Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Mijn probleem is dat ik momenteel in de ww zit.
Een kleintje thuis van 5 maanden, mijn eerste prioriteit is dus werk vinden, ter hoogte van mijn ww plus de kosten  van de kinderopvang dekken.
Dat is niet helemaal onmogelijk maar wel in deze economie.
Met een MBO papiertje een HBO baan scoren is me in het verleden altijd gelukt, maar nu krijg ik geen poot aan de grond, daarbij ben ik boven de 30 en heb ik een kleintje, al met al zal "die andere kandidaat" uit de 200 geselecteerden altijd jonger zijn, met grote kinderen of kinderloos en ene hoger papiertje.

Stage lopen kan, maar is vaak onbetaald en dat trekt onze afdracht niet.
Ik heb nog gepoogd vrijwilligerswerk te gaan via Humanitas maar kan daar met de werktijden van mijn man niet aan beginnen, onregelmatig dag en nacht. Geen vaste vrije dagen.
Kortom; de prioriteit ligt eerst bij het vinden van een vast inkomen zonder einddatum, dan kijken wat ik wil en daar plannen op maken.

I'll keep you posted!

Chrissie

QuoteSorry buster maar ik ga even je topic vervuilen maar aangezien dat Peter hier geen verhaal heeft staan kan ik daar dus niks neerzetten, dus ik hoop dat je me vergeeft. ;) Ik las net in jouw verhaal dat Peter met hulpverleners opleiding bezig is en wil hem graag even een compliment geven Klasse hoor! Ik zou het zelf niet kunnen maar heb wel diep respect voor schuldhulpverleners, Petje af meneer!

Quote@Chrissie, vergeet ik helemaal dat Dick ook bezig  met die opleiding

Goed dat je het zegt Buster, dan geldt het ook voor Dick, voor beide heren Petje af, diep respect voor jullie!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Anneke

Ook mijn respect voor Peter en Dick!!
Ik denk dat zo'n baan goed is voor zowel jezelf en een ander!

Verder even met je mee gedacht is er bij jou gemeente geen gelegenheid om vrijwilligerswerk te doen in deze branche?
Bij ons wordt het n.l veel gevraagd en je kan je "werk"tijden zelf indelen.
Ik weet b.v dat mijn achterbuurman eens in de week 2 uurtjes naar zo'n vrijwilliger toe gaat , hij is er en even uit en wordt geholpen door iemand die tijd en interesse heeft dit doet hem heel veel.

http://www.gemeente.nu/web/Actueel/Sociale-Zaken/Schuldhulpverlening/Schuldhulpverlening-Artikel/54214/Organisatie-vrijwillige-schuldhulpverleners-essentieel.htm

Verder kan je de opleiding voor schuldhulpverlening ook met MBO doen hoor mijn collega heeft dit voor 2 jaar gehaald via;

http://www.springest.nl/laudius/schuldhulpverlening

Is een thuis studie dus vereist wel enige discipline maar is niet duur en misschien wordt het bij jou wel (gedeeltelijk) vergoed in ieder geval kan je het aftrekken van de belasting.

Inmiddels heeft hij al een jaar een vaste baan en werkt 8 uur p/w voor zichzelf en krijgt steeds meer aanvragen via mond op mond reclame.

Je zou dit (indien mogelijk) kunnen combineren met de opvoeding van je kindje want lieve meis als het niet echt noodzakelijk is moet je nu niet gaan werken , wees er voor je kind want deze tijd kan je nooit meer over doen!

Financieel kan je dingen overdoen maar er zijn voor je kind nooit.
Bovendien zou je dan zoveel moeten werken dat in verhouding loon en er zijn voor je kindje niet eens zou moeten willen afwegen is mijn mening.
Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen in deze tijd is e.v.t die studie volgen (geloof dat het een jaar was) en/of vrijwilligerswerk doen in deze branche.
Zo kan je toch je ei kwijt.. ;)

P.s je kan op mijn blogg lezen waar ik de laatste jaren voor gewerkt heb , doe dat dus maar niet... :P
Groetjes uit Zeist

Buster

Quote from: Martha5 on Oct 27, 2011, 04:02 PM

Verder even met je mee gedacht is er bij jou gemeente geen gelegenheid om vrijwilligerswerk te doen in deze branche?
Die is er wel, maar zonder opvang voor die kleine gaat dat niet. Die kosten kan ik niet dragen. Manlief werkt 4 dagen en is er 2 vrij, dan werkt hij soms 3 dagen en is er 1 vrij, kortom, er valt bijna niks te plannen.

Die opleiding ga ik eens naar kijken.
Sowieso moeten deze plannen wachtten tot we klaar zijn met afbetalen.
Dat staat nu op 2015 maar dan ga ik ervan uit dat ik mijn inkomen op hetzelfde peil kan houden.
Lukt dat niet zal het nog iets langer moeten wachtten.

Anneke

Ik weet natuurlijk niet het in jou gemeente zit maar mijn achterbuurman maakt gewoon de afspraken met zijn hulpverleenster wanneer het hun beiden uitkomt.

Verder ben je hier natuurlijk ook al met vrijwilligershulp bezig he.. ;)

Het voordeel van dit forum vind ik dat het (nog) kleinschalig is en het daarom veel persoonlijker is.
Ik heb op diverse site's gekeken en zie veel discussie's maar mis veelal grotendeels de liefde en passie.

Tja en die opleiding ik kan natuurlijk niet in jou situatie duiken het gaat mij er dan ook om dat jij je ei kwijt kan in je passie en hierin probeer ik mee te denken.
Je zou het zelf eens uit moeten rekenen wat het voor/na deel zou zijn als je nu de cursus zou gaan doen.

Nu heb je b.v de tijd , je moet het dan wel financieren maar misschien levert je dat straks weer tijd (en tijd is ook geld) op?
Het is even afwegen iets wat een ander niet voor je kan doen.

Groetjes uit Zeist

Buster

Alle opties die je opnoemt zouden idd in den normale situatie heel goed te ondernemen zijn.
Maar,.. wij zijn schuldenaren, en niet dat je dan helemaal niks kan, maar het betekend wel dat de aankomende 3 jaar nog volop in het teken staan van afbetalen.
Vrijwilligerswerk doen kan, maar voordat ik hier met Humanitas aan de slag kan moet ik eerst een 3 daagse cursus doorlopen. Daar hangt qua opvang een prijskaartje aan en dat heb ik niet.

Een opleiding doen kan, zelfs met gespreid betalen neemt dat zo'n hap weg uit ons budget dat dat niet gaat. En opnieuw een lening afsluiten bij mijn ouders daar sta ik echt niet voor open.

Das toch een beetje de praktijk van leven met schulden.
Het is niet anders, geduld hebben en als het klaar is weer verder leven.
Investeren is op dit moment een luxe.

Anneke

Hoi Buster ik heb je een pm gestuurd ik ben helaas genoodzaakt hier te stoppen met schrijven misschien weet jij (of anderen ) nog een andere oplossing.
Groetjes uit Zeist

Chrissie

Martha, ik weet niet of ik nog op tijd ben en of je dit nog leest.

Blijf in jezelf geloven je pakt de zaken goed aan en ik hoop dat we je
snel weer terug zien want je bent heel waardevol.

Ik wens je enorm veel sterkte in deze moeilijke tijd, verder sta ik achter het advies van Buster.
Het ga je goed meid!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Anneke

Lieve Chrissie
Bedankt voor je lieve woorden  , ze doen me goed en dat geeft mij een extra "boots"... dankzij Peter kan ik hier blijven schrijven , je kan mij vinden onder "priveboard"...
Ik kan nu verder met mijn doel , samen met julie!!

Liefs!
Groetjes uit Zeist

Buster

Sinds 2 weken zijn we weer "ouderwets" met de portemonnee, elke maandag een vast bedrag.
Vorige week

diana6

Hallo,
hier dan weer de zoveelste (schaam me een beetje)IK ben Diana ben 31 jaar oud heb 2 kinderen van 5 en 2 jaar oud en een lieve vriend van 30,waar ik al 10 jaar samen mee ben.Om heel eerlijk te zeggen begon dit allemaal al tien jaar geleden,we leefden als goed in frankrijk,misschien ietwat overdreven maar ik kocht gewoon wat ik wilde hebben(hard voor gewerkt toc?)Nu 10 jaar later ook door werkgevers die slecht met mij zijn omgegaan,bijv tijdens zwangerschapsverlof gewoon mijn salaris niet uitbetalen enz enz.Nu is het zo dat mijn vriend werkloos ois gewordenbuiten zijn schuld om,hij is ontslagen!Met dat ene inkomentje van mij 1265 redden we het niet,we hebben aleen heleboel betalibngsverplichtingen plus hypotheek nuon noem maar op,daarbij is ook2 maanden geleden onze kinderopvangtoeslag gestopt,door een fout bij de kinderopvang,die ik zelf heb gevonden.Ze hadden het verkeerde registratienummer bij de verkeerde opvang gedaan ,dus op alle contracten alle facturen op de website stond alles verkeerd,nu moet ik weer op nieuw beginnen en we zijn hierdoor eee dikke achterstand opgelopen,op dit moment zie ik het echt niet meer zitten en ben bang dat we op straat komen als we niet snel hulp zoeken.Wil absoluut toegeven dat er ook een gedeelte onze eigen fout in zit maar dit hebben we echt niet verdiend!Heb inmiddels een brief gestuurd voor hulp en de gemeentelijke kredietbank ingeschakeld,dus dit is nog even afwachten!sorry maar ik moest dit even van mij afschrijven,ben erg blij om te lezen dat ik niet de enige ben en daar heb ik zeker steun aan!we gaan ervoor!

peter

Je hoeft je niet te schamen en vooral moet je de schuld niet bij jezelf zoeken.
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Diana,

Welkom.

Als ik je verhaal zo lees is het zoeken naar de balans.
Iedereen die schulden heeft leeft met een gevoel van "hadden we toen maar".
En allemaal kunnen we zeker een paar dingen opnoemen die beter anders hadden gekund.

Verlies niet uit het oog dat er aangrijpende zaken zijn gebeurt die je zelf NIET in de hand had.
Je vriend is niet met opzet zijn baan kwijt geraakt en jij hebt niet bewust gekozen voor een onzorgvuldige werkgever.

Schamen hoef je hier in elk geval niet.
Heeft je vriend misschien recht op WW?
Zo niet dan heeft hij altijd nog wel recht op minst verdiende partner toeslag.
Het is niet veel, maar in elk geval meer dan niks.
Die kun je aanvragen bij de belastingdienst.

Wat goed dat je in elk geval hulp bent gaan zoeken.
Ik wens jullie heel veel sterkte en succes!

Anneke

Quote from: Buster on Nov 02, 2011, 03:43 PM

Ben wel heel erg blij dat het weer op de rit lijkt te komen.
Het geeft rust, overzicht en grip, en zoals alle belangrijke zaken in het leven is dat onbetaalbaar ;)

Fijn is dit he?
Het geeft je weer een extra impuls en het gevoel dat je er weer "even" tegen aan kan.

Wat MOOI dat jullie ook geld terug ontvangen van het gas en licht  hebben jullie hier bewust op bezuinigd?

Jammer dat je niet aangenomen bent voor de baan waarvoor je gesolliciteerd hebt   :( maar wel goed dat je het "luchtig" kan bekijken , dat betekend dat je behoorlijk realistisch kan zijn en scheelt een hoop gepieker.

Met zo'n kleintje zal het niet meevallen om een baan te vinden wat passend is in jullie leefsituatie.

Dat week bedrag (en vaste pin dag) wil ik ook nog in gaan stellen ik heb momenteel wel een richtlijn maar er zijn ook nog zoveel andere zaken op de rit te zetten.

Groetjes uit Zeist

Buster

Hoi Anneke,

Nee op zich niet bewust.
Dwz; ik laat geen lamp branden in en kamer waar ik niet ben.
We douchen niet elke dag, zo fysiek zijn we niet bezig,..
De wasmachine draait alleen met volle trommel.
Aardappels en groenten kook ik in 1 pan, dat scheelt ook weer.
De buren zorgen voor een constante temperatuur van 21 graden, als het buiten niet onder de 10 graden komt hoeven we niet te stoken.
De elektrische tandenborstel laad ik alleen op als hij helemaal leeg is.

Dat zijn een paar "gewoonte"dingetjes.
Niet bewust maar het zal allicht schelen.
We houden trouwens het maandbedrag wel zoals het was.
Altijd fijn in november een meevaller, toch?