Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Anneke

Ik lees hier weer goede tips.. ;)
Dat koken ik 1 pan is een super idee!! zal ik ook eens uit gaan proberen.
Ben eerst in grote lijnen de boel op orde proberen te krijgen zodat er weer meer overzicht in mijn leven komt.

Groetjes uit Zeist

Buster

Gooi jij ook altijd de helft van je bloemkool weg?

Wij eten heel vaak stamppot variaties.
In een grote pan een laag aardappels, daar bovenop de groente.
Vul de pan tot de aardappels onder water staan.
Als je het op het vuur zet koken de aardappels en stoom je de groente (is nog beter ook voor de smaak en de vitamines)

Als alles gaar is dan afgieten en de stamper er doorheen.
Je kan dan zout, peper, boter er doorheen doen.
Ik bak erg vaak spekjes uit, dat past bij bijna alles.
Mayonaise is ook erg lekker, maar dan kun je het de volgende dag niet meer opwarmen, dan word het zuur.

Vroegah,... aten we zo erg vaak 2x hetzelfde achter elkaar.
Tegenwoordig vries ik het in.
Omdat die kleine ook mee eet van de pot blijven er geen 4 maar 3 porties over.
Dus elke 3 dagen eten we wat er de voorgaande 2 dagen over is gebleven. 

Chrissie

Als ik wat eten overhoudt( gebeurt nauwelijks) ook al is het maar voor
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Anneke

Ben zelf never nooit met deze manier van bezuinigingen bezig geweest , alles wat over was ging de kliko in of naar de buurman die in de schuldsanering zit..
Moet straks veranderen natuurlijk , dus ben blij me alle tips!

Verdwijnt de smaak van een maaltijd niet erg als je dit invriest?
Ik ben altijd gewend vers te koken en ben erg van de smaak zeg maar ...alhoewel ik ook wel besef dat als ik wil bezuinigen ik dingen moet laten.
Groetjes uit Zeist

Chrissie

Als je het heel langzaam weer opwarmt dan valt dat reuze mee.

Als ik een grote bloemkool heb dan deel ik de bloemkool de ene helft kook ik normaal en de andere helft blancheer ik even en voeg een paar druppels citroensap toe dan blijft hij hagelwit in de vriezer.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Sterker nog, als je het eerst een paar dagen in de koelkast laat liggen voordat je het verwerkt raakt er veel meer smaak kwijt dan wanneer je het direct uit de winkel kookt en daarna in porties invriest.

Vitamines gaan pas verloren als je het langer dan 6 maanden invriest bij min 20.

Oja en dat vergat ik nog, de dingen die ik noemde doe ik niet om te besparen.
Koken in 1 pan en voor 2 dagen is uit lui

William

Hoi Buster,

Fijn dat je mijn verhaal heb gelezen en ik heb natuurlijk ook aandachtig de jouwe gelezen.

jullie hebben ook heel wat vor de kiezen gehad, en ik hoop dat het nu allemaal beter gaat.

ik wens jullie ook veel sterkte,

Buster

Hoi William,

Ja, zoals ik al schreef we hebben veel gemeen.
Op dit moment is er rust, er zijn regelingen getroffen die we na kunnen komen en daarmee gloort de toekomst. Dat heeft ook weer zn (luxe)nadelen, ineens wil je weer heel veel,... het vinden van de balans is onze grootste obstakel op dit moment maar we komen er langzaam doorheen merk ik.

Hebben jullie er wel eens over nagedacht; wat als je klaar bent?
We, mijn man en ik, hebben nu een gezamenlijke vijand, wat als die er niet meer is?
:-\
Het is misschien een rare vraag, maar ik denk er wel eens over na,...

sacredfour

@ diana6
Zoals Buster al aangaf ,ga na of er recht op WW is.
Bij onterecht ontslag  moet hij misschien een gerechtelijke procedure  starten  om zijn gelijk te krijgen. Is hij lid van een vakbond dan kunnen die helpen. Ander zo spoedig mogelijk een bijstandsuitkering/toeslag  aanvragen.
Vertel anders wat meer over je schulden. Misschien is het duidelijker als je een nieuw topic begint op Mijn Verhaal
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Anneke

Quote from: Buster on Nov 06, 2011, 09:08 PM
ineens wil je weer heel veel,... het vinden van de balans is onze grootste obstakel op dit moment maar we komen er langzaam doorheen merk ik.

Hier ben ik ook wel erg bang voor om in deze valkuil te stappen! Daarom denk ik ook dat dit forum ons hier een stuk bij kan helpen om zo bewust te blijven!

Hebben jullie er wel eens over nagedacht; wat als je klaar bent?
We, mijn man en ik, hebben nu een gezamenlijke vijand, wat als die er niet meer is?
:-\    ??? ??? ??? Wat bedoel je hiermee precies ?
Het is misschien een rare vraag, maar ik denk er wel eens over na,...

Rare vragen vind ik vaak wel interresant   ;D ;D ;D
Groetjes uit Zeist

Buster

Hoi Anneke,

Toen ik mijn man leerde kennen vond ik hem gelijk heel lief en kwam erachter dat er heel veel mensen waren die hem niet zo lief vonden (incasso's) ook had hij jarenlang zich afgezonderd van zijn familie uit schaamte maar ook omdat zij al jaren leefde met het toekijken hoe iemand zichzelf in de nesten werkt.

Die familie hebben we langzaamaan weer opgebouwd, vooral door te laten zien dta het nu echt heel anders gaat en door aandacht te besteden aan dingen die zij belangrijk vinden.
De incasso's was een ander verhaal.
Die sturen van die schreeuw brieven, dreigen constant, willen dingen van je afpakken en behandelen je als crimineel.
Voor mij was dat een hele vreemde wereld (ik schrok al van een eerste herinnering). Daarnaast bekroop mij heel erg het gevoel dat mijn man gewoon ALTIJD de sjaak was.

Ik kwam achter fouten in de facturen, administratieve fouten bij andere instanties en allemaal wel dreigen, maar toegeven dat ze fout zaten ho maar,...
Voorbeeld; wij gingen in januari samenwonen en zijn oude gemeente bedacht even dat hij voor de eerste 3 weken van het jaar

Anneke

Wat een energie moet jullie dit gekost hebben Buster!
Ik vind jullie een dapper stel de weg die jullie bewandelen was/is zwaar maargaat toch maar mooi omhoog!
Als ik dit zo weer eens lees dan realiseer ik mij weer eens des temeer hoe blij ik ben op tijd hier gekomen te zijn!

Wat mijn vraag betrof ik snapte niet zo goed waar je tegenop zag dat jullie nu een gezamelijke "vriend" hebben en als die er straks niet meer is (dus de schulden weg zijn neem ik aan) hoe jullie dan met elkaar omgaan of zoiets?
Of heb ik het verkeerd gelezen..
Groetjes uit Zeist

Buster

Ow zo,...

Tja die vraag stelde ik hem nog voor de kleine geboren was en ik met op dagelijkse basis nog 6 uur per dag aan het frustreren was over het UWV, zoals ik de periodes daarvoor 6 uur per dag bezig was met het overleven rondom de aflossingen.

En natuurlijk gloort er nu weer een zonnetje aan de horizon.
Evengoed vraag ik me wel af waar we de tijd mee gaan vullen als alle verplichtingen zijn voldaan
(de nare dan h

Anneke

Quote from: Buster on Nov 10, 2011, 02:43 PM
Ow zo,...

Als je (als in mijn geval) 7 jaar lang vooral boos bent geweest in standje comando pitbull,...
Dan moet je echt een nieuwe hobby, anders val je in een gat. 

;D ;D ;D ik moet echt even lachen hier om het woord hobby...
Maar ik begrijp het heel goed eigenlijk heb je qua energie er gewoon een volledige baan bij.
Het voelt denk ik als een soort opdracht / missie en als die afgerond is wat dan?

Nou ik zou het nog maar even zien als een luxe probleem en die heb je dan wel verdiend na al die jaren , verder is het denk ik even wennen om je tijd en energie op andere manieren te gaan vullen ik zou dan maar gaan genieten van dit luxe probleem wat jullie/ons in de toekomst te wachten staat. ;)

Waar ik het verder een beetje mee vergelijk bij mezelf is dat je altijd gewend bent om onder een bepaalde spanning te leven (op welk vlak dan ook.)
Gaat het een poosje lekker dan weet ik daar helemaal niet mee om te gaan ik kan mn energie dan niet kwijt of zo.
een mens zit soms raar in elkaar :o :o :o

Groetjes uit Zeist

Anneke

Buster (of anderen)
Ik heb even een vraag , heel "toevallig" krijg ik van mijn opdrachtgever een werkopdracht iemand te helpen bij zijn financi
Groetjes uit Zeist