Ons verhaal

Started by Buster, Feb 02, 2010, 01:14 AM

Previous topic - Next topic

Noenie

Quote from: Dick on Sep 23, 2011, 10:44 PM
Ok hierbij  ;)

Haha. Die foto zou bij ons gemaakt kunnen zijn na de verjaardag van mijn echtgenoot.

Noenie

Buster

Gisteren de betalingen weer gedaan

Totaal schuldenstand;

Noenie

Wat wij altijd doen als we ergens naar toe gaan is een thermoskan koffie meenemen. Geeft ons gelijk een vakantiegevoel want dat deden we ook heel lang geleden als we op vakantie gingen.De thermoskan in een losse fietstas, kopjes, suiker en melk en iets van koek of brood erbij. Paar pakjes drinken voor de kinderen. Heerlijk zo'n ritje op die manier.

Groetjes Noenie

Chrissie

Wij doen bijna hetzelfde als Noenie alleen ga ik daarna altijd voor de familie koken en dan maak ik meestal dingen die we anders nooit eten en wat er feestelijk uitziet maar toch goedkoop zijn.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Buster,

Wauw, jullie schuld zakt ook al lekker :), je hebt er goed de hand in Super hoor!

peter

Het aflossen gaat nog steeds goed!!
Peter
Administrator Forum

Buster

Broodjes en een sapje hadden we idd bij ons.
En ja stom die thermoskan ligt gewoon stof te vangen hier bovenop het keukenkastje,....

Nou ja, we gaan vast nog wel een keer!

Anneke

Hoi Buster ,

Allereerst bedankt voor je antwoorden op mijn topic ik kan al wel lezen dat je enige ervaring hebt  ;) en hier weer mijn voordeel mee kan doen.
Wat gaan jullie goed zeg!! En dan zelfs nog een spaarpotje!

Ik kan niet wachten tot ik die ook aan kan maken maar dan ben ik nog wel eventjes verder denk ik.
Fijn dat je zo genoten hebt van het etentje in deze tijden waardeer je dat extra toch?

Groetjes uit Zeist

Anneke

Ik heb nog even een vraagje over "de spaarpot".
Waar gebruik jij die voor , voor onvoorziene uitgaven? of voor extraatjes en heb je aparte potjes voor onvoorziene uitgaven..
Vraag me af hoe mensen het overzicht houden tussen al die potjes (kleding, auto, onvoorzien , recreatie e.t.c.

Groetjes uit Zeist

Buster

De "bedoeling" is,....

per maand

Anneke

Dat betekend dus dat jullie 300 euro in de spaarpot willen doen p/m dat is best een hoop geld maar voor bepaalde zaken ook weer noodzakelijk idd.
Ik weet zelf nog niet hoe ik dat moet fiksen , verdien het meeste in m'n eentje maar heb toch te maken met onvoorziene uitgaven.

Verder kan de boog niet altijd al te strak gespannen zijn is mijn idee , soms moet je ook iets lucht hebben en iets leuks doen anders hou je het niet vol.
Ook ik ben van plan om het niet te extreem aan te pakken ik weet uit ervaring dat ik dan sneller geneigd ben het bijltje er bij neer te gooien waardoor ik weer van voren af aan kan beginnen.

Verder las ik op een ander topic dat jij je e.v.t wilde laten omscholen tot schuldhulpverleenster.
Ik ken je nog niet lang maar ik denk dat je hier heel geschikt voor bent.
Ik "voel/lees" in ieder geval je passie en zelf heb ik al veel aan je tips gehad.

Ik hoop dat je verder kan gaan met deze kwaliteit van je want wie kan deze mensen beter invoelen dan een ervaringsdeskundige en als je hierbij ook nog de benodigde  kennis vergaard kom je er helemaal!

P.s Je zou je "hulpverlening" hier als competentie's kunnen gebruiken  ;)
Doe er ook je eigen voordeel mee!

Liefs Martha..
Groetjes uit Zeist

Buster

Het lijkt idd veel dat sparen maar dan moet je ook bedenken dat alles, maar dan ook alles betaald moet worden van dat spaargeld.

Bezoek aan familie, keertje gaan zwemmen, fiets kapot, spulletjes voor de hond, medicatie zoals aspirines, verjaardagscadeau voor neefjes. Dat zit namelijk niet in onze begroting.
Normaal gesproken leefde we zonder die kosten gewoon omdat we ze niet maakte.
Nu de ruimte het wat toelaat is het fijn om het nou eens wel te kunnen doen.

Waar het doorslaat is dat we vervolgens geen keuzes kunnen maken.
De familie is nogal groot.
En ga je naar de een, moet je ook naar de ander, krijgt het ene neefje en cadeau, kan je ander niet met lege handen laten staan.
Zoals gezegd staan we nu voor de fase waarin we dat dus moeten gaan kiezen, prioriteiten stellen enz.

Tja en de hulpverlening in, het lonkt nog steeds.
Ik heb daar ook vaak met Peter over gesproken, die is bezig met die opleiding.
Mijn struikelblok is dat ik niet voor een bureau wil werken die mensen een poot uitdraait en dan blijft al gauw het GKB over.
En hoewel het een heel goed traject is zie ik mezelf niet achter een balie zitten met mensen die zelf totaal ongemotiveerd zijn of rare keuzes blijven maken,...
Terwijl een heel gemotiveerd stel niet in aanmerking kan komen omdat de regels dat nou eenmaal niet toelaten. Kortom, ik ben bang een ouwe zuurpruim te worden, en dat wil ik niet.

De mensen die hier schrijven en lezen hebben allemaal besloten om hu situatie in eigen hand te nemen, ze weten misschien nog niet hoe, maar willen het wel en gaan aan de slag. Dat sneeuwbaleffect, kijk maar naar jezelf, werkt ontzettend goed, ook voor mij.
Als ik dat nog eens een keer in een formule kon gieten zodat ik zelf brood op de plank had en een ander zich geen bult hoefde te betalen,.. tja, dan had ik denk ik de ideale baan gevonden!

Maareh,.. dan je voor het compliment!  ;)(ik blijf nog even verder tobben)   

Chrissie

Sorry buster maar ik ga even jouw topic vervuilen maar aangezien dat Peter geen verhaal hier heeft staan kan ik daar dus niks heen zetten, dus ik hoop dat je me vergeeft ;) Ik las net in jouw verhaal dat Peter met hulpverleners opleiding bezig is en wil hem graag even een compliment geven klasse hoor!  Ik zou het niet kunnen maar heb wel diep respect voor schuldhulpverleners,  Petje af meneer!

Anneke

O.k die kleding en overige budget had ik al bij mijn begroting meegenomen ik ga zoals jij mij adviseerde van mijn geld wat ik extra verdien de helft sparen en de helft aflossen.

Verder t.a.v die kadootjes ik heb ook een hele grote familie (ben 30 x tante ???;) ik ga alleen nog maar naar de verjaardagen toe van de kids die op de basisschool zitten en die geef ik iets van 5 euro.
Jou situatie kan natuurlijk wel heel anders liggen maar je moet nu eenmaal gewoon prioriteiten stellen en meestal wordt dit wel geaccepteerd is mijn ervaring.

Qua beroep schuldhulpverlening , je kan ook eerst denken aan een stageplek ergens (die je denk ik toch zal moeten ondergaan) om ervaring op te doen ook negatieve ervaring is dan opbouwend en hierna misschien iets voor jezelf ondernemen?

Zelf werk ik ook in de hulpverlening (hele andere tak dan dit) maar doe ook alles graag op mijn eigen manier en door goed te netwerken werk ik nu 1 dag (8 uur) voor mijzelf en kan ik alles precies zo instellen naar mijn eigen visie , het voordeel is dat mijn cli
Groetjes uit Zeist

Buster

chrissie, vergeet ik helemaal dat Dick ook bezig met die opleiding.