Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Dat is echt supermooi nieuws om zo voor de kerst te lezen :) :)
Geniet ervan!

JackenFleur

Erg fijn nieuws!! Jullie gaan inderdaad knallend het jaar in  ;D

Buster

Het is zover,.....

Er is een mijlpaal gehaald! (Dansje,.. Dansje,... Dansje,....)

Januari 2012

Kaatje

Ik dans met je mee!
Echt super zeg dat je onder de

Dick

Gefeliciteerd, dit is een mijlpaal!!!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Ik dans ook met je mee!
Dit heb je toch maar even goed voor elkaar gebokst, op naar de volgende mijlpaal ;)

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Peter
Administrator Forum

Bloem2

Fantastisch Buster, dikke pluim!

Buster

Soms zit het mee,...

Mijn man heeft gisteren, samen met alle uitzendkrachten, een gesprek gehad over de toekomst.
Geen van de contracten worden verlengd.
I.v.m. de bezuinigingen en het uitblijven van de vergrijzingsgolf met 3 jaar is er de komende periode domweg geen werk genoeg. In 2015 hebben ze weer 75 man personeel nodig, maar ja, dat is over 3 jaar. Het contract loopt af per 1 mei.

Wel heeft hij een 0 uren contract aangeboden gekregen.
Hij kan ook een nieuwe opleiding daar krijgen waarbij hij voor 2 maanden gegarandeerd volledig uitbetaald krijgt. Maar als dat inhoud dat hij op oproepbasis nog een jaar aan dat contract vastzit en dus niet bij een andere baas kan beginnen heeft dat niet zoveel zin.

Nou zijn we inmiddels zo doorgewinterd in het samen overleven dat we dit ook wel als een nieuwe kans zien. Een deur dicht is bij ons tot nu toe altijd de ramen open geweest.
We willen al een poosje weg uit de randstad en wie weet is dit wel een mooie aanleiding om ergens anders neer te strijken.

Dan is er nog meer nieuws, eind augustus krijg onze grote beer er een broertje of zusje bij.
En nee, praktisch gezien komt dit helemaal niet niet uit. Op alle andere vlakken is dit wat we erg graag wilde, we zijn ook niet meer de jongste en we wilde erg graag dat hij niet alleen op zou groeien.
Dus vanaf augustus sta ik aan het hoofd van een rovers bende of we krijgen een Pippi Langkous die de boel komt versterken.

Het afbetalen zal in 2012 een stuk minder snel gaan, maar het zij zo.
Over 2 maanden zijn er nog maar 2 over dus word de verdeelsleutel ook gunstiger.

Bloem2

Buster,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat Beer een Pup ernaast krijgt.
Minder is het nieuws van je man. Hopelijk is het zo dat hij toch die opleiding kan doen zonder verplichtingen. Is wel weer een extra papiertje dan.
Klasse dat jullie beiden het als een nieuwe kans kunnen zien maar.. verhuizen kost ook weer geld en liggen de banen buiten de Randstad waarschijnlijk toch ook niet voor het oprapen?

Buster

Bloem,

Dat maakt tegenwoordig eigenlijk geen fluit meer uit.
Er zijn in de randstad relatief wel meer banen, maar ook meer andere kandidaten.
Vorige maand heeft hij nog gesolliciteerd bij de NS, hij was 1 van de (schrik niet,..) 4000 sollicitanten, voor 1 vacature!

Uiteindelijk moet je net het geluk hebben dat een baas jouw brief ertussenuit pikt en je graag wil hebben. Die kansen liggen overal in het land.
Qua huisvesting is het buiten de randstad goedkoper.
We zitten nu nog in een klein flatje, zonder lift, 3 hoog met een hond.
Super goedkoop, dat was ook de reden om hier naartoe te gaan.
Maar nu met nog een kleine op komst, en het stoppen van het contract hoeven we niet pers

Bloem2

Je hebt helemaal gelijk. Je kunt het inderdaad duur maken en duur maken.
Spannend is het allemaal wel weer h

Buster

Hahaha, ja stom is dat, maar sinds ik mijn man heb leren kennen is het nooit langer dan 1 jaar "normaal" gegaan.
En ik ga echt niet roepen dat het allemaal even leuk was, maar ik ben er nu beter op voorbereid.
Zo weten we de weg naar het WW kantoor inmiddels te vinden, ben ik erachter dat dichtbij vrienden en familie wonen niet betekend dat dat het gemakkelijker maakt. Dat buren daar in tegen ook erg belangrijk zijn, en met ons bestedingspatroon is het vrij makkelijk te bezuinigen zonder de kinderen (hihi, het zijn er in gedachte nu al 2) iets te kort te doen.

Tuurlijk blijft de lange termijn altijd een zorg, maar dat is er sowieso, met of zonder de schulden. Alles valt of staat met werk, onder het bijstand niveau kunnen we niet zakken en zelfs dat niveau is voor ons hoger dan we vorig jaar hadden om mee rond te komen.
De echte zorg komt over 11 jaar, dan gaan de kosten pas echt oplopen en we mogen hopen dat we voor die tijd uit de crisis zijn gekrabbeld.   

smurfin

gefeliciteerd met je zwangerschap :D

wal minder van je man, hopen dat hij snel een baan kan vinden.
waar wil je graag wonen dan, meer in het oosten/noorden ?

suc6 met alles, gaat vast lukken jullie hebben al zo veel samen doorstaan, dik lukt jullie vast ook wel :D

Buster

Hoi Allemaal,

Ik ben al een paar dagen even niet zo actief.
Het gaat niet zo soepel met de zwangerschap en ben na 2 dagen ziekenhuis weer thuis.
Met de baby gaat alles goed, maar ik sta wel onder controle.
En het vooruitzicht is dat ik de komende 26 weken nog vaker opgenomen moet ga gaan worden.

Zoals je snapt ben ik er met mn hoofd even niet bij.
Ik wens iedereen heel veel succes.
Hou vol en hopelijk tot snel.