Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

peter

Buster,

Hier ook een virtuele arm. Misschien moet het wel zo zijn. Het is ook goed voor jou.
Peter
Administrator Forum

Buster

Daar zeg je wat Peter,...

Ik zou inmiddels moeten weten dat bij ons alles altijd met een reden gebeurt.
Toch zou ik wel eens willen dat de weg ernaartoe wat minder hobbelig was.
Aan de andere kant zie ik om me heen genoeg vrienden die ook in zwaar weer zitten nu.
Die hebben alleen nog niet de omschakeling gemaakt van het leven met een klein budget.
Het gat wat wij nu eventueel oplopen is simpel gedicht.
Er kan minder worden gespaard en als de nood echt aan de man komt door een extra rekening die onze buffer niet trekt verkopen we de auto.

Hoe dan ook is de zorg en voeding van de kinderen nooit in het geding.
Dat scheelt weer een hele berg zorg.
Het is echt verbazend waar je in 5 jaar tijd aan kan wennen,...

peter

Je leert ook om te leven onder het minimum. Als je dit kan, kan je alles aan.

Dit is een van de grootste levenslessen die ik heb opgedaan.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Wat vind ik dit allemaal fijn om te zien hoe jullie met elkaar omgaan.

QuoteIk zou inmiddels moeten weten dat bij ons alles altijd met een reden gebeurt.
Toch zou ik wel eens willen dat de weg ernaartoe wat minder hobbelig was.

Heel herkenbaar, maar ik heb mezelf altijd geleerd dat het leven nooit over rozen zal gaan en dat je van
iedere hobbel sterker wordt.  Je doet het goed Buster!

** zie wie het schrijft iemand die zelf op het moment jantje lacht, jantje huilt is  ;D ***
maar die wel weet dat het zo is.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Wat vind ik dit allemaal fijn om te zien hoe jullie met elkaar omgaan.

Chris, het leven is al zwaar genoeg, daar hoeven we echt geen steentje meer aan bij te dragen.

Het is een heerlijke verademing, dit forum!

Chrissie

QuoteHet is een heerlijke verademing, dit forum!

Inderdaad, je steunt, je begrijpt elkaar en doordat je het van je afschrijft geeft het lucht en dat zorgt ervoor dat je het allemaal beter aankan.

Chrissie

Heb vandaag op een bijeenkomst voor onze woning een black-out gehad, heb een potje zitten janken toen ik thuis was, mijn hoofd zit bij het minste geringste vol hartstikke ellendig maar als ik dit allemaal lees dan geeft het mij als burger zelfs moed. Ik ben er nu weer doorheen maar dan kan ik dubbel zoveel genieten van jullie het begrip voor elkaar is gewoon fantastisch.

Buster

Zo, en dan kaats ik hem gelijk even terug; daar draag jij dus ook aan bij!

Buster

Zwanger + UWV = vroegtijdige wee

Chrissie

Weet zo even niets te zeggen, maar ik begrijp het hartstikke goed
dat je er ziek van bent.
Een hele dikke knuffel en een virtuele arm van mij! :-*

Kaatje

van mij ook een hele dikke knuffel!

het zit jullie echt niet mee!! Juist omdat jullie niet van de staat wilden leven, krijg je dit. Begrijpen doe ik het niet, maar zo zit blijkbaar alle regelgeving in elkaar.

Pas ondanks alles heel goed op jezelf en je gezinnetje! knuffel

peter

Buster,

Ik zou er ook ziek van zijn. Je hebt alles gedaan wat in jullie mogelijkheden lag om voor inkomen te zorgen. Jullie verdienen beter. Ik kan jullie alleen virtueel een dikke knuffel geven.

Peter
Administrator Forum

lotte

jezus, excusez moi le mot, maar er wordt jullie toch wel echt weinig bespaard om dit moment.

wanneer ik dit soor dingen lees, denk ik bij mezelf, waar doe ik het toch allemaal voor. Er is altijd wel weer een rottig bedacht regeltje, waardoor je weer in de kou staat.

Het enige dat ik kan doen, is een virtuele arm om je heen slaan. Hou je haaks

Buster

Om niet helemaal in het negatieve te blijven hangen;

Manlief had vandaag een "speeddate" met diverse uitzendbureau's bij het UWV.
Bij binnenkomst staat hij daar keurig met zijn (door mij) samengestelde map.
Voor ze werden losgelaten op de uitzend bureau's een korte stoom cursus digitaal UWV.
Of hij wilde inloggen met zijn DigiD om via zijn werkmap uitleg te krijgen hoe de site van werk.nl werkt.

Laat ik hem dat gisteren al hebben uitgelegd, plus zijn profiel ingevuld.

Nadat de rest van de mensen was vertrokken naar de bureau's bleef hij nog wat kletsen met de enige niet digitale werkcoach aanwezig. Uitgelegd dat hij zo blij was dat alles tegenwoordig digitaal gaat zodat je niet tegenover een dame zit die net doet of je geld komt stelen.
Dit was niet aan dovemansoren besteed. En het werd een leuk gesprek. Niet vruchtbaar maar wel leuk.

Vervolgens is hij naar het bureau van Randstad gestapt.
Verhaal uitgelegd, jaar gewerkt voor jullie, wil nu een opleiding doen, we willen graag verhuizen.
"Ja, meneer maar dat is niet mijn branche" dus mijn man legt uit dat de 2 dames die hem zijn toegewezen onbereikbaar lijken en dat hij dat een beetje een asociale actie vind nadat je een jaar lang, onberispelijk veel geld voor die afdeling hebt binnen gehaald.

De mevrouw kende de 2 dames, rolde wat met haar ogen en had nog wel een vriendin, via via die daar ook lijntjes had lopen en ging haar best doen wat voor elkaar te krijgen.

Na allerlei negatieve berichten is het ook fijn om weer eens te melden dat er ook weer menselijke gesprekken hebben plaatsgevonden. Zonder dat soort momenten hou je het gewoon niet vol.
We hebben in elk geval na vanmorgen weer nieuwe idee

Kaatje

Buster, dit is zo ontzettend fijn voor jullie! Ook al is er nu geen resultaat dat je man nieuw werk heeft, maar heeft wel goede gesprekken gehad en dat mensen toch voor hem bezig gaan. Echt super! Het is jullie zo gegund!

Hoop en duim voor jullie dat je man snel wat kan vinden :)