieten door m'n gedachten maar om je verder te kunnen helpen of meedenken is het handig om te weten aan welke kant van Nederland je woont.....
ik dacht een keer iets gelezen te hebben over het Oosten van het land?

Waar denk ik aan?????? Crisisopvang voor kinderen (wordt ook betaald)? Mc Donalds? iets van een tolk? Je hebt een tijdje in Frankrijk gewoont..
Verkoopster?

Pffff......ik zal er 'ns goed over nadenken ???

Maar voor nu....neem vanavond je rust, praat erover en met een beetje geluk komt er deze week iets moois op je pad :)

Ik wens.........

Libra

Lieve Buster,

Ik begrijp zo goed dat je er even helemaal doorheen zit!!
Het is ook te gek om los te lopen! :'(

Het idee van Tinkelbel vind ik eigenlijk nog niet eens zo gek!
Jouw frans zal inderdaad heel goed zijn en als je man eventueel thuis komt te zitten, zouden jullie kunnen proberen de taken om te draaien.
Ik weet het........jij bent hun moeder en dit zal je heel erg aan het hart gaan.
Maar aan de andere kant is het denk ik nog veel zuurder als je straks geen geld meer hebt voor de boodschappen..... :(

Die schuldeisers.....pfff......ja, doeg!!! even achteraan sluiten hoor!

Ik hoop dat je echt heel snel hier een oplossing voor kunt vinden!
Pieker me suf, maar......ik woon helaas aan de andere kant van het land, dus vacatures hier in de buurt schiet je niets mee op.

Duimen doe ik zeker voor je!

Heel veel sterkte en liefs
:-*

Kaatje

Een hele dikke knuffel voor jou!!!!!

ik wil ook heel graag met je meedenken voor een job voor jou en/of je man!

hebben jullie trouwens een linkedin profiel? werkt vaak ook wel om een baan te zoeken.

Buster

Dank je wel meiden,

Ik zit op dit moment ook gewoon vast tussen hormonen, een lijf wat nog niet helemaal op en top is en het aard van het beestje; denken in consequenties i.p.v. mogelijkheden.
Schone taak dus om dat om te zetten, niet teveel tegelijk willen doen en prioriteiten stellen.

Om even iets te ontzenuwen,.. mijn Frans is echt ver te zoeken. Ik kan iemand bedienen en een plaatsje op de camping wijzen en de stroom aansluiten en daarna houd het op ;)
Net als mijn Duits, waarin in accentloos kan vragen of iemand de bon wil en dan is het "slus" ;)

Wat ik inmiddels weet dat niet werkt;
een winkel (ik heb geen detail ervaring)
administratie (ik heb geen diploma's)
ondersteunend in het onderwijs (bezuinigingen)
kinderopvang (bezuinigingen)

Waar ik me nu inderdaad op ga richten is;
Huishoudelijke hulp (zolang het PGB strekt)
Opvang voor MLK kinderen (ook PGB of WMO gefinancierd)
Postbode (ik heb zowaar een jaar ervaring, waarom niet)
En pogingen wagen richting de schuldhulpverlening, nooit geschoten,...

Het gastouder gebeuren ga ik nog wel even doorzetten, je wet maar nooit en al was het een dag opvang bieden, das toch weer mooi meegenomen.

En met alle perikelen merk ik dat ik te weinig oog en tijd maak voor de kleine meid.
Manlief begon vandaag over "sprongetje" omdat ze lag te huilen en ineens schiet er door mn hoofd, ja, dat is ook zo,.... voel me dan gelijk een waardeloze moeder en daar gaan de hormonen weer.

Ik heb reden genoeg om vooral niet bij de pakken neer te gaan zitten, en gelukkig een kei in relativeringsvermogen naast me staan en samen komen we er wel.
Het slaapt alleen een stuk beter als ik weet waar in in februari aan toe ben.

Jullie woorden doen me goed, dank je wel ;)

ps Kaatje, die heb ik, ben ook aangesloten op de ondernemers kring in de omgeving, die hebben wel eens vacatures maar allemaal kantoorbanen waar ik geen kaas van heb gegeten, helaas,..

Kaatje

post rondbrengen heb ik ook gedaan! alleen vond ik dat niet altijd even leuk.

is er niet een postsorteercentrum bij je in de buurt? zit je droog en werk je met post. ik heb dat een tijdje gedaan, voornamelijk tijdens kerstperiode zoeken ze vaak mensen en de goede willen ze vaak wel houden (is wel uitzendwerk).

en ga zeker ook voor de schuldhulpverlening en op het moment dat je die brief/mail schrijft, denk je alleen maar: ik wil die baan en ik krijg die baan! helpt soms  ;D ;D ;D

ik zit juist in zo'n kantoorbaan, maar t klopt wel dat ze vaak diploma's vragen of veel ervaring.